Proizvodi korejskog proizvođača SsangYong više nisu nepoznati našim kupcima. Najbolji dokaz za to zapažen je uspjeh koji su u posljednjih nekoliko godina postigli na našem tržištu. Posebno se to odnosi na veliki terenac Rexton, na čijoj se popularnosti prije svega može zahvaliti vrlo dobrom odnosu uloženog i dobivenog. Najnoviji model u ponudi, testirani Kyron, pokušava prodrijeti do srca kupaca istom taktikom, no ovaj put u jedan potpuno novi segment. Klasu modernih SUV-ova, u kojoj je konkurencija nemilosrdna i u kojoj kupci imaju vrlo visoke zahtjeve. Ovdje odmah dolazimo i do prvog problema, Kyaron, naime, svojom koncepcijom nije SUV nego pravi terenac koji ispod karoserije skriva robusnu šasiju.
Testirani Kyron pogonio trenutačno je jedini dostupan agregat. Riječ je o modernom dvolitrenom dizelašu koji je SsangYong razvio samostalno. Iako se motor može pohvaliti snagom od 141 KS i momentom od 310 Nm, jednostavno nije dorastao ulozi u koju je stavljen. Kyron, naime, teži dvije tone, a ne može se pohvaliti ni pretjerano povoljnom aerodinamikom. Sve to, uz neprecizan ručni mjenjač predugih hodova, rezultiralo je neuvjerljivim performansama i visokom potrošnjom.
Iako ispod karoserije skriva krutu šasiju, Kyron ugodno iznenađuje svojim voznim svojstvima. U vožnji cestom možda malo kaska za modernim SUV-ovima, no neusporedivo je bolji od većine pravih terenaca. Napredna koncepcija prednjeg ovjesa i dobro izvedeni stražnji ovjes, u suradnji sa solidnim upravljačem, omogućavaju dobra vozna svojstva. Zamjerke upućujemo jedino neuvjerljivim kočnicama i izraženom naginjanju karoserije.
Pogon je primarno izveden na stražnje kotače kojima se putem prekidača u unutrašnjosti mogu pridružiti i prednji. Usto, njime je moguće uključiti i redukciju prijenosa ukoliko se zaputite na zahtjevniji teren.
Iako je SsangYong svoju reputaciju stekao uglavnom na osnovi povoljnijih cijena svojih proizvoda u odnosu na konkurenciju, Kyron lagano odstupa od tog pravila. U izvedbi koju smo testirali stoji 32.721 eura, što predstavlja poštenu cijenu za ono što se njime dobiva. No isto tako, za taj je iznos moguće dobiti i neke znatno etabliranije konkurente iz klase.
SsangYong je Kyronom odlučio riskirati, barem u pogledu njegova vanjskog izgleda. Hrabar potez Korejaca već je na njegovu predstavljanju na prošlogodišnjem Frankfurtskom salonu automobila izazvao brojne polemike. Dok su neki hvalili njegovu originalnost, drugi su ga jednostavno proglasili ružnim. Na žalost njegovih tvoraca, ovi potoniji bili su u velikoj većini.
Neven Cesar
Komentari
0