Jedini oglas koji je Globus imao prvih dana na početku, prije 15 godina, bila je reklama za WGW majice. Marketinški genij Srećko Vargek dolazio je noću u redakciju i smišljao čudovišne slogane. Nije nam plaćao, mijenjali smo oglas za crne majice s ogromnim Globusovim grbom koji je nacrtao Marko Grčić. U Globusu je bilo sve ono što nije bilo u Vjesniku, Večernjem i na televiziji.
Nismo imali novca za TV reklame, a da smo i imali, ne bi nam ih puštali.
Nije bilo interneta.
Nije bilo mobitela.
Sve je bilo crno-bijelo.
Sve što smo mogli zaraditi, zaradili smo na ulici, od naroda koji je bio jedino što smo doista imali na svojoj strani.
No to je bila i naša ideja: znali smo da je politika protiv nas, da se državne tvrtke, a sve su bile više-manje državne, nikada neće usuditi oglašavati kod nas, znali smo da nam banke neće dati kredite...
Ostalo nam je samo jedno: naši čitatelji koji nas mogu razumjeti i podržati.
Znali smo: samo nas povjerenje čitatelja može održati, učiniti nezavisnima od političkih pritisaka i ucjena.
Ulice i kafići bili su naš Centralni komitet, naša banka, naša televizijska reklama.
No tu lekciju naučili smo i mnogo prije nego što je pokrenut Globus.
Sljedeće godine navršit će se, naime, punih trideset godina od pokretanja kultnog Poleta.
Sve ono dobro što smo napravili u Globusu i kasnije u EPH najvećim dijelom zapravo potječe iz onih ideja i onih ideala koje smo imali u Poletu.
Govorim u množini jer je zapanjujući broj važnih ljudi koji danas rade u EPH zapravo jedan te isti krug istomišljenika koji već godinama na hrvatskoj novinskoj i medijskoj sceni pokušava gurati ideju liberalnih novina, novina namijenjenih podjednako najširim slojevima naroda, kao i intelektualnoj eliti, novina koje se očajnički bore za svaki dašak demokracije.
Iz sumaglice socijalističkog izdavaštva odlučili su zgrabiti prvu priliku i pokrenuti svoje novine, Globus, privatne i u svakom pogledu velike novine.
Danas, petnaest godina kasnije, Globus je najtiražniji i najutjecajniji politički magazin u Hrvatskoj.
Svih ovih petnaest godina ni jednog trenutka to nije prestao biti.
Nikada nikakva konkurencija nije uspjela pobijediti Globus.
Mijenjali su se urednici, novinari, dizajneri i fotografi, ali ta infekcija, taj čip demokracije, borbe za istinu i najviših profesionalnih zahtjeva bio je preduboko zakopan, a da bi bio uništen.
EPH je uvijek bila inovativna i pomalo komandoska družina.
Prvi smo u Hrvatskoj počeli izdavati magazine u boji na kvalitetnom papiru, dizajnirane onako kako se to radi u cijelom svijetu.
Prvi smo u Hrvatskoj pokrenuli neko inozemno izdanje. Playboy i Cosmopolitan.
Prvi smo se internacionalizirali i na ravnopravnoj osnovi udružili s nekom stranom izdavačkom kućom.
Prvi smo se usudili, nakon 40 godina, pokrenuti novi dnevni list u Hrvatskoj.
Promijenili smo medijsku scenu u Hrvatskoj. Vratili smo dostojanstvo i samosvijest novinarima, pokrenuli smo desetke izdanja koje su drugi kasnije precrtavali.
EPH je postao najveći jer je zadržao i ludilo ulice, ludilo razvoja i ludilo fanatične predanosti ideji da se s novinama može poboljšati svijet.
EPH danas, kao i svih ovih godina, želi snažno poručiti da će biti još avangardniji, još moderniji i da će više nego ikada biti okrenut onima koji su nas stvorili i održali - narodu, čitateljima, ritmu ulice...
60 milijuna puta netko je došao na kiosk i kupio Globus.
Gotovo milijardu puta netko je došao na kiosk i kupio neko izdanje EPH.
U tome je naša snaga.
Nove tehnologije, ne samo internet i i-Pod, ne samo mobilna telefonija, dubinski su promijenile i demokratizirale svijet oko nas, ali i svijet medija.
Ta promjena nije samo u brzini i dostupnosti. Ta promjena je najviše u tome što više nije dovoljno samo ono što urednici i novinari misle da trebaju priopćiti javnosti, sada postaje podjednako važno što čitatelj ili korisnik doista želi. Internet mu omogućuje da izabire sam, da bira, ocjenjuje, važe... Nema više blefa, nema više prešućene informacije, nema više sakrivene vijesti ili polovične istine.
Sve je dostupno. Odmah i sada.
I to upravo ono što žele čitatelji.
A čitatelji? Oni više nemaju vremena.
Naš čitatelj više ne želi da ga se podučava, ne želi da ga se smatra blesavim, on želi samo ono što ga doista zanima i to u vrijeme koje njemu odgovara. Naši čitatelji, taj narod, ti naši fanovi, obožavaju chatove, forume, blogove. Naše mišljenje ne smatraju bitno važnijim od mišljenja nepoznatog studenta koji se javlja na chatu...
Više ne možemo biti kreatori stavova naših čitatelja.
Moramo pomoći našim čitateljima, dati im alat u ruke da pronađu točnu informaciju, brzu, zanimljiviju i pošteniju.
Ili dajte ljudima da upravljaju našim medijima ili ih nećemo imati.
Kompanije koje su bile komunikacijske danas su medijske, Google nikada nije sanjao da će postati najveća medijska kompanija na svijetu, a u to ne vjeruje ni danas. Ali Google je najveći jer nije birao vijesti. On je vijesti samo učinio svima dostupnim.
Naše novine neće samo preživjeti novu tehnološku revoluciju. One će je predvoditi.
Danas EPH snažno iskoračuje u svijet novih medija. Lansiramo portal Jutarnji hr., ambiciozan i izazovan izlet ne samo u vijesti, prognozu, horoskope... To je izlet u svijet zabave, međusobne komunikacije, filma, videa muzike, knjiga... To je svijet potpune slobode i neslućenih mogućnosti.
Htjeli bismo da ne budemo samo izvjestitelji o prošlosti, makar i jučerašnjoj. Želimo izvještavati o sadašnjosti, da bismo mogli biti u budućnosti.
Kada?
Odmah i sada!
POGLEDAJTE VIDEOREPORT S PARTYJA EPH NA VELESAJMU
Ninoslav Pavić
Nismo imali novca za TV reklame, a da smo i imali, ne bi nam ih puštali.
Nije bilo interneta.
Nije bilo mobitela.
Sve je bilo crno-bijelo.
Sve što smo mogli zaraditi, zaradili smo na ulici, od naroda koji je bio jedino što smo doista imali na svojoj strani.
No to je bila i naša ideja: znali smo da je politika protiv nas, da se državne tvrtke, a sve su bile više-manje državne, nikada neće usuditi oglašavati kod nas, znali smo da nam banke neće dati kredite...
Ostalo nam je samo jedno: naši čitatelji koji nas mogu razumjeti i podržati.
Znali smo: samo nas povjerenje čitatelja može održati, učiniti nezavisnima od političkih pritisaka i ucjena.
Ulice i kafići bili su naš Centralni komitet, naša banka, naša televizijska reklama.
No tu lekciju naučili smo i mnogo prije nego što je pokrenut Globus.
Sljedeće godine navršit će se, naime, punih trideset godina od pokretanja kultnog Poleta.
Sve ono dobro što smo napravili u Globusu i kasnije u EPH najvećim dijelom zapravo potječe iz onih ideja i onih ideala koje smo imali u Poletu.
Govorim u množini jer je zapanjujući broj važnih ljudi koji danas rade u EPH zapravo jedan te isti krug istomišljenika koji već godinama na hrvatskoj novinskoj i medijskoj sceni pokušava gurati ideju liberalnih novina, novina namijenjenih podjednako najširim slojevima naroda, kao i intelektualnoj eliti, novina koje se očajnički bore za svaki dašak demokracije.
Iz sumaglice socijalističkog izdavaštva odlučili su zgrabiti prvu priliku i pokrenuti svoje novine, Globus, privatne i u svakom pogledu velike novine.
Danas, petnaest godina kasnije, Globus je najtiražniji i najutjecajniji politički magazin u Hrvatskoj.
Svih ovih petnaest godina ni jednog trenutka to nije prestao biti.
Nikada nikakva konkurencija nije uspjela pobijediti Globus.
Mijenjali su se urednici, novinari, dizajneri i fotografi, ali ta infekcija, taj čip demokracije, borbe za istinu i najviših profesionalnih zahtjeva bio je preduboko zakopan, a da bi bio uništen.
EPH je uvijek bila inovativna i pomalo komandoska družina.
Prvi smo u Hrvatskoj počeli izdavati magazine u boji na kvalitetnom papiru, dizajnirane onako kako se to radi u cijelom svijetu.
Prvi smo u Hrvatskoj pokrenuli neko inozemno izdanje. Playboy i Cosmopolitan.
Prvi smo se internacionalizirali i na ravnopravnoj osnovi udružili s nekom stranom izdavačkom kućom.
Prvi smo se usudili, nakon 40 godina, pokrenuti novi dnevni list u Hrvatskoj.
Promijenili smo medijsku scenu u Hrvatskoj. Vratili smo dostojanstvo i samosvijest novinarima, pokrenuli smo desetke izdanja koje su drugi kasnije precrtavali.
EPH je postao najveći jer je zadržao i ludilo ulice, ludilo razvoja i ludilo fanatične predanosti ideji da se s novinama može poboljšati svijet.
EPH danas, kao i svih ovih godina, želi snažno poručiti da će biti još avangardniji, još moderniji i da će više nego ikada biti okrenut onima koji su nas stvorili i održali - narodu, čitateljima, ritmu ulice...
60 milijuna puta netko je došao na kiosk i kupio Globus.
Gotovo milijardu puta netko je došao na kiosk i kupio neko izdanje EPH.
U tome je naša snaga.
Nove tehnologije, ne samo internet i i-Pod, ne samo mobilna telefonija, dubinski su promijenile i demokratizirale svijet oko nas, ali i svijet medija.
Ta promjena nije samo u brzini i dostupnosti. Ta promjena je najviše u tome što više nije dovoljno samo ono što urednici i novinari misle da trebaju priopćiti javnosti, sada postaje podjednako važno što čitatelj ili korisnik doista želi. Internet mu omogućuje da izabire sam, da bira, ocjenjuje, važe... Nema više blefa, nema više prešućene informacije, nema više sakrivene vijesti ili polovične istine.
Sve je dostupno. Odmah i sada.
I to upravo ono što žele čitatelji.
A čitatelji? Oni više nemaju vremena.
Naš čitatelj više ne želi da ga se podučava, ne želi da ga se smatra blesavim, on želi samo ono što ga doista zanima i to u vrijeme koje njemu odgovara. Naši čitatelji, taj narod, ti naši fanovi, obožavaju chatove, forume, blogove. Naše mišljenje ne smatraju bitno važnijim od mišljenja nepoznatog studenta koji se javlja na chatu...
Više ne možemo biti kreatori stavova naših čitatelja.
Moramo pomoći našim čitateljima, dati im alat u ruke da pronađu točnu informaciju, brzu, zanimljiviju i pošteniju.
Ili dajte ljudima da upravljaju našim medijima ili ih nećemo imati.
Kompanije koje su bile komunikacijske danas su medijske, Google nikada nije sanjao da će postati najveća medijska kompanija na svijetu, a u to ne vjeruje ni danas. Ali Google je najveći jer nije birao vijesti. On je vijesti samo učinio svima dostupnim.
Naše novine neće samo preživjeti novu tehnološku revoluciju. One će je predvoditi.
Danas EPH snažno iskoračuje u svijet novih medija. Lansiramo portal Jutarnji hr., ambiciozan i izazovan izlet ne samo u vijesti, prognozu, horoskope... To je izlet u svijet zabave, međusobne komunikacije, filma, videa muzike, knjiga... To je svijet potpune slobode i neslućenih mogućnosti.
Htjeli bismo da ne budemo samo izvjestitelji o prošlosti, makar i jučerašnjoj. Želimo izvještavati o sadašnjosti, da bismo mogli biti u budućnosti.
Kada?
Odmah i sada!
POGLEDAJTE VIDEOREPORT S PARTYJA EPH NA VELESAJMU
Ninoslav Pavić
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....