Hollywoodski je moćnik naručio nekoliko štafelaja, panoa za svoj ured. Nalijepio je na njih story board i rekao: - Ovo je sljedeći Oscar! Drugi im je, pak, slažući se s koleginim mišljenjem, rekao: - Htjeli ste posao! Dobili ste ga! Bila je to ponuda koja se ne odbija, ali ne skriva ni prijetnju. Uostalom, i da nije izrečena polušaljivim tonom, bila bi jasna - ne uspiju li dobro napraviti što se od njih očekuje, nikada više neće dobiti priliku. Tako je to u Hollywoodu. I tako je Luminus studio iz Zagreba dobio posao - napraviti uvodni film za 78. dodjelu Oscara.
- Radili smo cijelo ljeto i dobar dio jeseni. Nitko nije znao da ćemo se pojaviti, da ćemo ponuditi svoju ideju, pokušati se izboriti za taj posao - kaže Renato Grgić, 33-godišnji kreativni direktor Luminusa, prisjećajući se kako su uopće krenuli u pohod na Hoollywood. Bili su pametni, ušli su na najprestižnije tržište zahvaljujući partneru Alenu Petkoviću, frendu koji je prije 13 godina otišao u SAD, i odlučili iskoristiti šansu na jedini dobar način - uspjehom. Petković, zvanjem redatelj, u Americi je kreativni direktor i izvršni producent za BLT Communications Inc., jednu od najvećih svjetskih tvrtki specijaliziranih za promociju filmova, a i autor je uvodne špice za Spielbergov "München".
Zahvaljujući njemu, Luminus je nakon zagrebačke podružnice, osnovane prije godinu dana, dobio i američku, u kojoj je Petković direktor i brine o Luminusovu prodoru na američko tržište. Za Oscar su napravili projekt dovoljno privlačan i kvalitetan da ga Alen pokaže Johnu Teschneru koji ih je povezao s Michaelom J. Shapirom, koji je, pak, prijedlog pokazao Gilbertu Catesu, producentu telecasta. Odluka je donesena nakon toga. Alen kaže da mu je sve nalik na partiju šaha s Kasparovim, ili nekim u njegovu rangu.
- Bio je to cijeli niz poteza koje je trebalo pažljivo povući i da smo se na početku opterećivali veličinom projekta, možda čak ne bismo ni uspjeli. Morali smo vjerovati u sebe da bismo to uopće mogli izvesti, morali smo se dogovoriti da ćemo sljedećih mjeseci dati sve od sebe, da će nas to koštati na razne načine, da ćemo se ljutiti i bijesnjeti jedni na druge, da ćemo biti blizu odustajanja, i onda tek sve odnijeti u Ameriku. A u Americi smo se morali suočiti s ljudima koji su ponekad hiroviti i pritom imati najprofesionalniji odnos, ali i pozicionirati se tako da budemo jedini izbor. Morali smo se dovesti u situaciju da nikome ne damo šansu da nam kaže - ne - priča Alen.
- U prvi tren vikneš: "Yes!", a trenutak kasnije shvatiš što to znači - kaže, pak, Kristijan Petrović, 32-godišnji kreativni direktor u Luminusu, radoholičar koji slobodno vrijeme još uvijek provodi za kompjuterom umjesto da se opušta daleko od prezaposlenog ureda. - Da, ponekad mi treba 10 minuta mira kad slušam samoga sebe kako dišem - nastavlja.
Ni sadašnji oko 100 četvornih metara veliki ured više ne zadovoljava potrebe Luminusa - stalno su u potrazi za kvalitetnim stručnjacima koji se neće uplašiti američkog tržišta i zavodljivih i privlačnih projekata. Ali Kristijan u njemu ipak ima malo više prostora. No, situacija nije uvijek bila takva. Direktor Igor Mijoljević smije se kad pomisli na nekadašnji neugledni ured u Trnju u koji im je bilo neugodno pozivati klijente.
Danas im je, kao i svim ambicioznim tvrtkama, najveći problem okupiti vrhunske 3D animatore, jer se mnogi uplaše kada čuju da će iz Amerike stizati nove narudžbe. Na projektima rade i s po 20 suradnika, no među onima koji su im ključni je i Suad Čokljat koji u tvrtki Indigo Audio radi sve zvučne efekte i muziku za Luminusove projekte, pa je i na oscarovskom miksao tonove i radio specijalne audioefekte, a za NBA je radio kompletnu muziku. Luminus početkom rujna američkim naručiteljima predaje novi projekt, a Igor spominje samo to da je veći od dosadašnjih.
Nakon Oscara, prije dva je mjeseca stigla nova narudžba s definiranim, kratkim rokom iz Amerike - uvodni film za NBA košarkaško natjecanje Legacy of Champions. I taj su posao uspjeli obaviti na vrijeme, i to dovoljno uspješno, pa se spot vrtio na posljednjim utakmicama NBA lige. U međuvremenu su dobili i prestižnu Telly nagradu u tri kategorije, a i nominaciju za Emmy, nagradu koja se dodjeljuje u kolovozu.
- Odličan je osjećaj raditi za nekoga tko nije blizu i pritom biti plaćen u zelenim novčanicama. No, oni postavljaju vrlo određene zahtjeve i njima se ne mogu ponuditi izgovori - kaže Renato. O novcu, pak, svi izbjegavaju govoriti jer ih na to obavezuju ugovori, ali i njihov stav da ne pričaju o materijalnim aspektima posla.
- Vremenska razlika od devet sati zna biti dosta nezgodna. Ovo je posao koji se nosi kući, od kojega se teško odvojiti - dodaje Renato o radu za američkog šefa.
MTV je inače, zatražio ponudu od raznih kompanija ali nisu dobili zadovoljavajuće rješenje što je saznao Alen i Luminus se pojavio sa svojom ponudom. Stoga im u poslovne uspjehe firme treba ubrojiti, osim Oscara i animiranog uvoda za NBA i animirani uvod za MTV Studios i MTV Films, Disney te naravno rad u Hrvatskoj - RTL ih je angažirao za Big Brother, TV Nova za Novu navečer, Microsoft Hrvatske, Toyota Adria, Vindija i razne druge kompanije.
Nekako se čini da se svima ostvaruje ono što su htjeli, o čemu su mašštali kada su prije nekoliko godina krenuli u zajedničku avanturu kreiravši agenciju koja od ideje do realizacije, snimanja i 3D animacije, može sve izvesti, a to je da budu uspješni. Ili, kako je to Igor opisao: "nisam mislio da ću biti u ovoj branši ali mi se sada čini da neću izaći, još dugo, do kraja".
Boris Vlašić
- Radili smo cijelo ljeto i dobar dio jeseni. Nitko nije znao da ćemo se pojaviti, da ćemo ponuditi svoju ideju, pokušati se izboriti za taj posao - kaže Renato Grgić, 33-godišnji kreativni direktor Luminusa, prisjećajući se kako su uopće krenuli u pohod na Hoollywood. Bili su pametni, ušli su na najprestižnije tržište zahvaljujući partneru Alenu Petkoviću, frendu koji je prije 13 godina otišao u SAD, i odlučili iskoristiti šansu na jedini dobar način - uspjehom. Petković, zvanjem redatelj, u Americi je kreativni direktor i izvršni producent za BLT Communications Inc., jednu od najvećih svjetskih tvrtki specijaliziranih za promociju filmova, a i autor je uvodne špice za Spielbergov "München".
Zahvaljujući njemu, Luminus je nakon zagrebačke podružnice, osnovane prije godinu dana, dobio i američku, u kojoj je Petković direktor i brine o Luminusovu prodoru na američko tržište. Za Oscar su napravili projekt dovoljno privlačan i kvalitetan da ga Alen pokaže Johnu Teschneru koji ih je povezao s Michaelom J. Shapirom, koji je, pak, prijedlog pokazao Gilbertu Catesu, producentu telecasta. Odluka je donesena nakon toga. Alen kaže da mu je sve nalik na partiju šaha s Kasparovim, ili nekim u njegovu rangu.
- Bio je to cijeli niz poteza koje je trebalo pažljivo povući i da smo se na početku opterećivali veličinom projekta, možda čak ne bismo ni uspjeli. Morali smo vjerovati u sebe da bismo to uopće mogli izvesti, morali smo se dogovoriti da ćemo sljedećih mjeseci dati sve od sebe, da će nas to koštati na razne načine, da ćemo se ljutiti i bijesnjeti jedni na druge, da ćemo biti blizu odustajanja, i onda tek sve odnijeti u Ameriku. A u Americi smo se morali suočiti s ljudima koji su ponekad hiroviti i pritom imati najprofesionalniji odnos, ali i pozicionirati se tako da budemo jedini izbor. Morali smo se dovesti u situaciju da nikome ne damo šansu da nam kaže - ne - priča Alen.
- U prvi tren vikneš: "Yes!", a trenutak kasnije shvatiš što to znači - kaže, pak, Kristijan Petrović, 32-godišnji kreativni direktor u Luminusu, radoholičar koji slobodno vrijeme još uvijek provodi za kompjuterom umjesto da se opušta daleko od prezaposlenog ureda. - Da, ponekad mi treba 10 minuta mira kad slušam samoga sebe kako dišem - nastavlja.
Ni sadašnji oko 100 četvornih metara veliki ured više ne zadovoljava potrebe Luminusa - stalno su u potrazi za kvalitetnim stručnjacima koji se neće uplašiti američkog tržišta i zavodljivih i privlačnih projekata. Ali Kristijan u njemu ipak ima malo više prostora. No, situacija nije uvijek bila takva. Direktor Igor Mijoljević smije se kad pomisli na nekadašnji neugledni ured u Trnju u koji im je bilo neugodno pozivati klijente.
Danas im je, kao i svim ambicioznim tvrtkama, najveći problem okupiti vrhunske 3D animatore, jer se mnogi uplaše kada čuju da će iz Amerike stizati nove narudžbe. Na projektima rade i s po 20 suradnika, no među onima koji su im ključni je i Suad Čokljat koji u tvrtki Indigo Audio radi sve zvučne efekte i muziku za Luminusove projekte, pa je i na oscarovskom miksao tonove i radio specijalne audioefekte, a za NBA je radio kompletnu muziku. Luminus početkom rujna američkim naručiteljima predaje novi projekt, a Igor spominje samo to da je veći od dosadašnjih.
Nakon Oscara, prije dva je mjeseca stigla nova narudžba s definiranim, kratkim rokom iz Amerike - uvodni film za NBA košarkaško natjecanje Legacy of Champions. I taj su posao uspjeli obaviti na vrijeme, i to dovoljno uspješno, pa se spot vrtio na posljednjim utakmicama NBA lige. U međuvremenu su dobili i prestižnu Telly nagradu u tri kategorije, a i nominaciju za Emmy, nagradu koja se dodjeljuje u kolovozu.
- Odličan je osjećaj raditi za nekoga tko nije blizu i pritom biti plaćen u zelenim novčanicama. No, oni postavljaju vrlo određene zahtjeve i njima se ne mogu ponuditi izgovori - kaže Renato. O novcu, pak, svi izbjegavaju govoriti jer ih na to obavezuju ugovori, ali i njihov stav da ne pričaju o materijalnim aspektima posla.
- Vremenska razlika od devet sati zna biti dosta nezgodna. Ovo je posao koji se nosi kući, od kojega se teško odvojiti - dodaje Renato o radu za američkog šefa.
MTV je inače, zatražio ponudu od raznih kompanija ali nisu dobili zadovoljavajuće rješenje što je saznao Alen i Luminus se pojavio sa svojom ponudom. Stoga im u poslovne uspjehe firme treba ubrojiti, osim Oscara i animiranog uvoda za NBA i animirani uvod za MTV Studios i MTV Films, Disney te naravno rad u Hrvatskoj - RTL ih je angažirao za Big Brother, TV Nova za Novu navečer, Microsoft Hrvatske, Toyota Adria, Vindija i razne druge kompanije.
Nekako se čini da se svima ostvaruje ono što su htjeli, o čemu su mašštali kada su prije nekoliko godina krenuli u zajedničku avanturu kreiravši agenciju koja od ideje do realizacije, snimanja i 3D animacije, može sve izvesti, a to je da budu uspješni. Ili, kako je to Igor opisao: "nisam mislio da ću biti u ovoj branši ali mi se sada čini da neću izaći, još dugo, do kraja".
Luminus - priča o prijateljstvuPriča u Luminusu je u stvari priča o prijateljstvu jer je čini petoro nekadašnjih studenata koji se u životu drže zajedno i misle jedni na druge. Alen Petković, američki partner je u stvari njihov frend koji je prije desetak godina otišao iz Hrvatske i gradio svoju karijeru u Americi ali nikada nije prekinuo vezu s frendovima u Zagrebu. Tako im je prije godinu i pol rekao - "možda zvuči ludo ali trebali bi pokušati s MTV-em, nemaju animirano rješenje". |
Boris Vlašić
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....