Lush je u Velikoj Britaniji 1995. osnovao Mark Constantine, jedan od kreatora The Body Shopa. U Hrvatsku je stigao već sljedeće godine.
Uz Kanadu, Hrvatska je bila jedna od prvih zemalja u kojoj je otvorena prodavaonica Lushevih proizvoda, u Petrinjskoj ulici u Zagrebu. U hrvatskom Lushu Englezi od početka participiraju u vlasništvu sa 35 posto. Prve je godine promet dosegnuo 500.000 kuna. U deset se godina uvećao dvadeset puta. Dobit se od tada kontinuirano ulaže u razvoj i širenje - u prvih devet mjeseci 2006. ponovno je zabilježeno 50 posto rasta u odnosu na prethodnu godinu, oko 12 milijuna kuna prometa.
Lush Hrvatska je počeo s pet radnika, a danas ih ima 50, većinom prodavača u dućanima u Dubrovniku, Hvaru, Splitu, Rijeci, Puli, Ljubljani i na drugom prodajnom mjestu u Zagrebu, koje je otvoreno prošloga ljeta.
Lush Hrvatska u startu je pokrenuo i vlastitu proizvodnju - trenutačno za Hrvatsku, Sloveniju i Srbiju - koju danas obavlja u malom pogonu u blizini Samobora. No, slika koju zateknete u obilasku toga tzv. pogona nema mnogo veze s uobičajenim značenjem riječi proizvodnja. Prostor više sliči kuhinji kakva velikog restorana nego proizvodnji kozmetičkih preparata - sapuna, maski za lice, šampona, kupki... Na stolovima uz rub zida su svježe povrće i voće - limuni, jabuke, ribiz, upravo pristigli s neke domaće tržnice.
U tom zagrebačkom pogonu nastaje 68 posto ukupna Lusheva asortimana, a ostatak se doprema iz Londona. - Primjerice, kakao maslac uvozi se iz Obale Bjelokosti. Cijena eteričnih ulja koja stižu iz Londona ovisi o biljci - litra ulja irisa košta 26.000 funti - priča Toni Ćaleta iz Lusha Hrvatska. - Lush ne voli ambalažu, pogotovo skupu. Taj novac ulaže u nabavu kvalitetnijih sastojaka. Pakira se samo nužno, i to u ekološki prihvatljive kutije - objašnjava Ćaleta.
Budući da većina proizvoda nastaje ručno, Lush personalizira proizvodnju do te mjere da je na pakiranju istaknuto ime osobe koja je miješala masku, šampon ili pjenu za brijanje... Tako su mnogi od zaposlenika Lusha postali poznati preko interneta, kojim se podosta komunicira s kupcima. Mnogi tako traže proizvod upravo određenoga djelatnika jer, iako njih više "kuha" isti proizvod, postoje razlike koje se nekom kupcu mogu svidjeti ili ne.
Lusheve proizvode ne koriste samo žene. Kupuju ih i muškarci, većinom mlađe životne dobi, obrazovani i osviješteni. Dobna je skupina Lushevih kupaca u Hrvatskoj od 30 do 50 godina. Cijene u Hrvatskoj nešto su niže od onih u talijanskim ili pak japanskim trgovinama. Lush uglavnom dopušta formiranje cijena ovisno o kretanjima na lokalnom tržištu. Poanta je, kaže Ćaleta, upravo u balansiranju između savršenih sastojaka i razumnih cijena. Da prostora za rast ima, pokazuje i podatak da je prodavaonica u Petrinjskoj među 30 posto najproduktivnijih na svijetu, pa ju je londonska centrala, za nagradu, obnovila o svom trošku.
Goran Smiljanić
Uz Kanadu, Hrvatska je bila jedna od prvih zemalja u kojoj je otvorena prodavaonica Lushevih proizvoda, u Petrinjskoj ulici u Zagrebu. U hrvatskom Lushu Englezi od početka participiraju u vlasništvu sa 35 posto. Prve je godine promet dosegnuo 500.000 kuna. U deset se godina uvećao dvadeset puta. Dobit se od tada kontinuirano ulaže u razvoj i širenje - u prvih devet mjeseci 2006. ponovno je zabilježeno 50 posto rasta u odnosu na prethodnu godinu, oko 12 milijuna kuna prometa.
Lush Hrvatska je počeo s pet radnika, a danas ih ima 50, većinom prodavača u dućanima u Dubrovniku, Hvaru, Splitu, Rijeci, Puli, Ljubljani i na drugom prodajnom mjestu u Zagrebu, koje je otvoreno prošloga ljeta.
Lush Hrvatska u startu je pokrenuo i vlastitu proizvodnju - trenutačno za Hrvatsku, Sloveniju i Srbiju - koju danas obavlja u malom pogonu u blizini Samobora. No, slika koju zateknete u obilasku toga tzv. pogona nema mnogo veze s uobičajenim značenjem riječi proizvodnja. Prostor više sliči kuhinji kakva velikog restorana nego proizvodnji kozmetičkih preparata - sapuna, maski za lice, šampona, kupki... Na stolovima uz rub zida su svježe povrće i voće - limuni, jabuke, ribiz, upravo pristigli s neke domaće tržnice.
U tom zagrebačkom pogonu nastaje 68 posto ukupna Lusheva asortimana, a ostatak se doprema iz Londona. - Primjerice, kakao maslac uvozi se iz Obale Bjelokosti. Cijena eteričnih ulja koja stižu iz Londona ovisi o biljci - litra ulja irisa košta 26.000 funti - priča Toni Ćaleta iz Lusha Hrvatska. - Lush ne voli ambalažu, pogotovo skupu. Taj novac ulaže u nabavu kvalitetnijih sastojaka. Pakira se samo nužno, i to u ekološki prihvatljive kutije - objašnjava Ćaleta.
Budući da većina proizvoda nastaje ručno, Lush personalizira proizvodnju do te mjere da je na pakiranju istaknuto ime osobe koja je miješala masku, šampon ili pjenu za brijanje... Tako su mnogi od zaposlenika Lusha postali poznati preko interneta, kojim se podosta komunicira s kupcima. Mnogi tako traže proizvod upravo određenoga djelatnika jer, iako njih više "kuha" isti proizvod, postoje razlike koje se nekom kupcu mogu svidjeti ili ne.
Lusheve proizvode ne koriste samo žene. Kupuju ih i muškarci, većinom mlađe životne dobi, obrazovani i osviješteni. Dobna je skupina Lushevih kupaca u Hrvatskoj od 30 do 50 godina. Cijene u Hrvatskoj nešto su niže od onih u talijanskim ili pak japanskim trgovinama. Lush uglavnom dopušta formiranje cijena ovisno o kretanjima na lokalnom tržištu. Poanta je, kaže Ćaleta, upravo u balansiranju između savršenih sastojaka i razumnih cijena. Da prostora za rast ima, pokazuje i podatak da je prodavaonica u Petrinjskoj među 30 posto najproduktivnijih na svijetu, pa ju je londonska centrala, za nagradu, obnovila o svom trošku.
Ekološki osviješten marketingOkosnica je Lusheva marketinga snažno i glasno opiranje testiranju kozmetičkih proizvoda na životinjama. Takav pristup prodaji vlastitih proizvoda nužno je povezan i s proizvodnjom. Svi Lushevi proizvodi prave se od maksimalnog broja svježih sastojaka. Oni koji se ne mogu koristiti iz originalna okoliša moraju biti strogo provjereni i imati certifikat da nisu testirani na životinjama, da nemaju veze s GMO sastojcima i slično. |
Goran Smiljanić
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....