'Moj hotel u St. Moritzu je raj, ali Dubrovnik je jednako lijep'

Kad mu je prije pet godina nasljednik švicarske hotelijerske dinastije Hansjürg Badrutt oporučno povjerio Badrutt’s Palace Hotel, najpoznatiji luksuzni hotel u St. Moritzu, menadžer Hans Wiedemann ostao je šokiran ukazanim povjerenjem.



- Jednog dana Hansjürg me pozvao u ured, rekao da zatvorim za sobom vrata i obavijestio me da mi ostavlja u naslijeđe hotel svojih predaka, pionira svjetskog zimskog turizma. Dotad sam u Badruttu radio kao menadžer, potpuno nesvjestan da me vlasnik pozorno prati i priprema za novu ulogu. Kad mi je Hansjürgen rekao da nema potomaka koji bi se skrbili o hotelu i da ga želi prepustiti meni, pitao sam ga zašto to čini. Badrutt mi je odgovorio da on i ja imamo tri zajedničke osobine. Međusobno povjerenje, smisao za humor i viziju budućnosti. To je bilo dovoljno da se upustim u avanturu koja traje do danas i nastavlja se - kaže Hans Wiedemann, predstavnik 58 švicarskih hotela u Europskom udruženju hotelskih menadžera (EHMA) i kandidat za najhotelijera svijeta prema izvoru renomiranog američkog magazina Hotels, specijaliziranog za praćenje trendova u globalnoj hotelskoj industriji.



Strpljenje naučio od Kineza



Nositelj nominacije za “hotelskog Oscara” početak travnja, vrijeme kad u St. Moritzu jenjava zimska sezona, proveo je u Dubrovniku, gdje je, priznaje, zgodno kombinirao privatni i poslovni odmor.



Wiedemann karijerom i obiteljskih životom u potpunosti odgovara predodžbi kozmopolitskog menadžera. Više od 13 godina proveo je u Australiji, upravljajući u ime japanskih vlasnika hotelskim lancem sa 2000 zaposlenih. Ondje je upoznao suprugu Marthu Fernandez, rodom iz južne Indije, koja je danas njegov glavni savjetnik za hotelske usluge wellnessa. Njihova djeca, 24-godišnji Raphael i 18-godišnja Rebecca, na radost oba roditelja, također pokazuju interes za hotelski menadžment.



U rodnoj Švicarskoj Hans Wiedemann 2004. preuzeo je Badrutt’s Palace nakon što se kao menadžer dokazao u kineskom hotelu sa 1300 zaposlenih.



- Od Kineza sam se naučio strpljenju. Nikad ne odustajem, bez obzira na kakve prepreke naišao na putu do cilja. Svaka prijetnja zapravo je prilika koju treba okrenuti u vlastitu korist - otkriva Wiedemann svoju poslovnu filozofiju koju svakodnevno primjenjuje u alpskom “starom ljepotanu”, hotelu što ga vodi uz blagoslov 80-godišnjeg Hansjürga Badrutta za kojeg kaže da mu je kao otac.



- Prema osoblju Badrutt’s Palacea nikad ne nastupam kao nadređeni, niti sebi pripisujem pohvale koje hotel dobiva za razinu usluge. Volim reći da smo svi mi velika obitelj u kojoj svaki član pridonosi ukupnom dojmu - kaže Hans Wiedemann o “kućnim pravilima” najskupljeg hotela St. Moritza gdje noćenje stoji od 450 do nevjerojatnih 25 tisuća švicarskih franaka, koliko najimućniji gosti moraju izdvojiti za smještaj u tornju hotela koji izgledom nalikuje dvorcu.



Badrutt’s Palace Hotel zapravo je sklop triju zgrada, od kojih je najstarija iz 1896. U punoj zimskoj sezoni interes za odmorom na zaleđenom jezeru toliki je da se i ne nude aranžmani kraći od 12 noćenja. 





Na jahti ispred Dubrovnika s Goranom Štrokom



Tečajevi čak i protiv stresa




- Dolaze nam gosti sa svih strana svijeta. Za svaku nacionalnost imamo osiguran izvorni jelovnik, privatnost i osoblje koje govori jezik gostiju, raspoloživo 24 sata. Mnogo ulažemo u edukaciju naših zaposlenika. Samo prošle godine održali smo 1500 različitih tečajeva, od jezičnih, ugostiteljskih i higijenskih, do radionica za oslobađanje od stresa. Neobično je važno da u kontaktu s gostom poslužitelj ili recepcionar bude opušten i nasmiješen. Ako u hotelu rade natmureni ljudi zabrinuti za svoj posao, usluga pati - kaže švicarski menadžer.



Hans Wiedemann ne voli živjeti od stare slave, pa stalno unapređuje i osuvremenjuje ponudu.



- Budućnost turizma je u ekološkom pristupu i očuvanju prirodnih vrijednosti koje još nije načelo onečišćenje. Nedavno smo počeli s eksploatacijom obližnjeg vrela mineralne vode, koja će biti dostupna ne samo našem hotelu, nego i široj regiji St. Moritza. Zašto bismo dopremali vodu kilometrima preko Alpa, kad je imamo u najbližem susjedstvu? - razmišlja glasno Hans Wiedemann koji kratku pauzu pred početak razdoblja ljetnih odmora u elitnom švicarskom zimovalištu koristi za “sondiranje” hrvatskog turizma. Naglasak je, dakako, na Dubrovniku kao najpoznatijem turističkom brandu.



- Napredak je primjetan, hotelijeri se trude održati visoki standard. Prije dvije godine, kad sam prvi put posjetio Dubrovnik, oduševio me hotel Dubrovnik Palace, a sada sam fasciniran Excelsiorom. Posebno novoizgrađenom vilom Agava gdje sam odsjeo sa suprugom.



Ne smijete postati Rimini



Marthi se ovdje toliko svidjelo da ubuduće želi dolaziti svake godine u travnju. Radne zime u St. Moritzu su lijepe, ali iscprljujuće. Kada završi sezona, svi jedva čekamo predah - priznaje Wiedemann kojeg je švicarski stručni časopis s francuskog govornog područja upravo uvrstio među 20 menadžera kreatora nacionalnog turizma.



U takvom je svojstvu, skromno dodaje, donekle pozvan dati savjet dubrovačkim kolegama iz turističke branše.



- Da sam na njihovu mjestu, bez razmišljanja bih se opredijelio za elitni turizam. Osobno nemam ništa protiv cruisera, ali nije ugodno doći u povijesnu jezgru Dubrovnika i zateći sve te mase turista, koji viču, guraju se i k tomu slabo troše. Ako u Dubrovniku prevlada masovni turizam, vrlo brzo ćete se pretvoriti u nešto nalik Riminiju, gradu koji su gomile turista toliko upropastile da je postao bezličan. Vi imate bogomdanu prirodu i kulturnu baštinu, koju morate nadopuniti ponudom luksuznih sadržaja. Elitno turističko odredište mora imati dućane svjetskih modnih marki, vrhunsku gastronomiju i sadržaje koji mogu ispuniti želje najizbirljivije klijentele - sugerira Hans Wiedemann i nudi “recept” za prevladavanje u Hrvatskoj notornih “sezonskih rupa”.

  
- Mi smo prvo zbrinuli naše sezonsko osoblje. Kupnjom hotela u Italiji sezonce smo zaposlili na Apeninima i premostili “mrtvu” sezonu koja kod nas traje od travnja do kraja lipnja. U St. Moritz ljeti posjetitelje privlačimo kvalitetnom kulturnom ponudom. Pritom ne mislim na gomilanje festivala, izložbi i koncerata samo radi popunjavanja kalendara. Dubrovniku treba više manifestacija s međunarodno jakim sponzorima. Kod nas se, primjerice, od 21. do 30. kolovoza tradicionalno održava St. Moritz Art Master Festival koji okuplja renomirane umjetnike iz cijelog svijeta. Kvalitetu jamče sponzorstva Cartiera, Mercedesa i drugih. I vi morate privući takve marke - preporuča Wiedemann, koji Dubrovniku zamjera i siromaštvo noćnog života.



Lakše do New Yorka



- To je veliki nedostatak. Nevjerojatno je da zimi ne radi nijedan pravi noćni klub. Morate zapravo poraditi na cjelokupnoj turističkoj infrastrukturi. Ceste do Dubrovnika naprosto ne smiju biti stare 60 godina. Zračni promet ne smije biti ograničen na sezonu. Vama su zrakoplovi jedina stvarna veza sa svijetom i zato se morate izboriti da i u zimskim mjesecima budete povezani. U današnjem svijetu neshvatljivo je da ja mogu brže stići iz Švicarske u New York nego vi iz jednog u drugi dio Hrvatske - zaključuje jedan od vodećih međunarodnih hotelskih menadžera.





Gabrijela Bijelić/Epeha
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. prosinac 2025 19:51