Škoda Octavia Combi 4x4 1.9 TDI: Povećana sigurnost u vožnji

Octavia je svakako automobil koji je jednom zauvijek uklonio viceve o Škodi te etablirao češku tvrtku u respektabilnog i poželjnog proizvođača automobila. Druga generacija popularnog kompakta nastavlja s izgrađivanjem pozitivnog imidža zahvaljujući raznolikoj ponudi modela, među kojima se, kao i kod izvorne izvedbe, ističe onaj naziva 4x4.

Vanjski izgled 



'Terenska' izvedba Octavije, koju je moguće dobiti isključivo u Combi izvedbi, prepoznatljiva je po nešto većem odstojanju od tla, točnije za 23 mm u odnosu na uobičajene izvedbe s prednjim pogonom. Dizajna karavanskog izdanja, vidljivo je moderniji nego kod prethodnog modela, iako i dalje prevladavaju prilično konzervativne linije.

Unutrašnjost



U usporedbi s vanjskim dizajnom, primjetan je značajan napredak u interije ru. Pritom ne mislimo na samo oblikovanje, koje je nadasve praktično i funkcionalno, već i na kvalitetu materijala. Korištena je većinom visokokvalitetna plastika, dok su oni nešto jeftiniji dijelovi i dalje znatno više kakvoće nego u Volkswagenovu Golfu, automobilu od kojeg Octavia potječe. Ponuda prostora na stražnjim sjedalima osjetno je povećana u odnosu na prethodni model, tako da ni višim putnicima više nije tijesno.



Interesantno je kako je 4x4 izvedba zadržala istovjetan volumen prtljažnika kao kod standardne Octavije Combi, dok je kod prethodne generacije bio bitno skromniji. Naime, ističe se volumenom od pohvalnih 580 litara, dok se preklapanjem stražnje klupe povećava na ukupno 1620 l.

Motor i mjenjač 



Octavia 4x4 dostupna je sa dva motora, dvolitrenim benzinskim FSI-jem sa 150 KS i 1,9-litrenim turbodizelskim TDI-jem sa 105 KS. Usprkos znatno manjoj snazi, upravo provjereni TDI smatramo boljim izborom. Osim spomenutom snagom, motor raspolaže korisnim okretnim momentom od 250 Nm pri 1900 o/min. U odnosu na izvedbu s prednjim pogonom, koja dolazi s peterobrzinskim ručnim mjenjačem, Octavia 4x4 dobiva jedan stupanj više kako bi omogućila bolje iskorištavanje mogućnosti motora. Neovisno o 'pumpe-duse' tehnologiji ubrizgavanja, četverocilindraš ne može skriti nešto grublji i glasniji rad u odnosu na ekvivalentne dizelaše s 'common-rail' ubrizgavanjem.



Performanse nisu blistave, ubrzanje s mjesta do 100 km/h traje podužih 12.9 sekundi. Međutim, međuubrzanja ostavljaju mnogo bolji dojam te omogućuju relativno brzu vožnju kojoj pridonosi spomenuti šesterobrzinski mjenjač uzorno preciznih i zadovoljavajuće brzih hodova. U svakom slučaju, potrošnja je uvijek skromna. U kombiniranom prosjeku iznosi svega 5.1 litru na 100 km.

Vozne osobine



Usprkos očekivanjima, nešto tvrđi ovjes u odnosu na izvedbu s prednjim pogonom nije narušio komfor vožnje u Octaviji 4x4. Štoviše, naginjanje karoserije neznatno je suzdržanije, dok je držanje ceste vrhunsko. Naime, u normalnim uvjetima vožnje snaga se prenosi na prednje kotače. Kada dođe do njihova proklizavanja, novorazvijena Haldex spojka za svega 100 milisekundi odgovarajuću snagu prebacuje i na stražnju osovinu kako bi omogućila neutralno ponašanje u zavojima. Neovisno o vremenskim ili cestovnim uvjetima, Octavia 4x4 uvijek nudi izvrsno držanje koje vozaču ulijeva veliko povjerenje i prilikom brze vožnje.

Zaključak



Novo izdanje Octavije Combi 4x4 jedno je od najpoželjnijih izvedbi popularne Škode. U odnosu na izvedbe s prednjim pogonom nudi jednaku ponudu prostora i kvalitetu te istovjetan TDI motor, no i osjetno bolje vozne osobine zahvaljujući sofisticiranom pogonu. Uz potpunu opremljenost, Octavia Combi 4x4 stoji 23.085 eura, što je 1625 eura više u odnosu na usporedivi model s prednjim pogonom, no smatramo kako se ta nemala razlika svakako isplati.







Škoda Octavia Combi 4x4 1.9 TDI

Motor dizel. 4 cil

Obujam (ccm) 1896

Snaga (KS) 105

Moment (Nm) 250

Naj. brzina (km/h) 181

Potrošnja (l/100 km) 4.4/5.2/6.5

Ubrzanje 0-100 (sek) 12.9

Prtljažnik (l) 580/1620

Cijena (euro) 23.085



Marko Santini
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. prosinac 2025 16:06