Napokon pravi lav

auditt
ukupno
Privlačan dizajn, kvalitetni materijali, završna obrada, bogati paketi opreme, udobnost
Neprecizan mjenjač, anemičan osnovni benzinac
cijene16.200 - 25.000

Trećina ukupne svjetske prodaje automobila otpada na vozila C segmenta, stoga su u Peugeotu posebne napore uložili u razvoj nasljednika 307. Već odavno su u kući francuskog lava naučili kako automobile prodaje dizajn, no za uspjeh 308 valjalo je dobro poraditi tamo gdje se prije na ispitu padalo ili prolazilo s niskim ocjenama. Ponuda na tržištu automobila raste iz dana u dan, pa se greške i propusti sve teže praštaju. 308 je dočekala nikad brojnija konkurencija, a s njom i nikad manja tolerancija na manjkavosti.

Procjenjuje se kako je legendarni 205 svojedobno na tržištu imao 14 rivala, a 307 se za naklonost kupaca natjecao sa 32 ravnopravna konkurenta. Pojavljivanje modela koji ne pripadaju određenom segmentu, već karakteristikama pretendiraju na kupce različitih profila, uvelike je otežalo uspjeh. Tako se 207 dolaskom na tržište uključio u utrku sa čak 80 izravnih takmaca, a 308 ima najteži posao do sada - broj suparnika popeo se na zastrašujućih 100 i više!

Fotogalerije

Peugeot 308

'Imamo velike ambicije za 308. U Hrvatskoj očekujemo prodaju od barem 2000 primjeraka godišnje' - prepun je samopouzdanja direktor tvrtke Peugeot Hrvatska, Serge Prevot. '307 je u svijetu prodan u više od tri milijuna primjeraka, što je za nas odličan uspjeh. 308 ne samo da zamjenjuje 307, već podiže poželjnost i imidž marke na novu razinu', prisnažio je direktor marketinga Bertil Grandet. Pri tome im na licu titra smiješak koji otkriva sigurnost. Samopouzdanje francuskog dvojca podgrijava spoznaja da se sa 308 doista otišlo korak dalje u pogledu kvalitete i pouzdanosti.

Fraza 'novi 308' tek je djelomično točna, jer su u izgradnji novog modela korištene dobro poznate i provjerene komponente. Maksimalnu ozbiljnost pristupa potvrđuje i činjenica o striktnoj kontroli kvalitete svih dobavljača, čija se površnost u prošlosti negativno odražavala na popularnost marke. Učinjeni su dodatni napori. Tijekom testne operacije Perla Nera prototipska vozila prešla su čak 1,2 milijuna km, kako bi svaki djelić sustava bio temeljito ispitan. Stoga Serge Prevot u dvije riječi otkriva na čemu u Peugeotu grade optimizam kada je riječ o uspjehu 308 - 'Garantirano radi!'

Izvana 308 uvelike nalikuje 207-ici, a u odnosu na 307 djeluje dinamičnije, premda razlike u dimenzijama na to ne upućuju. 308 je od 307 tek 7.4 cm duži, 5.3 cm širi i 1.2 cm niži. Ujedno je širi i trag kotača (3 cm sprijeda i 1.6 cm straga). Pa ipak, za istinsku karakternu preobrazbu 308 zaslužan je novi dizajnerski pristup. Francuski kompakt lavljeg srca više nije umiljata mačkica, nego pravi kralj, sposoban za borbu s najsnažnijim primjercima asfaltne džungle.

Motor Snaga (KS/min) 0-100 km/h (s) Brzina (km/h) Potrošnja (l/100km)
1.4 VTi 95/6000 12,7

182 6,5
1.6 VTi 120/6000 10,8

195 6,7

1.6 THP 150/5800

8,8

213

7,1

1.6 HDi 90/4000

12,6

180 4,5

1.6 HDi

110/4000

11,3

190

4,7

2.0 HDi

136/4000

10,1 205

5,5

Najveći napredak očituje se u unutrašnjosti. Već na prvi pogled uočavaju se visoka kakvoća materijala, poboljšana ergonomija i završna obrada. Skladno za oko i ugodno pod prstima – baš onako kako želite od automobila s kojim ćete mnoge kilometre i godine biti u prisnoj vezi. Mnogi su elementi nanovo dizajnirani, primjerice ploča s instrumentima i kontrole klima uređaja. Velik je trud ugrađen u izolaciju od buke, a dojam stadionske prostranosti osigurava raskošni panoramski krov. Prtljažnik obujma 348 l tek je neznatno veći od prethodnikovog, ali s preklopljenim stražnjim sjedalima nudi manje, tek 1201 l, dok se 307 mogao pohvaliti sa 1330 l ukupnog teretnog prostora.

Što nakon 308?

309 - POSVOJENI PEUGEOT




Prema Peugeotovoj tradiciji nasljednik modela 308 trebao bi se zvati 309. No, istoimeni model proizvodio se u razdoblju od 1986. i 1993. Još uvijek nije poznato hoće li Peugeot na tržište lansirati novi 309. Učini li tako, bit će to još jedan presedan u politici imenovanja modela.





Prvi se dogodio upravo s modelom 309, koji se prodavao kao nasljednik modela 305. Umjesto da ga nazovu 306, u Peugeotu su odlučili preskočiti tri generacije i tako naznačiti da 309 nije pravi Peugeot, nego Simca. 309 se zapravo trebao prodavati kao Talbot Arizona i zamijeniti Horizon, no 1985. PSA grupacija odlučuje se na gašenje marke Talbot, a već razvijeni model posvojiti i prodavati kao Peugeot.

Zanimljivo je i kako je 309 djelovao pomalo neobično za svoje doba, posebice u usporedbi sa 205 i 405. Razlog tome je što je za njegov dizajn bio zadužen kućni dizajnerski odjel, dok se dizajn svih Peugeotovih modela tadašnjice – sve do 206-ice – povjeravao slavnoj talijanskoj dizajnerskoj kući Pininfarina.

Dobro su poznati motori u 308-ici, svi sa četiri cilindra, 16 ventila i dva bregasta vratila. Benzinci s promjenjivim podešavanjem ventila 1.4 VTi (95 KS), 1.6 VTi (120 KS) i 1.6 THP (150 KS) plod su suradnje s BMW-om i već su se dokazali u 207 i Miniju. U slučaju 308, tek se osnovni benzinac nešto teže nosi s mišićavom karoserijom mase 1346 kg. Štedljiviji vozači posegnut će za nekim od tri potvrđena turbodizelska motora nastala u suradnji s Fordom – 1.6 HDi u izvedbama sa 90 i 109 KS ili 2.0 HDi sa 136 KS. Upravo smo se na dionici od Zagreba do Crikvenice mogli uvjeriti u dobre performanse srednjeg turbodizelaša, koji je sa 109 KS spremno vukao u svakoj situaciji, a pritom oduševio malom potražnjom plinskog ulja. Prosječno Peugeotovi HDi agregati troše između 4,5 i 5,5 l/100 km. Istodobno, buka motora osjetno je prigušenija nego u 207, što potvrđuje da se uistinu dobrano radilo na podizanju razine komfora. Valjda će sada, nakon što su poboljšali sve ostalo, u Peugeotu prionuti na razvoj novih ručnih mjenjača. Starog znanca s pet stupnjeva prijenosa karakterizira nepreciznost i dugačak hod ručice, koji su nažalost postali negativni zaštitni znak Peugeota. U ponudi su još i automatski mjenjači sa četiri i šest brzina.

Potentni i učinkoviti motori posebno dolaze do izražaja zahvaljujući dobrom ovjesu, koji im omogućava dokazivanje u punom radnom rasponu. 308 je doduše izgrađen na istoj Peugeot-Citroënovoj platformi PF2 kao i 307 (poprečna ramena sprijeda, polukruta torzijska osovina straga), međutim zbog sniženog težišta za 5 mm i 10 posto kruće karoserije, vozi se bolje od prethodnika. Dobro guta neravnine i čvrsto se drži podloge čak i na oštećenom kolniku. Letva upravljača iz 307 obnovljena je za 308. Progresivni elektrohidraulički servoojačivač (GEP) propušta solidnu dozu informacija, pa vozač u svakom trenutku u rukama ima potpunu kontrolu.

Gama je pojednostavljena na četiri paketa opreme. Već osnovni Comfort Pack, koji stiže za mjesec dana, sadrži ABS, klimu, četiri zračna jastuka, maglenke, putno računalo, električne podizače prednjih stakala… Prosječnom hrvatskom vozaču sigurno ništa neće nedostajati. Premium i Premium Plus oplemenjuju 308 snažnom dozom luksuza i elegancije, ali i tehničke, odnosno sigurnosne opremljenosti. Sportski paket GT, dostupan samo u izvedbi s trojim vratima, bit će dostupan kroz četiri do pet mjeseci.

307 je na hrvatskom tržištu od 2001. prodan u više od 12.000 primjeraka, čime drži 20 posto ukupne prodaje Peugeota u Hrvatskoj i zauzima 5. mjesto u segmentu sa 5,4 % tržišnog udjela. Prodaja 308-ice već je počela. 307 u karavanskoj SW izvedbi ostaje na tržištu do proljeća, a datum dolaska 308 CC još nije poznat.

Cijena kreće od 16.220 eura za 1.4 VTi izvedbu s trojim, odnosno 16.830 za izvedbu s petorim vratima. U odnosu na 307, to je oko 500 eura skuplje. Najpovoljniji dizelaš 1.6 HDi sa trojim vratima i Comfort Pack paketom dostupan je od 18.000 eura, odnosno 18.600 za praktičniju izvedbu s dvojim vratima više. Najviše valja izdvojiti 25 tisuća eura za 2.0 HDi Premium Pack izvedbu s automatskim mjenjačem.

Izdvojeno iz ponude
308 1.6 VTi Comfort Plus 3v 17.000 EUR

308 1.6 HDi 110 FAP Comfort Plus 5v

19.500 EUR

308 1.6 THP Premium 3v

19.600 EUR

308 2.0 HDi Premium Pack 5v

22.300 EUR





Davor Tomić
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. prosinac 2025 06:39