Prošlotjedno predstavljanje 3G iPhonea bio je ključan događaj u mobilnoj industriji u prvoj polovici ove godine. iPhone je postao parametar prema kome se promatra razvoj mobilnih uređaja. Samsung je istoga dana predstavio svoj model Instinct s touchscreenom, ali ta je činjenica bila najzanimljivija u predstavljanu (a ne specifikacije uređaja).
Mobilna industrija u svojoj srži nailaskom iPhonea nije snažnije uzdrmana, ali hype koji je ovaj uređaj prouzročio rijetko je koji mobilni uređaj dosad postigao. Pritom očito u prvom Ciljaju na razvoj korisničkog sučelja, ne nužno na touchscreen
planu nisu performanse, jer, prema karakteristikama, na tržištu ima barem deset uređaja s mogućnostima koje nadilaze one koje ima iPhone (pa čak i u poboljšanoj verziji).
Međutim, iPhone je korisnicima omogućio nešto što dosad ostali proizvođači nisu uspjeli realizirati. To nije touchscreen, kao što bi se moglo zaključiti na prvi pogled. Ono što je glavni adut iPhonea jest korisničko sučelje, njegova jednostavnost i atraktivnost.
Bez obzira što su mnogi uspjeli napraviti i u nekim segmentima bolje touchscreen modele, nisu uspjeli repetirati sjajno korisničko iskustvo prigodom uporabe iPhonea. Tvrtka koja (zasad) nije proizvela svoga 'iPhone killera' je Nokia. Na izravno pitanje na press-konferenciji održanoj ovoga tjedna u Londonu, prigodom predstavljanja business modela E66 i E71, prezenteri Nokije odbili su odgovoriti rekavši samo da će Nokijin touchscreen mobitel biti na tržištu do kraja ove godine.
Nokia je tržišni lider, sa 40,9 posto udjela u prvom kvartalu ove godine (što je za samo 1,7 posto manje od zajedničkog udjela ostala četiri glavna konkurenta: Samsunga, Motorole, LG-ja i Sony Ericssona).
Svi prstom upiru u nju zbog "neodgovaranja iPhoneu", no kako je istaknuo Sřren Petersen, viši dopredsjednik Nokije zadužen za portfelj uređaja, tvrtka koja godišnje izbacuje 30 do 40 uređaja i koja ima 40 posto udjela na tržištu, ne bi se trebala baviti potezima konkurencije. Nokia upravo cilja na razvoj korisničkog sučelja, a ne nužno na model s touchscreenom.
Uostalom, Nokia je još 2003. na tržište poslala model 6108 sa zaslonom osjetljivim na dodir, a ima i modele N810 i N810 WiMAX edition. No razvoj servisa Ovi, N-Gage platforme i sustava Comes with Music očito vodi prema razvoju sučelja koje će biti ultraatraktivno korisnicima. Tako Nokia do kraja godine planira lansirati novu verziju svoje softverske platforme S60 koja će imati touchscreen gabarite. Upravo integracija softvera i hardvera je iPhoneu priskrbila status koji ima, a Nokia intenzivno radi na razvoju vlastitih softverskih rješenja.
Prema nekim izvorima, nova S60 platforma trebala bi sadržavati Sensorial User Interface koji bi trebao pobolj-šati izgled i proširiti moguć-nosti korisničkog sučelja, ScreenPlay funkcionalnost koja bi mogla uključivati "prozore" na sučelju, ali i grafičku brzinu te multiuslužnu potporu za bolje korištenje video streaminga i telefonije. Postojeće S60 3rd Edition aplikacije funkcioniraju i na toj, novoj verziji koja se razvija, a Nokia će, navodno, opskrbiti alatima kreatore aplikacija kako bi dodatno optimizirali svoje uratke da se nove funkcije mogu čim bolje primjenjivati.
Apple je tek uoči lansiranja nove verzije iPhonea otvorio vrata kreatorima aplikacija, što znači
Ne muče ih konkurenti
Soren Peterson, dopredsjednik Nokije za portfelj uređaja
da bi Nokijin touchscreen model mogao doći do ključne prednosti u startu, bude li bilo dovoljno "third party" aplikacija kad uređaj bude predstavljen.
Kad se zbroje nove mogućnosti S60 platforme te njezina otvorenost prema kreatorima aplikacijama kako bi se skupilo što više sadržaja sa snagom Nokijina branda i proizvodnim mogućnostima, onda je jasno da će Nokia iznimno žestoko krenuti na tržište sa svojim modelom (ili modelima). Ne treba pritom zaboraviti ni najavu prodora njezina glazbenoga servisa, što je još jedno polje na kome se suočava s Appleom. Naime, Nokia želi korisnicima pružiti atraktivniji način kupnje glazbe koju će korisnici slušati putem mobilnih uređaja. Umjesto kupnje jedne po jedne pjesme kao što je to slučaj s Appleovim iTunesima, Nokia će ponuditi uređaj s pomoću koga se može neograničeno downloadati glazba tijekom jedne godine (nakon toga se pretplata obnavlja). Nije nemoguće da taj uređaj bude upravo Nokijin touchscreen model.
Prema nekim izvorima, kodno ime ovog uređaja je Tube, a prema drugima uređaj će dobiti ime Nokia 5800 XpressMedia. Dakako, ime, kao i fotografija modela nije provjereno i moguće je da je posrijedi samo lažna uzbuna.
No za razliku od Applea, Nokia ima širok portfelj uređaja prilagođenih raznim tipovima korisnika. Neka zanimljiva nova rješenja pokazana na modelima E66 i E71 (prije svega push e-mail korištenjem Microsoft Exchangea, ali i mogućnost postavljanja dva tipa sučelja - privatno i poslovno, svjetlosni efekti, ali i začkoljice kao što je zaustavljanje zvonjave jednostavnim okretanjem telefona) zacijelo će biti primijenjena i na novome "touchscreen monsteru" kako na blogovima nazivaju budući Nokijin top-model.
Sam vrh ponude među uređajima
E71, model koji obilježava sam vrh ponude Nokijinih uređaja za poslovne korisnike, najtanji je uređaj u takvoj kategoriji. S metalnim ojačanjima i verzijom u bijeloj boji, ovaj uređaj s QWERTY tipkovnicom jedan je od ponajboljih mobitela na tržištu. Nokia E66 ima gotovo
istovjetne karakteristike, ali klasičniji dizajn.
Glavne karakteristike:
• QWERTY tipkovnica s mogućnošću tipkanja s jednom ili dvije ruke (E71)
• Home Screen modovi za sučelje 1 najtanji poslovni mobitel: 10 mm (E71) 1 različita e-mail rješenja: Nokia Intellisync Wireless Email, Exchange i ostali korporativni server mail formati, POP/IMAP itd.1 HSDPA data konekcija
• mogućnost promjene zaslona - vodoravno/okomito jednostavnim pomicanjem uređaja (E66) 1 ugrađeni A-GPS i Nokia Maps 1 3,2-megapikselni fotoaparat s autofokusom i bljeskalicoM
Bojan Mušćet
Mobilna industrija u svojoj srži nailaskom iPhonea nije snažnije uzdrmana, ali hype koji je ovaj uređaj prouzročio rijetko je koji mobilni uređaj dosad postigao. Pritom očito u prvom Ciljaju na razvoj korisničkog sučelja, ne nužno na touchscreen
|
Novosti:
|
Međutim, iPhone je korisnicima omogućio nešto što dosad ostali proizvođači nisu uspjeli realizirati. To nije touchscreen, kao što bi se moglo zaključiti na prvi pogled. Ono što je glavni adut iPhonea jest korisničko sučelje, njegova jednostavnost i atraktivnost.
Bez obzira što su mnogi uspjeli napraviti i u nekim segmentima bolje touchscreen modele, nisu uspjeli repetirati sjajno korisničko iskustvo prigodom uporabe iPhonea. Tvrtka koja (zasad) nije proizvela svoga 'iPhone killera' je Nokia. Na izravno pitanje na press-konferenciji održanoj ovoga tjedna u Londonu, prigodom predstavljanja business modela E66 i E71, prezenteri Nokije odbili su odgovoriti rekavši samo da će Nokijin touchscreen mobitel biti na tržištu do kraja ove godine.
Nokia je tržišni lider, sa 40,9 posto udjela u prvom kvartalu ove godine (što je za samo 1,7 posto manje od zajedničkog udjela ostala četiri glavna konkurenta: Samsunga, Motorole, LG-ja i Sony Ericssona).
Svi prstom upiru u nju zbog "neodgovaranja iPhoneu", no kako je istaknuo Sřren Petersen, viši dopredsjednik Nokije zadužen za portfelj uređaja, tvrtka koja godišnje izbacuje 30 do 40 uređaja i koja ima 40 posto udjela na tržištu, ne bi se trebala baviti potezima konkurencije. Nokia upravo cilja na razvoj korisničkog sučelja, a ne nužno na model s touchscreenom.
Uostalom, Nokia je još 2003. na tržište poslala model 6108 sa zaslonom osjetljivim na dodir, a ima i modele N810 i N810 WiMAX edition. No razvoj servisa Ovi, N-Gage platforme i sustava Comes with Music očito vodi prema razvoju sučelja koje će biti ultraatraktivno korisnicima. Tako Nokia do kraja godine planira lansirati novu verziju svoje softverske platforme S60 koja će imati touchscreen gabarite. Upravo integracija softvera i hardvera je iPhoneu priskrbila status koji ima, a Nokia intenzivno radi na razvoju vlastitih softverskih rješenja.
Prema nekim izvorima, nova S60 platforma trebala bi sadržavati Sensorial User Interface koji bi trebao pobolj-šati izgled i proširiti moguć-nosti korisničkog sučelja, ScreenPlay funkcionalnost koja bi mogla uključivati "prozore" na sučelju, ali i grafičku brzinu te multiuslužnu potporu za bolje korištenje video streaminga i telefonije. Postojeće S60 3rd Edition aplikacije funkcioniraju i na toj, novoj verziji koja se razvija, a Nokia će, navodno, opskrbiti alatima kreatore aplikacija kako bi dodatno optimizirali svoje uratke da se nove funkcije mogu čim bolje primjenjivati.
Apple je tek uoči lansiranja nove verzije iPhonea otvorio vrata kreatorima aplikacija, što znači
Ne muče ih konkurenti
Soren Peterson, dopredsjednik Nokije za portfelj uređaja
![]() |
Kad se zbroje nove mogućnosti S60 platforme te njezina otvorenost prema kreatorima aplikacijama kako bi se skupilo što više sadržaja sa snagom Nokijina branda i proizvodnim mogućnostima, onda je jasno da će Nokia iznimno žestoko krenuti na tržište sa svojim modelom (ili modelima). Ne treba pritom zaboraviti ni najavu prodora njezina glazbenoga servisa, što je još jedno polje na kome se suočava s Appleom. Naime, Nokia želi korisnicima pružiti atraktivniji način kupnje glazbe koju će korisnici slušati putem mobilnih uređaja. Umjesto kupnje jedne po jedne pjesme kao što je to slučaj s Appleovim iTunesima, Nokia će ponuditi uređaj s pomoću koga se može neograničeno downloadati glazba tijekom jedne godine (nakon toga se pretplata obnavlja). Nije nemoguće da taj uređaj bude upravo Nokijin touchscreen model.
Prema nekim izvorima, kodno ime ovog uređaja je Tube, a prema drugima uređaj će dobiti ime Nokia 5800 XpressMedia. Dakako, ime, kao i fotografija modela nije provjereno i moguće je da je posrijedi samo lažna uzbuna.
No za razliku od Applea, Nokia ima širok portfelj uređaja prilagođenih raznim tipovima korisnika. Neka zanimljiva nova rješenja pokazana na modelima E66 i E71 (prije svega push e-mail korištenjem Microsoft Exchangea, ali i mogućnost postavljanja dva tipa sučelja - privatno i poslovno, svjetlosni efekti, ali i začkoljice kao što je zaustavljanje zvonjave jednostavnim okretanjem telefona) zacijelo će biti primijenjena i na novome "touchscreen monsteru" kako na blogovima nazivaju budući Nokijin top-model.
Sam vrh ponude među uređajima
E71, model koji obilježava sam vrh ponude Nokijinih uređaja za poslovne korisnike, najtanji je uređaj u takvoj kategoriji. S metalnim ojačanjima i verzijom u bijeloj boji, ovaj uređaj s QWERTY tipkovnicom jedan je od ponajboljih mobitela na tržištu. Nokia E66 ima gotovo
istovjetne karakteristike, ali klasičniji dizajn.
Glavne karakteristike:
• QWERTY tipkovnica s mogućnošću tipkanja s jednom ili dvije ruke (E71)
• Home Screen modovi za sučelje 1 najtanji poslovni mobitel: 10 mm (E71) 1 različita e-mail rješenja: Nokia Intellisync Wireless Email, Exchange i ostali korporativni server mail formati, POP/IMAP itd.1 HSDPA data konekcija
• mogućnost promjene zaslona - vodoravno/okomito jednostavnim pomicanjem uređaja (E66) 1 ugrađeni A-GPS i Nokia Maps 1 3,2-megapikselni fotoaparat s autofokusom i bljeskalicoM
|
NOKIA
E71 i E66
|
Bojan Mušćet

Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....