rubrike
JUTARNJI 2
Za seks nema recesije. Erotsko čipkasto rublje marke Agent Provocateur koje reklamiraju, a i privatno nose Kylie Minogue i Kate Moss bilježi rast prodaje od osam posto.
I američkom proizvođaču vibratora Jimmyjane, čije pozlaćene seksi igračke po cijeni od 325 dolara kupuju zvijezde kao što su Teri Hatcher iz “Kućanica”, Dita von Teese i ponovno neizbježna Kate Moss, prodaja je ove godine skočila za čak 35 posto, a u “Sh!”, prvom londonskom dućanu specijaliziranom za žene, hvale se da su ove godine prodali 30 posto više luksuznih erotskih pomagala nego u isto vrijeme lani. Posebno je popularan vibrator pod imenom Rampant Rabbit, Zaigrani zeko, koji su proslavile seksualno osviještene dame u seriji “Seks i grad”, te pernata peruška za škakljanje marke Coco de Mer koja stoji 45 dolara.
Dok su prije seksi igračke i erotsko rublje pretežno kupovali muškarci kao dar partnericama, koje to možda i nisu uvijek dobro primale, doživljavajući krznene lisice i jestive gaćice kao signal da u krevetu ne pružaju “svojem dragom” dovoljno uzbuđenja, danas su glavni kupci žene. Neke kupuju samo za sebe, ali mnogo žena želi začiniti ljubavni život s partnerom, a oni se ne bune.
Sve za zadovoljstvo
Seks je postao obavezan, kompetitivan i komercijaliziran
Kako je primijetila seksualna terapeutkinja Bettina Arndt nakon jednogodišnjeg istraživanja seksualnog života parova, muškarci se više ne boje vibratora, štoviše smatraju ih dobrodošlom pomoći u “katkad teškom procesu stimuliranja partnerice”.
Žene danas smatraju da im orgazam pripada, tvrdi Arndt. Ako pogledamo izrazito seksualizirani svijet oko nas, čini se da im je gotovo zajamčen: uz pravo na rad i jednaku plaću, emancipirane žene su osvojile i pravo na zadovoljstvo u seksu, nekadašnji tabui su srušeni, a o onome o čemu su generacije naših baka i mama šutjele ili možda šaptale, danas se govori na sav glas.
Na putu do vrhunca ne smije se ništa ispriječiti i nema zabranjenog zadovoljstva. Tako Nike reklamira sportsku odjeću i aktivnost kao najbolji način i za poboljšanje seksualnog života, kozmetički preparati dobivaju provokativna imena kao što je “Orgazam”, žene bez ustručavanja kupuju blaže i žešće erotiziranu literaturu kao što su romani “Gola mladenka” anonimne autorice ili “Sto poteza četkom” Melisse P. Njemačka je poludjela za romanom “Vlažna područja” Charlotte Roche koji se bavi analnim seksom, a u Britaniji je nedavno objavljena zbirka erotskih pripovjedaka pod naslovom “U krevetu”, koja se neuvijeno reklamira kao “materijal za žensku masturbaciju”.
Ni godine se više ne smatraju preprekom za užitak: dok su se žene zrelije dobi nekad bavile unucima, sada se sredovječne dame, u SAD-u poznate kao “kuguari”, zabavljaju s mlađim muškarcima koje, ako nikako drukčije, mogu naći na internetskoj stranici nedvosmislenog naziva Toyboywarehouse.com (skladište s dečkima za igru).
Seks baš i nije bajan
No, jesu li žene danas doista tako seksualno oslobođene da bez kompleksa traže užitak i služe se svim sredstvima da postignu vrhunac? Je li ljubavni život u naše vrijeme bolji nego bilo kada prije ili su žene zapravo pod strahovitim pritiskom da u seksu, kao i u mnogočemu drugome, od izgleda do majčinstva, dostignu nedostižne uzore?
Uz pravo na rad i jednaku plaću, žene očekuju i pravo na orgazam
Iako su statistički podaci o intimnim pitanjima često nepouzdani, neke brojke ipak signaliziraju da današnji seksualni život žene nije baš bajkovit. Studija u kojoj je sudjelovalo 14 tisuća Britanaca i Britanki govori o tome da seks nije ni redovit kako se misli: 21 posto ispitanika priznalo je da uopće nema nikakve seksualne odnose, dok je njih 32 posto izjavilo kako ih ima jednom mjesečno. A i onda kad se dogodi, seks nije nužno sve ono što se od njega očekuje. Istraživanje sveučilišta Stanford pokazalo je da Amerikanke u spolnom odnosu doživljavaju orgazam 20 posto rjeđe od muškaraca, a Durexova velika anketa, koja je obuhvatila cijeli svijet, otkriva da do vrhunca redovito stiže samo tridesetak posto žena.
Ništa čudno: ako se intimni odnos zamišlja kao romantični, sfumato spoj dva savršena tijela - onako kako se prikazuje u reklamama i ljubavnim filmovima - ili pak kao nesputane pornografske igre bez granica iz uradaka za punoljetne, razočaranje je neizbježno. Seksualnost, kako je definiraju pop-glazba, ženski časopisi, reklamna industrija i pornografija, umjetna je tvorevina koja nema veze sa stvarnim životom.
Samo za savršene
- Seks je postao obavezan, kompetitivan i komercijaliziran. Mirisne svijeće, seksi donje rublje, pomagala - sve nam se to nameće uz sugestiju da bi seks mogao biti fantastičan, samo ako nabavimo neki proizvod - tvrdi seksualna psihologinja dr. Petra Boynton.
Raskorak između očekivanja i realnosti može biti deprimantno velik. Kako je jedna udana žena od trideset i nešto godina priznala u Timesu, “na svoj sam se rođendan istrošila u Agent Provocateuru, kupila sam lisice, čarape s halterima i nekoliko kompleta grudnjaka i gaćica... Muž i ja otišli smo u hotel i od svega najviše pamtim kako sam se duboko razočarala što seks nije bio savršen”.
‘Nezaboravni ljubavnik mora voljeti baš sve na mome tijelu’
Lukave marketinške strategije uvjerile su žene ne samo da moraju kupiti novu dizajnersku torbu i nataknuti na noge cipele s deset centimetara visokom petom i potpisom Jimmyja Chooa ili Louboutina, nego i da moraju “iskeširati” za jednako obligatni seksualni pribor. S jedne strane dotjerane i elegantne u “must have” odjeći, s druge strastvene ljubavnice opremljene seksualnim igračkama po izboru, u svim ulogama moraju ispuniti visoka očekivanja. A čak i vlasnica seks dućana Sh! gleda na to s nelagodom: “Malo me zabrinjava što su seksi igračke postale moda. Ljudi su vrlo ranjivi kad je posrijedi seksualnost i zbilja povjeruju da će im nešto što kupe promijeniti život”.
Seks, kako ga oslikavaju mediji, elitistički je model koji ne samo da zahtijeva kupnju skupih čipkastih gaćica, nego i isključuje žene čije tijelo ne odgovara trenutačnim kanonima ljepote - dakle, praktički, sve žene. To djelomično objašnjava i popularnost raznih fitness programa za oblikovanje tijela, posebno onih erotiziranih kao što je S faktor, ples na štangi striptizete. Proizlazi da žena ne može u krevetu zadovoljiti ni sebe, ni partnera ako nema besprijekornu figuru. Naravno, mora biti i savršeno depilirana, mirišljava, dezodorirana, podmazana i spremna za akciju - ukratko, žena mora izgledati i ponašati se kao pornozvijezda, uzor nerealističan i jednako nedostižan kao linija Madonne ili Angeline Jolie unatoč godinama i djeci. Jer, koliko god one ponavljale da dobro izgledaju zato što se zdravo hrane, “puno voća, povrća i sna, u tome je cijela tajna”, svi dobro znamo da su u igri osobni treneri, sati vježbanja, izgladnjivanje, botoks i, ako sve zakaže, retuširanje fotografije za javnost u Photoshopu.
Madonni i Angelini Jolie njihov je izgled dio posla pa je posebna pažnja opravdana, ali danas su i žene čija profesija ne zahtijeva skidanje pred kamerama opsjednute svojim tijelom na kojemu ne smije biti ni grama masnog tkiva, ni traga celulitu, ni jedne neželjene dlačice. Utjecaj pornokulture je ponegdje tako snažan da i sredovječne žene depiliraju intimne dijelove tijela u bizarnom pokušaju da izgledaju kao pornoglumice ili predpubertetske curice.
Pornografija i kompleksi
- Pornografija je svuda, svaki drugi pop-video je meki pornić, a to ubija u pojam sve žene koje nemaju 22 godine i ne mogu jezikom liznuti vlastite bradavice. Ako vam u seksualno fetišističkoj kulturi neprestano ponavljaju da ste dlakavi i predebeli, sigurno se ne osjećate jako seksi - kaže Imogen Edward Jones, urednica knjige “U krevetu”.
Pritisak na žene da budu mlade i poželjne tako je velik da ne čudi što mnoge sanjaju o muškarcu koji bi ih prihvatio i u manje savršenom izdanju. Nedavno ispitivanje što ga je proveo britanski Cosmopolitan pokazalo je da na pitanje “Što mora nezaboravni ljubavnik?” čak 57 posto žena odgovora “Mora voljeti sve na mojem tijelu”. A veličina ženama doista nije važna - za “veliki penis” odlučilo se samo pet posto ispitanica.
Spisateljica Kathy Lette tvrdi da su u navodno zakopčanim i inhibiranim 1950-im godinama žene u seksu uživale više i češće nego danas kad je seks na svakom koraku. Možda je to dijelom i razlog. Sveprisutna golotinja koja bi trebala biti rezervirana samo za oči one jedne posebne osobe, otvoreni razgovori o stvarima o kojima je ljepše šaptati u intimi, akrobacije umjesto milovanja, seks umjesto ljubavi - sve to možda žene koči više nego nekadašnja pravila, ma kako čistunska bila. Sjetimo se samo da je kraljica Viktorija, čija je vladavina postala sinonim za pretjerano ćudoređe, sa svojim voljenim suprugom Bertijem tako slatko i često uživala u seksu da su dobili devetero djece i smislili spravu kojom će zaključati vrata spavaće sobe iz kreveta - da ne gube vrijeme na ustajanje.
Marta Štoos
JUTARNJI 2
|
više iz
|
I američkom proizvođaču vibratora Jimmyjane, čije pozlaćene seksi igračke po cijeni od 325 dolara kupuju zvijezde kao što su Teri Hatcher iz “Kućanica”, Dita von Teese i ponovno neizbježna Kate Moss, prodaja je ove godine skočila za čak 35 posto, a u “Sh!”, prvom londonskom dućanu specijaliziranom za žene, hvale se da su ove godine prodali 30 posto više luksuznih erotskih pomagala nego u isto vrijeme lani. Posebno je popularan vibrator pod imenom Rampant Rabbit, Zaigrani zeko, koji su proslavile seksualno osviještene dame u seriji “Seks i grad”, te pernata peruška za škakljanje marke Coco de Mer koja stoji 45 dolara.
Dok su prije seksi igračke i erotsko rublje pretežno kupovali muškarci kao dar partnericama, koje to možda i nisu uvijek dobro primale, doživljavajući krznene lisice i jestive gaćice kao signal da u krevetu ne pružaju “svojem dragom” dovoljno uzbuđenja, danas su glavni kupci žene. Neke kupuju samo za sebe, ali mnogo žena želi začiniti ljubavni život s partnerom, a oni se ne bune.
Sve za zadovoljstvo
Seks je postao obavezan, kompetitivan i komercijaliziran
|
Marketing seksa
|
Kako je primijetila seksualna terapeutkinja Bettina Arndt nakon jednogodišnjeg istraživanja seksualnog života parova, muškarci se više ne boje vibratora, štoviše smatraju ih dobrodošlom pomoći u “katkad teškom procesu stimuliranja partnerice”.
Žene danas smatraju da im orgazam pripada, tvrdi Arndt. Ako pogledamo izrazito seksualizirani svijet oko nas, čini se da im je gotovo zajamčen: uz pravo na rad i jednaku plaću, emancipirane žene su osvojile i pravo na zadovoljstvo u seksu, nekadašnji tabui su srušeni, a o onome o čemu su generacije naših baka i mama šutjele ili možda šaptale, danas se govori na sav glas.
Na putu do vrhunca ne smije se ništa ispriječiti i nema zabranjenog zadovoljstva. Tako Nike reklamira sportsku odjeću i aktivnost kao najbolji način i za poboljšanje seksualnog života, kozmetički preparati dobivaju provokativna imena kao što je “Orgazam”, žene bez ustručavanja kupuju blaže i žešće erotiziranu literaturu kao što su romani “Gola mladenka” anonimne autorice ili “Sto poteza četkom” Melisse P. Njemačka je poludjela za romanom “Vlažna područja” Charlotte Roche koji se bavi analnim seksom, a u Britaniji je nedavno objavljena zbirka erotskih pripovjedaka pod naslovom “U krevetu”, koja se neuvijeno reklamira kao “materijal za žensku masturbaciju”.
Ni godine se više ne smatraju preprekom za užitak: dok su se žene zrelije dobi nekad bavile unucima, sada se sredovječne dame, u SAD-u poznate kao “kuguari”, zabavljaju s mlađim muškarcima koje, ako nikako drukčije, mogu naći na internetskoj stranici nedvosmislenog naziva Toyboywarehouse.com (skladište s dečkima za igru).
Seks baš i nije bajan
No, jesu li žene danas doista tako seksualno oslobođene da bez kompleksa traže užitak i služe se svim sredstvima da postignu vrhunac? Je li ljubavni život u naše vrijeme bolji nego bilo kada prije ili su žene zapravo pod strahovitim pritiskom da u seksu, kao i u mnogočemu drugome, od izgleda do majčinstva, dostignu nedostižne uzore?
Uz pravo na rad i jednaku plaću, žene očekuju i pravo na orgazam
|
Nova jednakost
|
Ništa čudno: ako se intimni odnos zamišlja kao romantični, sfumato spoj dva savršena tijela - onako kako se prikazuje u reklamama i ljubavnim filmovima - ili pak kao nesputane pornografske igre bez granica iz uradaka za punoljetne, razočaranje je neizbježno. Seksualnost, kako je definiraju pop-glazba, ženski časopisi, reklamna industrija i pornografija, umjetna je tvorevina koja nema veze sa stvarnim životom.
|
|
Samo za savršene
- Seks je postao obavezan, kompetitivan i komercijaliziran. Mirisne svijeće, seksi donje rublje, pomagala - sve nam se to nameće uz sugestiju da bi seks mogao biti fantastičan, samo ako nabavimo neki proizvod - tvrdi seksualna psihologinja dr. Petra Boynton.
Raskorak između očekivanja i realnosti može biti deprimantno velik. Kako je jedna udana žena od trideset i nešto godina priznala u Timesu, “na svoj sam se rođendan istrošila u Agent Provocateuru, kupila sam lisice, čarape s halterima i nekoliko kompleta grudnjaka i gaćica... Muž i ja otišli smo u hotel i od svega najviše pamtim kako sam se duboko razočarala što seks nije bio savršen”.
‘Nezaboravni ljubavnik mora voljeti baš sve na mome tijelu’
|
Što žele žene
|
Seks, kako ga oslikavaju mediji, elitistički je model koji ne samo da zahtijeva kupnju skupih čipkastih gaćica, nego i isključuje žene čije tijelo ne odgovara trenutačnim kanonima ljepote - dakle, praktički, sve žene. To djelomično objašnjava i popularnost raznih fitness programa za oblikovanje tijela, posebno onih erotiziranih kao što je S faktor, ples na štangi striptizete. Proizlazi da žena ne može u krevetu zadovoljiti ni sebe, ni partnera ako nema besprijekornu figuru. Naravno, mora biti i savršeno depilirana, mirišljava, dezodorirana, podmazana i spremna za akciju - ukratko, žena mora izgledati i ponašati se kao pornozvijezda, uzor nerealističan i jednako nedostižan kao linija Madonne ili Angeline Jolie unatoč godinama i djeci. Jer, koliko god one ponavljale da dobro izgledaju zato što se zdravo hrane, “puno voća, povrća i sna, u tome je cijela tajna”, svi dobro znamo da su u igri osobni treneri, sati vježbanja, izgladnjivanje, botoks i, ako sve zakaže, retuširanje fotografije za javnost u Photoshopu.
Madonni i Angelini Jolie njihov je izgled dio posla pa je posebna pažnja opravdana, ali danas su i žene čija profesija ne zahtijeva skidanje pred kamerama opsjednute svojim tijelom na kojemu ne smije biti ni grama masnog tkiva, ni traga celulitu, ni jedne neželjene dlačice. Utjecaj pornokulture je ponegdje tako snažan da i sredovječne žene depiliraju intimne dijelove tijela u bizarnom pokušaju da izgledaju kao pornoglumice ili predpubertetske curice.
Pornografija i kompleksi
- Pornografija je svuda, svaki drugi pop-video je meki pornić, a to ubija u pojam sve žene koje nemaju 22 godine i ne mogu jezikom liznuti vlastite bradavice. Ako vam u seksualno fetišističkoj kulturi neprestano ponavljaju da ste dlakavi i predebeli, sigurno se ne osjećate jako seksi - kaže Imogen Edward Jones, urednica knjige “U krevetu”.
Pritisak na žene da budu mlade i poželjne tako je velik da ne čudi što mnoge sanjaju o muškarcu koji bi ih prihvatio i u manje savršenom izdanju. Nedavno ispitivanje što ga je proveo britanski Cosmopolitan pokazalo je da na pitanje “Što mora nezaboravni ljubavnik?” čak 57 posto žena odgovora “Mora voljeti sve na mojem tijelu”. A veličina ženama doista nije važna - za “veliki penis” odlučilo se samo pet posto ispitanica.
Spisateljica Kathy Lette tvrdi da su u navodno zakopčanim i inhibiranim 1950-im godinama žene u seksu uživale više i češće nego danas kad je seks na svakom koraku. Možda je to dijelom i razlog. Sveprisutna golotinja koja bi trebala biti rezervirana samo za oči one jedne posebne osobe, otvoreni razgovori o stvarima o kojima je ljepše šaptati u intimi, akrobacije umjesto milovanja, seks umjesto ljubavi - sve to možda žene koči više nego nekadašnja pravila, ma kako čistunska bila. Sjetimo se samo da je kraljica Viktorija, čija je vladavina postala sinonim za pretjerano ćudoređe, sa svojim voljenim suprugom Bertijem tako slatko i često uživala u seksu da su dobili devetero djece i smislili spravu kojom će zaključati vrata spavaće sobe iz kreveta - da ne gube vrijeme na ustajanje.
|
Sladostrasna kraljica Victoria
|
Marta Štoos
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....