WebMarket konferencija 2009: Procvat e-trgovine u Hrvatskoj tek dolazi

ZAGREB - U Zagrebu je održana WebMarket konferencija, prva konferencija o e-trgovini, koja je okupila više od 140 sudionika u dva dana i pokazala rast interesa za e-trgovinu u Hrvatskoj. U oba dana konferencije sa sudionicima konferencije svoje znanje i iskustvo podijelilo je 18 predavača iz Hrvatske i inozemstva. WebMarket konferencija održana je u organizaciji Allianz Directa i interactive.ag, a pod pokroviteljstvom Konzuma, Moja-trgovina.net, WebTeh-a i Profila.hr-a.





Cilj Odbora je djelovanje kroz zajedničke aktivnosti  koje će utjecati na standardiziranje web trgovina, promjenu stavova i navika kupaca te brži rast i razvoj prodaje putem interneta, naglasio je Robert Ravenšćak, te pozvao sve vlasnike web trgovina da se pridruže Odboru u daljnjem radu.



Članice Odobra imat će mogućnost pravovremeno oblikovati mlado, ali perspektivno, hrvatsko e-tržište, približiti ponudu kupcima, ojačati brend i vjerodostojnost svoje web trgovine ali i povećati vlastitu online prodaju zajedničkim marketinškim aktivnostima
O budućnosti e-trgovine u Hrvatskoj govorio je Robert Ravenšćak, voditelj Odbora za razvoj i promociju e-trgovine u HGK.

Atmosferu je na samom početku zagrijao Igor Grčman iz WebTeha brojkama zarade na online tržištu. Procijenjena vrijednost e-trgovine u ovoj godini je 100 miljuna eura, za iduću godinu predviđa se 200 miljuna eura dok je za 2012. predviđeno čak  miljardu eura zarade. Najveći dio kolača pripast će turističkom sektoru. Na Grčmanovo predavanje nadovezao se Vibor Kalogjera s navikama hrvatskog internet shopera koji mjesečno na e-shopping troši 1550 kuna. Sudionici su kroz predavanje Siniše Cvjetkovića upoznati s koracima koji su nužni za uspješno i kvalitetno funkcioniranje web trgovine. Upravo je ovo predavanje bilo najava za radionicu na kraju drugog dana gdje su svi zainteresirani mogli dobiti odgovore na pitanja vezana uz web trgovinu.



Uspješna web trgovina je ona koja uspješno prodaje proizvode ili usluge. Stoga je sudionicima predstavljeno internetsko oglašavanje najprimjerenije web trgovini kroz predavanje odličnih i iskusnih predavača kao što je Jerzy Warchalowski iz Google-a i Robert Ćorić iz Akterneta. Prvi dan završio je predavanjem Ivana Brezaka Brkana koji je govorio o važnosti dugoročne komunikacije s korisnicima putem blogova i mikroblogova.



Drugi dan konferencije zavirio je dublje u samo funkcioniranje web trgovine gdje su iskusni stručnjaci  upoznali sudionike s različitom problematikom e-trgovine. Luka Abrus iz Microsoft Hrvatska uputio je sudionike u web tehnologiju za e-trgovinu i prezentirao im kako različiti web servisi mogu unaprijediti i poboljšati prodaju. O najvažnijem pitanju prilikom online kupovine-sigurnosti prilikom online plaćanja- govorio je Dejan Stanković iz First Data i Igor Grčman iz Webteha. Stanković je govorio je o 3-D Secure, najnovijoj tehnologiji ovjere vjerodostojnosti transakcija dok je Grčman sudionike upoznao s PCI certifikatom koji je od iznimne važnosti za e-trgovinu.



U stanje e-commerce u Europi uveo ih je Marchin Szporka, a kroz primjere dobre prakse iz Hrvatske i inozemstva sudionici su mogli povući paralele te vidjeti specifičnosti mađarskog, srpskog, poljskog i nizozemskog tržišta. Predavač Damir Plejić iz Profil.hr upoznao je sudionike s problemima prelaska offline prodaje u online, podijlio njihovo iskustvo te ih naoružao korisnim savjetima.



Broj, interes i upiti sudionika pokazali su da Hrvati postaju sve gladniji za znanjem, iskustvima i informacijama vezanim uz e-trgovinu. A to potvrđuju i predviđanja brojnih stručnjaka o velikom procvatu e-trgovine u Hrvatskoj u godinama koje tek dolaze.





Vibor Kalogjera: E-commerce u Hrvatskoj (Gemius istraživanje)



Allianzova specijalizirana stranica za online osiguranje Allianz Direct i tvrtka za istraživanje tržišta Gemius, proveli su dosada najopsežnije istraživanje u Hrvatskoj o kupovini putem Interneta koje će po prvi puta biti u cjelosti predstavljeno javnosti. Hrvatski internet shopper je iskusni i česti korisnik interenta s brzo internetskom vezom u prosječnoj dobi između 35-44 godina. Rezultati su pokazali navike hrvatskih online kupaca, važnost edukacije o sigurnosnim mjerama prilikom online kupovine te su dali smjernice za daljnji porast broja online kupaca.



Jerzy Warchalowski: How Google may improve your business during slowdown



Predavanje će govoriti o činjenicama koje su vezane uz Google, njihovim proizvodima i uslugama: Gmail, Google Maps, iGoogle, YouTube, AdWords... Osim toga saznat ćete s kakvim se problemima Google susreo na samim počecima i u kakvu budućnost ulaže. Dobit ćete perspektivu kako ulagati u marketing u doba krize i koji Google alati mogu pomoći pri ostvarenju prodajnih planova.



Siniša Cvjetković: Sve što trebate znati kad pokrećete web trgovinu



Pokretanje i implementacija sustava web trgovine je važan korak u poslovanju jedne tvrtke. Web trgovina mora kvalitetno prezentirati vaš biznis i ono što prodajete. Predavanje će pokazati o kojim sve koracima mora svaki trgovac razmišljati kada se upušta u tu avanturu. Kvalitetno treba osmisliti stvari kao što su kvalitetan web dizajn, prezentacija proizvoda i informiranje kupaca, obračun i prikaz dostave, primjenjivi načini plaćanja, integracija s poslovnim sustavima.I kada je web trgovina izrađena i postavljena, tek počinje igra. Unapređenje web prodaje, akcije, oglašavanje i komunikacija s korisnicima ključni su faktori za uspjeh svake prodaje, kako fizičke, tako i one na webu.



Robert Ćorić&Ana Klarić Kumer: Promocija proizvoda putem weba



Cilj je prezentirati različite mogućnosti oglašavanja proizvoda putem weba s glavnim ciljem ostvarenja prodaje. Kroz nekoliko primjera istaknut će se razlika između branding i prodajne kampanje. Naglasak će biti na odabiru medija i formata prigodnih za prodajnu kampanju.



Ivan Brezak Brkan: korporativni blog i mogućnosti promocije



Web trgovine imaju vrlo jasan poslovni model, a na prvi pogled i promociju. Na žalost, kako internet oglašavanje postaje sve manje učinkovito, a korisnici sve izbirljivji - potreban je drugačiji pristup. Amazon je taj pristup već prihvatio - komunikacija umjesto prodaje. Putem blogova i mikroblogova manje, srednje pa i velike tvrtke mogu učinkovito komunicirati s svojim korisnicima. Ovim se putem istovremeno rješavaju pitanja podrške, prodaje, čak i promocije. Kako? Blogom.



Robert Ravenšćak: Budućnost hrvatskog e-tržišta



Jedan od koraka u kreiranju održive budućnosti je i novoosnovani Odbor za razvoj i promociju e-trgovine utemeljen pri Hrvatskoj gospodarskoj komori. Predavanje će Vas upoznati s  aktivnostima koje za cilj imaju promovirati e-trgovinu u Hrvatskoj i glavnim smjernicama razvoja u budućnosti.



Vibor Kalogjera: Alat za analizu web trgovina



Posjećenost internet stranica, socio-demografski profil korisnika web stranice, efikasnost Internet kampanje i informacije o klikovima za svaki pojedini link samo su neki od alata za analizu web stranica i web trgovina. GemiusHeatMap omogućava vlasnicima web trgovina i aukcijskih portala cjelokupni pregled klikova, trenutačnu evaluaciju popularnosti linkova te efikasnije pozicioniranje proizvoda.



Luka Abrus: Tehnologija izrade web projekta



Saznajte što su zapravo gadgeti i kako mogu pomoći svakoj web trgovini, što su Web Sliceovi, Search Provideri...Messenger servisi integrirani u stranicu omogućavaju komunikaciju korisnika direktno s operaterom i služe kao odlična podrška online prodaji. Saznajte kako iskorsititi sve mogućnosti web tehnologija.



Dragan Varagić: Pregled tržišta e-trgovine u Srbiji i kreiranje uspješnih web stranica



Kratki pregled situacije e-trgovine u Srbiji će omogućiti uvid kako e-trgovina funkcionira u nama susjednoj državi. Saznajte tajnu uspjeha e-trgovine u Srbiji! Kroz predavanje imat ćete se priliku upoznati s održivom strategijom e-poslovanja i A/B split testing metodom optimizacije kroz primjere iz prakse. Otkrijte kako kreirati uspješne web stranice koje prodaju!



Dejan Stanković: Sigurnost plaćanja na internetu



Kako možemo internet učiniti sigurnim ili barem sigurnijim? Kroz svoju relativno kratku povijest, različite tehnologije bile su često u službi otuđivanja novca. Najnovija tehnologija ovjere vjerodostojnosti na tom polju je 3D  Secure razvijena od Vise  i MasterCarda za dodatnu sigurnost online transakcija. Address Verification Service, Negative Databases, GeoLocation itd. su metode koje su isprobane i testirane posljednjih godina. Koje su njihove prednosti i nedostaci? Što 3D Secure čini posebim na polju sigurnosti transakcija putem Interneta?



Igor Grčman: Certifikati u Hrvatskoj za e-commerce - PCI DSS



Poslujete li putem interneta važno je upoznati se s rizicima e-poslovanja i dobiti odgovore na pitanja kako otkloniti propuste u sustavu i umanjiti učinke rizika. Predavanje će vas upoznati sa servisima za procesiranje kartica putem interneta, zaštitom servisa od neovlaštenog ulaska i probijanja, kontinuiranim nadzorom rada sustava, prećenjem tijeka transakcije i pristupa sustavu. PCI certifikat od iznimne je važnosti za web trgovine. Upoznajte se što  znači PCI DSS okruženje, kako ga osigurati za Vašu web trgovinu I što PCI certifikat  zahtjeva od Vas.



Vladislav Valiček: Web prodaja i višekanalne marketinške kampanje



Svaka prodajna organizacija ističe svoje posebnosti. Koliko se trebamo usredotočiti na posebnosti a koliko na već poznate načine rada? Direktne marketinške kampanje u većini se slučajeva  provode kroz alate koji su izolirani otoci te je iznimno teško pri tome raditi konsolidaciju i segmentaciju. Objedinjavanje  kanala osigurava  cjelovito sagledavanje svih aktivnosti prema targetiranom klijentu te samim time i bolju segmentaciju. Na predavnju ćemo kroz stvarne primjere prikazati način izvršavanja višekanalnih direktnih marketinških kampanja.



Radionica tvrtke Moja-trgovina.net: Ask the Experts-Vi pitajte eksperti odgovaraju"



Imate web trgovinu, planirate otvoriti web trgovinu, razmišljate o tome, znate nekoga tko… Nebitno! Dođite i pitajte stručnjake Moja-Trgovina.Net da vam iz vlastitih iskustava probaju odgovoriti što i kako do kvalitetne uspostave i vođenja web trgovine.S vama će podijeliti njihova osobna iskustva, iskustva njihovih trgovaca te iskustva kupaca u online shopping svijetu. Uvjereni smo da će diskusija biti i više nego zanimljiva.

 IZBOR TEMA PREDAVANJA







Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. prosinac 2025 04:44