U austrijskom kamenolomu u Erzbergu, gdje se gotovo tri stoljeća vadi željezna rudača, MAN je europskim novinarima predstavio novi hidraulični pogon - HydroDrive koji se ugrađuje u njihove kamione. Taj je sustav alternativa provjerenom i desetljećima primjenjivanom konceptu mehaničkog pogona prednje osovine, a namijenjen je onima koji najvećim dijelom voze po kvalitetnim cestama, a tek povremeno moraju odlaziti izvan asfalta, poput šumara i građevinara, ili voziti po brdskim predjelima s puno snijega.
MAN-ov HydroDrive sustav sastoji se od visokotlačne hidraulične pumpe pogonjene na izlazu mjenjača, sistema cijevi, hladnjaka ulja i hidromotora u glavčinama prednjih kotača. HydroDrive pogon na prednjoj osovini uključuje se ručno, pomakom prekidača. Kod uključivanja pumpa tlači ulje pod pritiskom od 420 bara te pogoni hidromotore koji okretni moment prenose na prednje kotače. U djelotvornost MAN-ova HydroDrive pogona mogli smo se najbolje uvjeriti na velikim i skliskim uzbrdicama. Bez njega su teški kamioni vrtjeli prednje kotače u mjestu, a njegovim uključivanjem "teškaši" su bez problema izvlačili i najzahtjevnije uzbrdice.
Brojne su prednosti HydroDrive pogona u odnosu na mehanički, a jedna od najvažnijih je što se kamioni s ovim revolucionarnim sustavom ponašaju izvan asfalta poput onih s klasičnim pogonom 4x4. Istodobno, što se tiče udobnosti, potrošnje i stabilnosti, nema razlike u odnosu na vozila s uobičajenim pogonom 4x2. Dodatna težina cijelog HydroDrive sustava je oko 400 kg lakša od mehaničkog, jer teži samo 300 kilograma. Naravno da to omogućava veći utovarni kapacitet.
Osim toga, kad je hidraulični pogon isključen, nema dodatnog otpora, što rezultira manjom potrošnjom goriva u odnosu na klasični pogon 4x4. Isto tako, ugradnjom HydroDrive sustava ne povećava se visina vozila, čime utovarni prostor postaje dostupniji.
Iz Erzberga Zdravko Juričko
MAN-ov HydroDrive sustav sastoji se od visokotlačne hidraulične pumpe pogonjene na izlazu mjenjača, sistema cijevi, hladnjaka ulja i hidromotora u glavčinama prednjih kotača. HydroDrive pogon na prednjoj osovini uključuje se ručno, pomakom prekidača. Kod uključivanja pumpa tlači ulje pod pritiskom od 420 bara te pogoni hidromotore koji okretni moment prenose na prednje kotače. U djelotvornost MAN-ova HydroDrive pogona mogli smo se najbolje uvjeriti na velikim i skliskim uzbrdicama. Bez njega su teški kamioni vrtjeli prednje kotače u mjestu, a njegovim uključivanjem "teškaši" su bez problema izvlačili i najzahtjevnije uzbrdice.
Brojne su prednosti HydroDrive pogona u odnosu na mehanički, a jedna od najvažnijih je što se kamioni s ovim revolucionarnim sustavom ponašaju izvan asfalta poput onih s klasičnim pogonom 4x4. Istodobno, što se tiče udobnosti, potrošnje i stabilnosti, nema razlike u odnosu na vozila s uobičajenim pogonom 4x2. Dodatna težina cijelog HydroDrive sustava je oko 400 kg lakša od mehaničkog, jer teži samo 300 kilograma. Naravno da to omogućava veći utovarni kapacitet.
Osim toga, kad je hidraulični pogon isključen, nema dodatnog otpora, što rezultira manjom potrošnjom goriva u odnosu na klasični pogon 4x4. Isto tako, ugradnjom HydroDrive sustava ne povećava se visina vozila, čime utovarni prostor postaje dostupniji.
Stotinjak eura skupljiZa sada europskim prometnicama krstari oko tisuću MAN-ovih kamiona sa HydroDrive pogonom, a u MAN-u očekuju dobar tržišni rezultat. Naime, kamion s HydroDrive pogonom tek je nekoliko stotina eura skuplji od onog s klasičnim 4x4 pogonom. Najveća brzina 30 km/hKod uključenog HydroDrive pogona najveća moguća brzina je 30 km/h, a iznad toga sustav se automatski isključuje. Ako brzina padne ispod 30 km/h HydroDrive pogon će se ponovno uključiti, bilo da je riječ o uzbrdici ili nizbdrici. |
Iz Erzberga Zdravko Juričko
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....