ADAC je u posljednjem testu testirao 31 ljetnu gumu u dvije različite dimenzije. Mi smo odlučili prikazati vam rezultate testa guma dimenzija 155/70 R13, za kojom, iako se više gotovo niti jedan novi model ne oprema njome, još vlada iznimna potražnja. Na cestama još ima mnogo starih modela s tim dimenzijama guma, poput Fiata Una, Opela Corse, Renaulta Clija i Forda Fieste.
Unatoč svim konfliktima pri postizanju cilja, neki su se modeli sasvim približili idealnom kompromisu između dinamičkih svojstava u vožnji na suhom kolniku, dobrom ponašanju na mokrom kolniku, udobnosti i ekonomičnosti, te su gume dobile ADAC-ovu ocjenu "izrazito preporučljive". Nasuprot tome, neke su varirale između ekstrema i te su zbog toga u našoj preporuci dobile lošiju ocjenu.
Jedva smo čekali rezultate testiranja jer već mnogo godina nismo testirali taj profil. Moglo se naslućivati da se neki proizvođači guma prema tom malom proizvodu na tržištu rezervnih dijelova odnose više maćehinski te svoje razvojne troškove radije ulažu u skuplje široke gume.
Sumnja je neutemeljena, barem što se tiče etabliranih brandova. Tri su se modela ipak pokazala vrlo uravnotežena pa su dobila ocjenu "posebno preporučljivo" Continental Eco-Contact 3, Bridgestone B 250 i Pirelli P 3000. Bodove su osvojili prije svega na vlažnoj podlozi, ali na račun povećanog otpora kotrljanja.
Čisto računski gledano, i sljedeće četiri gume - od Hankook Optima K 715 do Michelin Energyja E3 B - zaslužile bi mjesto na samom vrhu, ali su se u klasičnom sukobu između mokre podloge nasuprot otporu kotrljanja / trošenja odlučili za ekonomičnost. Rezultat: na mokroj podlozi ne dosežu kvalitetu pobjedničke trojke te su u ADAC-ovoj provjeri dobile još uvijek dobru ocjenu "preporučljivo".
Samo su "uvjetovano preporučljive" slovenske Sava Perfecta i njemačke Pneumant PN 250, koje su zabrljale na mokroj podlozi. Nasuprot njima, neprihvatljivi su katastrofalni rezultati prilikom kočenja guma BFGoodrich Touring, Kumho Solus KH15 i Matador Stella MP15 u vožnji na mokrom kolniku. Ukratko: ne možemo preporučiti niti jedan od ta tri tipa guma.
Povjerenje je dobro, ali kontrola je životno važna: prenizak tlak zraka uzrokuje jako zagrijavanje gume, a time i opasnost od njezina ozbiljna oštećenja. Osim toga premala količina zraka pridonosi trošenju i povećava potrošnju goriva. Stoga bi tlak zraka trebalo kontrolirati svakih 14 dana na hladnoj gumi. No koliko su točni i pouzdani uređaji za ispitivanje tlaka u gumama? ADAC je proveo nasumičnu probu na 38 benzinskih postaja u cijeloj zemlji. Rezultat je optimističan: gotovo svi testirani uređaji za ispitivanje bili su ispravni, s točnim prikazom. Ipak: na benzinskim postajama općenito ima premalo uređaja za ispitivanje tlaka, a dugo čekanje mnoge vozače odvraća od redovite provjere tlaka u gumama.
Tijekom godine, a osobito prije odlaska automobilom na put, posebnu brigu posvetite gumama, jer su one vrlo važan čimbenik aktivne sigurnosti automobila
Pregledajte stanje dezena gaznog sloja
Zbog mogućeg nepravilnog trošenja, ureza, pukotina, izbočenja ili stranih tijela redovito pregledavajte gume. Cijelom širinom dezena gaznoga sloja provjerite dubinu kanala o kojoj ovisi kada će nastupiti akvaplaning. Zakonski propisana minimalna dubina kanala u Europi iznosi 1,6 mm.
Provjerite oštećenost guma
Pregledajte površinu guma i ne zaboravite na unutarnju stranu. Gazni sloj i oba boka gume moraju biti bez ureza, izbočenja, stranih tijela ili drugih nepravilnosti.
Redovito rotirajte gume
I baš nikad ne vozite s "izlizanim" gumama.
Provjerite tlak zraka u gumama
Atestiranim manometrom izmjerite tlak zraka u svim gumama (preporučamo jednom mjesečno, a obvezno prije negoli krenete na dulje putovanje). Po potrebi, prilagodite tlak zraka prema uputama proizvođača automobila za natovareno vozilo. Tlak u gumama kontrolirajte samo kada su gume hladne.
Pregledajte stanje guma na prikolici
I na prikolici provjerite ispravnost guma, njihovu starost, eventualnu oštećenost i tlak zraka u gumama. Zbog povremene uporabe prikolice vrijedi opća preporuka da te gume, bez obzira na njihovu istrošenost, nakon šest godina treba zamijeniti.
Unatoč svim konfliktima pri postizanju cilja, neki su se modeli sasvim približili idealnom kompromisu između dinamičkih svojstava u vožnji na suhom kolniku, dobrom ponašanju na mokrom kolniku, udobnosti i ekonomičnosti, te su gume dobile ADAC-ovu ocjenu "izrazito preporučljive". Nasuprot tome, neke su varirale između ekstrema i te su zbog toga u našoj preporuci dobile lošiju ocjenu.
Jedva smo čekali rezultate testiranja jer već mnogo godina nismo testirali taj profil. Moglo se naslućivati da se neki proizvođači guma prema tom malom proizvodu na tržištu rezervnih dijelova odnose više maćehinski te svoje razvojne troškove radije ulažu u skuplje široke gume.
Sumnja je neutemeljena, barem što se tiče etabliranih brandova. Tri su se modela ipak pokazala vrlo uravnotežena pa su dobila ocjenu "posebno preporučljivo" Continental Eco-Contact 3, Bridgestone B 250 i Pirelli P 3000. Bodove su osvojili prije svega na vlažnoj podlozi, ali na račun povećanog otpora kotrljanja.
Čisto računski gledano, i sljedeće četiri gume - od Hankook Optima K 715 do Michelin Energyja E3 B - zaslužile bi mjesto na samom vrhu, ali su se u klasičnom sukobu između mokre podloge nasuprot otporu kotrljanja / trošenja odlučili za ekonomičnost. Rezultat: na mokroj podlozi ne dosežu kvalitetu pobjedničke trojke te su u ADAC-ovoj provjeri dobile još uvijek dobru ocjenu "preporučljivo".
Samo su "uvjetovano preporučljive" slovenske Sava Perfecta i njemačke Pneumant PN 250, koje su zabrljale na mokroj podlozi. Nasuprot njima, neprihvatljivi su katastrofalni rezultati prilikom kočenja guma BFGoodrich Touring, Kumho Solus KH15 i Matador Stella MP15 u vožnji na mokrom kolniku. Ukratko: ne možemo preporučiti niti jedan od ta tri tipa guma.
Zimske gume samo za zimuMogu li se vozači automobila mirne duše koristiti zimskim gumama i ljeti? Ne. ADAC-ova mjerenja pri temperaturi zraka od 35 °C pokazala su sljedeće: na suhom kolniku učinak kočenja sa zimskim gumama znatno je lošiji u usporedbi s ljetnim gumama - tijekom kočenja pri brzini od 100 km/h put kočenja produžava se do 16 metara! Razlog: zimske gume zbog mnogo lamela nisu toliko krute kao ljetne gume te je zbog povećanog negativnog udjela u profilu manja površina kontakta gume s cestom. S povećanjem težine vozila, na primjer zbog prtljage za godišnji odmor, stabilnost vožnje znatno slabi. Osim toga, i trošenje je veće. |
Povjerenje je dobro, ali kontrola je životno važna: prenizak tlak zraka uzrokuje jako zagrijavanje gume, a time i opasnost od njezina ozbiljna oštećenja. Osim toga premala količina zraka pridonosi trošenju i povećava potrošnju goriva. Stoga bi tlak zraka trebalo kontrolirati svakih 14 dana na hladnoj gumi. No koliko su točni i pouzdani uređaji za ispitivanje tlaka u gumama? ADAC je proveo nasumičnu probu na 38 benzinskih postaja u cijeloj zemlji. Rezultat je optimističan: gotovo svi testirani uređaji za ispitivanje bili su ispravni, s točnim prikazom. Ipak: na benzinskim postajama općenito ima premalo uređaja za ispitivanje tlaka, a dugo čekanje mnoge vozače odvraća od redovite provjere tlaka u gumama.
Svakih 14 dana obavezna provjera tlaka zraka u gumama
|
Tijekom godine, a osobito prije odlaska automobilom na put, posebnu brigu posvetite gumama, jer su one vrlo važan čimbenik aktivne sigurnosti automobila
Pregledajte stanje dezena gaznog sloja
Zbog mogućeg nepravilnog trošenja, ureza, pukotina, izbočenja ili stranih tijela redovito pregledavajte gume. Cijelom širinom dezena gaznoga sloja provjerite dubinu kanala o kojoj ovisi kada će nastupiti akvaplaning. Zakonski propisana minimalna dubina kanala u Europi iznosi 1,6 mm.
Provjerite oštećenost guma
Pregledajte površinu guma i ne zaboravite na unutarnju stranu. Gazni sloj i oba boka gume moraju biti bez ureza, izbočenja, stranih tijela ili drugih nepravilnosti.
Redovito rotirajte gume
I baš nikad ne vozite s "izlizanim" gumama.
Provjerite tlak zraka u gumama
Atestiranim manometrom izmjerite tlak zraka u svim gumama (preporučamo jednom mjesečno, a obvezno prije negoli krenete na dulje putovanje). Po potrebi, prilagodite tlak zraka prema uputama proizvođača automobila za natovareno vozilo. Tlak u gumama kontrolirajte samo kada su gume hladne.
Pregledajte stanje guma na prikolici
I na prikolici provjerite ispravnost guma, njihovu starost, eventualnu oštećenost i tlak zraka u gumama. Zbog povremene uporabe prikolice vrijedi opća preporuka da te gume, bez obzira na njihovu istrošenost, nakon šest godina treba zamijeniti.
Briga o gumama - da vožnja bude zadovoljstvo
|
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....