Predstavljanjem modela Kyron korejski proizvođač terenaca Ssangyong učinio je značajan korak prema naprijed. Prvenstveno jer novi veliki SUV karakterizira nesvakidašnji i prilično neobičan dizajn koji će se svidjeti individualcima. Dok je prednji dio još donekle prepoznatljivo oblikovan, čini se kako je dizajnerima ponestalo maštovitosti prilikom osmišljavanja stražnjeg dijela koji djeluje, blago rečeno, dosadno.
Unutrašnjost
Kyronov interijer donosi i nekoliko ugodnih iznenađenja u obliku dom
išljatih dizajnerskih detalja, dok je ostatak kabine očekivano tek adekvatan. Pritom mislimo na kvalitetu materijala koji, iako prilično dostatne kakvoće, nisu obrađeni s očekivanom pažnjom. Ergonomija je solidna, dok je većina kontrola raspoređeno logično i nadohvat ruke. Ponuda prostora, osobito na stražnjim sjedalima, omogućuje i višim putnicima udobno putovanje, dok se prtljažnik odlikuje volumenom od 625 litara. Sama sjedala dovoljno su udobna, no ne nude dovoljno bočnog oslonca u zavojima.Kyron je dostupan samo s jednim turbodizelskim motorom oznake Xdi200. Moderni dvolitreni četiricilindraš ističe se 'common-rail' izravnim ubrizgavanjem goriva treće generacije te razvija 141 KS pri 4000 o/min, dok je 310 Nm okretnog momenta dostupno od 1800 o/min. Xdi200 karakterizira zavidno uglađen i tih rad, dok će performanse koje omogućuje zadovoljiti i nešto zahtjevnije vozače koje nedvojbeno neće razočarati niti prosječna kombinirana potrošnja goriva od 7,7 litara na 100 km.
Pogon 4x4
Kyron je trenutačno dostupan isključivo u kombinaciji s petbrzinskim ručnim mjenjačem, dok će početkom sljedeće godine biti ponuđena izvedba s petbrzinskim automatikom. Kako bi opravdao terenska očekivanja, Kyron serijski dolazi s pogonom na sve kotače, kao i reduktorom za svladavanje zahtjevnijih zadataka.
Bogatije opremljena izvedba serijski dolazi s hvaljenim HDC sustavom koji nadzire brzinu kretanja prilikom spuštanja niz padine. Spomenuti bogatiji paket donosi i koristan ARP sustav koji smanjuje mogućnost prevrtanja vozila tijekom naglih skretanja. Udobnost prilikom terenske vožnje na uzornoj je razini, dok sličan komfor Kyron nudi i tijekom cestovne vožnje. Ipak, cestovne vozne osobine narušene su nepreciznim i nekomunikativnim servoupravljačem koji ne potiče na brzu vožnju. Ovjes solidnog komfora također uspijeva suzdržati neugodno, a za terenska i određena SUV vozila karakteristično naginjanje karoserije.
Oprema
Kyron se nudi s dva paketa opreme, Cool i Comfort. Već osnovni Cool paket serijski donosi središnje daljinsko zaključavanje, servoupravljač, električne podizače svih prozora, CD audiosustav sa šest zvučnika, električne i grijane retrovizore, automatski klimauređaj te solidnu sigurnosnu opremu. Bogatiji paket Comfort još donosi ESP, HDC sustav za spuštanje niz padine, itd. Kyron s osnovnim paketom stoji 30.490, dok onaj bogatije opremljen stoji 1760 eura više. S obzirom na količinu opreme, ponudu prostora, kvalitetan motor i udobnost, Kyron smatramo prilično isplativom kupnjom.
Ssangyong je novim modelom značajno napredovao, no i dalje mora naučiti prilagođavati dizajn vozila ukusima europskih kupaca, kao i više pozornosti posvetiti kvaliteti interijera.
Nastavi li napredovati, Ssangyong bi u bliskoj budućnosti mogao doseći razinu kredibiliteta koju danas uživa cijenjeni Hyundai.
Marko Santini
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....