Umorni pobjednik testova

Nije sporno, Peugeot je svoj model 307 kvalitetno konstruirao što mu je donijelo mnoge pobjede na usporednim testovima
Nije sporno, Peugeot je svoj model 307 kvalitetno konstruirao što mu je donijelo mnoge pobjede na usporednim testovima
peugeot 307

Nije sporno, Peugeot je svoj model 307 kvalitetno konstruirao što mu je donijelo mnoge pobjede na usporednim testovima. Uz više mjesta u putničkom prostoru nego što nude suparnici i sa sigurnosnim paketom u kojem je šest zračnih jastuka i ESP, Peugeot 307 2001. godine donio je nove kvalitete u klasu.



Kao novi automobil Peugeot 307 pobijedio je u nizu usporednih testova. Međutim, kupci rabljenog francuskog kompakta mogli bi se suočiti s nepredvidljivim teškoćama

Danas se 307 kao rabljeni preporučuje u break izvedbi i kao SW. Oba su se pojavila početkom 2002. godine, približno godinu dana poslije kombi-limuzina s troje i petera vrata. Pritom break ima ulogu klasičnoga karavana, dok SW sa svojim fleksibilnim pojedinačnim sjedalima i velikim panoramskim staklenim krovom više polaže na lifestyle nastup.

No, vratimo se preporuci za kupnju pri čemu treba tražiti održavane primjerke kako bi se izbjegla iznenađenja. Osvrnimo se malo unatrag: Peugeot 307 je na testu izdržljivosti našeg sestrinskog lista Auto Bilda na maratonu od 100.000 km imao dva problema. Prvi put je puknuo zamašnjak inačice 2.0 HDi, a Peugeot je priopćio kako je to posve usamljen slučaj. Usamljen slučaj broj dva dogodio se pri samom kraju testa izdržljivosti, a izazvao ga je turbopunjač.

Ključno pitanje Auto Bildova testa izdržljivosti tada je bilo: hoće li, kako je Peugeot obećavao, nova tehnika filtriranja čestica čađe izdržati svakodnevni pogon? Izdržala je premda se na 67.000 km umjesto na predviđenih 80.000 km upalila žaruljica upozorenja da je zaliha aditiva iscrpljena. I to je očito bio usamljen slučaj budući da slične teškoće nisu poznate. Samo posve rijetko javlja se da filtar, radi zaštite od začepljenja, treba propuhati pri većoj brzini na autocesti.

Češće se pak na info-displayu pojave besmisleni podaci ili Peugeot 307 ponekad ne može upaliti jer je sustav paljenja osjetljiv na vlagu. Slično kao u francuskim suparnicima iz Renaulta, kočni diskovi na Peugeotu 307 nezaštićeni su i izloženi vlazi i prljavštini. Posljedica je uranjena hrđa i brazde koje mogu uzrokovati neravnomjerno kočenje. Dakle, Peugeotovi stručnjaci bi pri konstruiranju novog modela pobjednika na testiranjima ubuduće trebali više pripaziti na trajnost sustava i dijelova.





Preporučujemo: Peugeot 307 SW 2.0 HDi



Prednost varijabilnosti: SW ima do sedam pojedinačnih sjedala koja se razmještaju po volji

Najprodavaniji motor u modelu 307 je benzinska inačica obujma 1,6 litara koju preporučujemo onima koji ne voze puno. Žderačima kilometara preporučili bismo pak dvolitreni HDi u različitim stupnjevima snage koji su u pravilu opremljeni filtrima čestica čađe. Istina, dizelaši slove za nešto osjetljivije u usporedbi s tehnički manje zahtjevnima benzincima, ali se zahvaljujući obilnom okretnom momentu znatno ugodnije i suverenije nose s razmjerno teškim modelom 307.







Cardetails-tehnickekarakteristike
Vrsta

dizelski

Obujam ccm 1997
Snaga kW/ks 79/107 @ 6000/min

Najveća brzina Km/h 183
Potrošnja (test)

l/100km 6,8



Cijene rezervnih dijelova kn

Alternator 4700

Elektropokretač 2400
Pumpa za vodu

4100
Prednji branik (lakiran)

3600
Ispušni lonac

1600
Diskovi i pločice (prednje)

3000


Zaključak

3



Po prostranosti je Peugeot 307 idealan obiteljski auto, osobito u karavanskim inačicama SW ili break. No, na žalost, ponekad skriva rizik od mogućih popravaka.





Pojedinosti o brojnim slabostima

Peugeot 307 je rabljeni automobil s nekoliko potencijalnih manjkavosti. Tako se problemi mogu pojaviti na prednjoj osovini, na kojoj je osjetljiv svaki dio od kočnica do zglobova, a završava na stražnjem loncu ispuha koji hrđa brže od uobičajenog. Između njih je sjajan pogonski sustav, ponekad sklon gubljenju ulja i vode. Na benzincima je sustav za paljenje osjetljiv na vlagu, dok je na dizelašima turbopunjač osjetljiv na ekstremno visoke okretaje. Solidna je izrada u unutrašnjosti, i to na obje inačice karavana, break i SW. Mjenjač, spojka i amortizeri ostavljaju dojam da su prenježni za snažan i robustan dizelski motor. Dakle, naša je preporuka: radije uzeti benzinca iako je sklon gubljenju rashladne tekućine. Ponekad živcira što putno računalo javlja i nepostojeće kvarove.
Prednja osovina ponekad stvara probleme. Stabilizator, manšete osovina, spone upravljača i nosivi zglobovi također

Umorne stražnje kočnice i k tome često prenježni amortizeri



Poneki neispravni mjerač protoka zraka na dizelašima



Bakreni spojevi: osjetljiva elektrika, paljenje osjetljivo na vlagu

'Strujna blokada': alternator se kvari veoma rijetko



Pouzdan: filtar čestica čađe. Osjetljivi su stražnji lonci ispuha









Auto blic
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. prosinac 2025 05:28