OSIJEK - Sinoćnja praizvedba djela "Mass of the Children" Johna Ruttera u osječkoj katedrali za dio je glazbenih stručnjaka i poznavatelja kulturnih zbivanja bila samo krunski dokaz da osječkom glazbenom scenom već godinama vlada nepotizam "klana Jerković", koji čine otac mr. art. Josip Jerković, sin doc. Berislav Jerković i njegova supruga doc. Antoaneta Radočaj-Jerković.
Izvedbu je naime u sklopu Koncertnog ciklusa grada organizirao novi Kulturni centar Osijek, čija je predsjednica Radočaj-Jerković, solist je bio njezin suprug Berislav, a nastupili su i zborovi Glazbene radionice mladih Polifonija - Vokalni ansambl Brevis i Dječji zbor Osječki zumbići - koje također vodi ona (?!).
Iako nam je proteklih dana više osječkih kulturnjaka ogorčeno istaknulo da je posrijedi "klasičan sukob interesa i privatizacija glazbenih zbivanja", članica Gradskog poglavarstva za kulturu Mirjana Smoje to odlučno opovrgava.
- Taj projekt dogovoren je prije nego što je KUC u prosincu preuzeo organizaciju ciklusa. Uostalom, smatramo da će oni sa svojim referencama kvalitetno obavljati svoj posao - kaže Smoje.
No upućeni tvrde da je to samo vrhunac nepotističkih postupaka obitelji Jerković, koje je navodno pokrenuo otac Josip, priznati hrvatski glazbeni pedagog i dirigent. On je, tvrde naši sugovornici, kao jedan od inicijatora osnivanja Umjetničke akademije na Odjelu za glazbenu umjetnost prvo zaposlio sina Berislava, a potom i buduću snahu Antoanetu! Sada pak, doznajemo, Jerković stariji predaje predmet dirigiranje, sin i snaha solo pjevanje, a ona predaje i predmet zbor.
- Zašto su tada zaposleni baš oni, kada su mnogi imali iste kvalifikacije?! Također, bave se i dirigiranjem, a to nisu završili - upozorava ogorčena Ivančica Hinek, poznata glazbena kritičarka i profesorica glazbe, uz dodatak "kako je jasno koja je njihova prednost".
Takvim raspletom posebno su, doznajemo, nezadovoljni prof. Mladen Tutavac, dugogodišnji dirigent u osječkom HNK, koji je prije dvije godine konkurirao za predmet zbor, ali nije prošao; te magistra pjevanja Vesna Jaić, pred kojom je prednost na Akademiji tada dobio nižekvalificirani mlađi Jerković. No oni su danas izbjegli izravan komentar.
Naše sugovornike pak posebno je ogorčilo što je, smatraju, nepravedan uspon Jerkovića nastavljen. Tako je Antoaneta počela voditi i Akademski pjevački zbor, dok je Berislav 1. veljače postao i prodekan za nastavu. Uz to, Antoaneta je nedavno izabrana u zvanje docenta, a Krešimir Has, ugledni orguljaš i bivši zaposlenik osječke Katedre za glazbenu kulturu, smatra da je na natječaju bio niz nepravilnosti, o čemu je pisao Rektoratu i Akademiji.
- I slijepima i gluhima jasno je da je ovdje riječ o čistom nepotizmu - zaključuje Has.
Tomislav Levak
Izvedbu je naime u sklopu Koncertnog ciklusa grada organizirao novi Kulturni centar Osijek, čija je predsjednica Radočaj-Jerković, solist je bio njezin suprug Berislav, a nastupili su i zborovi Glazbene radionice mladih Polifonija - Vokalni ansambl Brevis i Dječji zbor Osječki zumbići - koje također vodi ona (?!).
Iako nam je proteklih dana više osječkih kulturnjaka ogorčeno istaknulo da je posrijedi "klasičan sukob interesa i privatizacija glazbenih zbivanja", članica Gradskog poglavarstva za kulturu Mirjana Smoje to odlučno opovrgava.
- Taj projekt dogovoren je prije nego što je KUC u prosincu preuzeo organizaciju ciklusa. Uostalom, smatramo da će oni sa svojim referencama kvalitetno obavljati svoj posao - kaže Smoje.
No upućeni tvrde da je to samo vrhunac nepotističkih postupaka obitelji Jerković, koje je navodno pokrenuo otac Josip, priznati hrvatski glazbeni pedagog i dirigent. On je, tvrde naši sugovornici, kao jedan od inicijatora osnivanja Umjetničke akademije na Odjelu za glazbenu umjetnost prvo zaposlio sina Berislava, a potom i buduću snahu Antoanetu! Sada pak, doznajemo, Jerković stariji predaje predmet dirigiranje, sin i snaha solo pjevanje, a ona predaje i predmet zbor.
- Zašto su tada zaposleni baš oni, kada su mnogi imali iste kvalifikacije?! Također, bave se i dirigiranjem, a to nisu završili - upozorava ogorčena Ivančica Hinek, poznata glazbena kritičarka i profesorica glazbe, uz dodatak "kako je jasno koja je njihova prednost".
Takvim raspletom posebno su, doznajemo, nezadovoljni prof. Mladen Tutavac, dugogodišnji dirigent u osječkom HNK, koji je prije dvije godine konkurirao za predmet zbor, ali nije prošao; te magistra pjevanja Vesna Jaić, pred kojom je prednost na Akademiji tada dobio nižekvalificirani mlađi Jerković. No oni su danas izbjegli izravan komentar.
Naše sugovornike pak posebno je ogorčilo što je, smatraju, nepravedan uspon Jerkovića nastavljen. Tako je Antoaneta počela voditi i Akademski pjevački zbor, dok je Berislav 1. veljače postao i prodekan za nastavu. Uz to, Antoaneta je nedavno izabrana u zvanje docenta, a Krešimir Has, ugledni orguljaš i bivši zaposlenik osječke Katedre za glazbenu kulturu, smatra da je na natječaju bio niz nepravilnosti, o čemu je pisao Rektoratu i Akademiji.
- I slijepima i gluhima jasno je da je ovdje riječ o čistom nepotizmu - zaključuje Has.
Dekanica:- Berislav Jerković imao je sve uvjete za prodekana. On je docent i jedini je iz Osijeka, što su uvjeti - rekla je dekanica. |
Tomislav Levak
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....