Neočekivan benzinski adut

auditt



Pritajena i skladna švedska limuzina blagim se redizajnom i osvježenim motorima vratila u igru. Potpomognuta novim benzincem 2.0 sa 145 KS odlična je mjera manjim obiteljima. S cijenom ulaznog modela od 22.800 eura ne predstavlja veliko opterećenje za kućni budžet a brojnim vrlinama osvaja srce i razum.





Dizajn

3



Fluidne linije švedskog proizvođača odavno su nam se uvukle pod kožu te se ne možemo oteti pozitivnom dojmu koji svaki Volvov model ostavlja na nas. Obli rubovi karoserije savršeno pristaju karizmi najmanje limuzine koja izgleda podjednako dobro iz svih kuteva.





Iako je druga generacija modela S40 predstavljena davne 2003., dizajn je i dan danas svjež i zanimljiv.





na vrh



Unutrašnjost

3



Interijer odiše kvalitetnim materijalima i uzornom završnom obradom, što nije samo slučaj testnog Summum modela. Već se i osnovna izvedba može bez grižnje savjesti suprotstaviti njemačkim premium autima, koji su u pravilu osjetno skuplji.





Korištenje Focusove platforme rezultiralo je skučenijim interijerom koji je straga dostatan tek za prijevoz djece ili osoba nižeg rasta. S druge strane, vozač i suvozač uživaju zavidan komfor a zamjerke nemamo niti na ergonomiju vozačkog prostora. Broj prekidača minimaliziran je modernim središnjim grebenom koji je na testnom modelu bio ukrašen pravom drvenom oblogom. Rijetkost je to i u visokoj klasi, pa pozdravljamo Volvovu pažnju detaljima uređenja interijera.





Prtljažnik od 404 litre ograničen je visokim i uskim tovarnim prostorom.





na vrh



Motor i mjenjač

3



Konačno je Volvo S40 dobio pravi benzinski motor. Četverocilindraši 1.6 i 1.8 ne osiguravaju temperament premium klase, a 2.4 s pet cilindara troši previše. Novi benzinac, sa četiri cilindra, 1999 ccm i 145 KS prava je mjera, jer omogućava osjetno bolje performanse nego 2.4 sa 140 KS, a znatno je štedljiviji. U usporedbi sa 2.4, najveća je brzina povećana sa 200 na 210 km/h, ubrzanje do stotke skraćeno sa 10,6 na 9,5 s, a prosječna potrošnja smanjena sa 9,1 na 7,4 litara.





Vrline ovog motora pokazuje i činjenica da se odnedavno ugrađuje i u najveću limuzinu S80. Uparen s preciznim i ugodnim pet brzinskim ručnim mjenjačem nudi pravi užitak u vožnji. Dobro proračunati prijenosni omjeri olakšavaju preticanja te smanjuju buku u interijeru na dugim relacijama brzim autocestama.





na vrh



Ovjes

3



Izvrsno podvozje, preuzeto s Focusa, precizan upravljač i snažne kočnice (s diskovima od 300 mm sprijeda) osiguravaju sigurnu i, po želji, temperamentnu vožnju. Za upravljačem Volva S40 vozač se osjeća kao u kompaktu te se stražnji prevjes uopće ne osjeti.





Neravnine guta tiho i bez narušavanja neutralnosti. Odlično se snalazi na brzim zavojitim cestama, no relativno kratak međuosovinski razmak (264 cm) ne pogoduje brzim autocestama.





na vrh



Sigurnost

3



Kada je prvi puta testiran, davne 2004. godine, S40 je bio jedan od prvih modela sa osvojenih pet zvjezdica na Euro NCAP crash testu. Ispitivači su posebno istaknuli čvrst putnički prostor i odličan rezultat prilikom bočnog udara.

na vrh



Oprema

3





Najjači paket opreme, Summum, uključuje gotovo sve raspoložive elemente na automobilu srednjeg razreda. Uz izostanak navigacijskog sustava, testnom modelu nismo pronašli niti jednu zamjerku u segmentu opremljenosti.





U seriji dolazi šest zračnih jastuka, kompletan električni paket, električno podesivo vozačko sjedalo, ABS, EBA, EBD, EBL, SIPS, WHIPS, DSTC, radio/CD s komandama na upravljaču, putno računalo, tempomat, senzor za kišu, 16” aluminijski naplaci, kožom presvučena sjedala, bi-ksenon svjetla...





na vrh



Cijena

3





Cijena modela s top-opremom nije mala i iznosi se 31.400 eura. No osnovni model, s tim motorom i svom bitnom opremom (uključujući klimu), dostupan je za 25.600 eura.





na vrh



Cardetails-tehnickekarakteristike
Motor



Vrsta

brenzinski, redni

Obujam ccm 1999
Cilindri/Ventili   4/16

Snaga kW/KS 107/145 @ 6000/min

Moment Nm 185 @ 4000/min

Mjenjač   ručni, 5 brzina

Performanse



Najveća brzina Km/h 210
Ubrzanje 0-100 s 9,5
Potrošnja l/100km 10,3/5,7/7,4
Karoserija



Dimenzije cm 451,5 x 177 x 145

Razmak osovina cm 264

Prtljažnik l 404
Masa kg 1405

Gume   205/55 R16 
ukupno
Privlačan dizajn, serijska oprema, završna obrada

Visoka cijena top modela, skučena stražnja klupa

cijene22.800 - 39.340 EUR

Testni model: 31.400 EUR
konkurenti
vw golf VW Jetta

Elegantna njemačka limuzina na Golfovoj platformi sigurna je i provjerena kupovina za vozače nesklone riziku
vw golf Škoda Octavia

Jeftin i provjeren češki proizvod odlično kotira kod obiteljskih vozača. Pouzdanost i kvaliteta izrade najveće su Škodine prednosti
vw golf Saab 9-3

Opelova Vectra u ljepuškastom smokingu - tako bi se mogla okarakterizirati Saabova limuzina srednje klase
.


Marko Đurić
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. prosinac 2025 05:26