Škverove žele braća Žužul i Koreanci

ŠIBENIK, RIJEKA, SPLIT, ZAGREB - Privatizacija hrvatske brodogradnje, koja je po snazi i kvaliteti dugo slovila kao treća u svijetu, izgleda da je gotova stvar. U iščekivanju raspisivanja natječaja za prodaju državnih brodogradilišta, potencijalni kupci pripremaju teren za nadmetanje. U ovom trenutku najvažnijim se čini koliko će domaći gospodarstvenici biti spremni upustiti se u konkurenciju sa strancima pri kupnji brodogradilišta.



Neki domaći gospodarstvenici smatraju kako bi pojedini dijelovi velikih brodogradilišta mogli postati uistinu profitabilna izvozna poduzeća.



Uvjeti države



Tako razmišlja i šibenski poduzetnik Goran Prgin, prvi od domaćih poduzetnika koji se javno izjasnio da bi rado kupio jedno od brodogradilišta.



- Spreman sam kupiti Kraljevicu ili Brodogradilište specijalnih objekta (BSO) iz sustava Brodosplita. Naravno, sve ovisi o uvjetima koje će država odrediti pri privatizaciji brodogradilišta - pojašnjava Prgin koji je spasio nekad propalo remontno brodogradilište Šibenik.



- Moja koncepcija dovest će do uspjeha. Ne plašim se konkurencije ni očekivanja javnosti, ne računam na otpuštanje radnika i vidim izlaz iz teškoća u kojima su se našla brodogradilišta - ističe Goran Prgin.



Kao potencijalan kupac BSO-a spominje se i splitska tvrtka Skladgradnja braće Slavena i Joze Žužula, navodno bliskih rođaka bivšeg ministra vanjskih poslova Miomira Žužula. Ni jedan od braće Žužul jučer se nije mogao očitovati o svojim namjerama oko kupnje BSO-a. Prema nekim medijskim nagađanjima oni imaju najviše šanse. Tvrtka Skladgradnja djeluje više od deset godina i jedan je od najvećih kooperanata Brodosplita, a bave se i cestogradnjom. Još od 2002. u Brodotrogiru, a potom i u Brodosplitu rade na antikorozivnoj zaštiti i pjeskarenju brodskih sekcija te zavarivačkim poslovima.



Turizam i megajahte



U kontekstu kupnje BSO-a spominje se i Mirko Rapić i njegov RLE iz Vranjica. “Specijalna” može, naime, graditi brodove do 70 metara. Dosad su se okušali u poslovima u rasponu od trajekata do podmornica pa je razumljivo zašto je Rapić zainteresiran. Naime, on bi tamo gradio megajahte. Na remontnom brodogradilištu gradi i odlične ribarice iz nacionalnog programa za obnovu ribarske flote.



- Naravno da sam zainteresiran za kupnju i javit ću se na natječaj. U tijeku su pripreme za dobivanje novih poslova gradnje 25 megajahti i ekobrodova. Ako bude sreće, gradit ću ih na trećem navozu splitskog brodogradilišta - rekao je Rapić, čiji je škver u Vranjicu lani ostvario promet od 11 milijuna dolara.



Za trogirski škver zainteresirana su dva investitora. Splitski poduzetnik Slobodan Ljubičić te Danko Končar, koji posljednjih godinu dana intenzivno svoj kapital investira u nekretnine u Hrvatskoj. Za razliku od Končara koji odbija promovirati svoje namjere s Brodotrogirom, Ljubičić pokazuje projekte za trajnu prenamjenu brodograđevnog prostora. Na Čiovu je već kupio 30 hektara zemlje gdje prema urbanističkom planu niče 60-ak vila i hotela, a u takav koncept očito sada želi uklopiti i lokalitet Brodotrogira. - Plan nam je kroz dvije godine održati brodograđevnu djelatnost kako bi se dovršili ugovoreni poslovi - ističe Ljubičić.



Končar je za okosnicu svoje ponude uzeo program restrukturiranja škvera. Suština tog modela je zadržavanje brodograđevne djelatnosti, ali na znatno manjem lokalitetu od postojeće, te paralelno razvijanje servisnog centra, marine te terminala za opskrbu cruisera na vanjskom dijelu obale. (
M. Dž., N. H./EPEHA, I. P./EPEHA, M. K.)





Za brodogradilište 3. maj iz Rijeke zainteresirana je korejska korporacija čija je šesteročlana delegacija, na čelu s veleposlanikom Koreje, prije mjesec dana razgovarala s čelnicima Ministarstva gospodarstva o procesu privatizacije 3. maja, ali i drugih hrvatskih brodogradilišta. Potvrđeno nam je to u Ministarstvu gospodarstva, u kojem nisu htjeli otkriti o kojoj se korporaciji točno radi. Prošle godine usmeni interes za hrvatskim brodogradilištima pokazali su predstavnici korejskog konzorcija Might & Main prilikom obilaska četiri brodogradilišta. Nakon posjeta iz te je korporacije najavljena mogućnost ulaganja u škverove. 

Korejski konzorcij zainteresiran za  riječki 3. maj





Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. prosinac 2025 07:20