LOŠE NA ASFALTU

ADAC upozorava: Trendovske gume koje vozači sve češće biraju su opasne na cesti

Trend ugradnje All-Terrain guma na vozila koja nikad ne napuštaju asfalt može biti opasan kompromis

Terenske gume, ilustracija

 Profimedia

Vozači sve češće biraju All-Terrain (AT) gume, koje bi trebale biti podjednako dobre i za terensku vožnju i za normalne ceste.

No, testovi ADAC-a pokazali su da su njihove performanse na asfaltu alarmantno loše.

ADAC je po prvi put testirao All-Terrain gume, koje proizvođači reklamiraju kao pogodne i za off-road i za cestu. Rezultati su razočaravajući – nijedna od osam testiranih modela nije preporučena, a trend njihove sve veće popularnosti (posebno kod kampera, SUV-ova i pick-up vozila) može ugroziti sigurnost u prometu.

Lošije kočenje, manje stabilnosti, veći rizik.

– Na mokrom asfaltu je kočni put pri 80 km/h duži za najmanje 6 metara u usporedbi s običnim zimskim ili cjelosezonskim gumama.

– Najlošiji rezultat imao je BF Goodrich Trail Terrain T/A (ocijenjen “nedovoljnim”) – vozilo se zaustavilo tek nakon 48,8 metara.

– Upravljanje i otpor na aquaplaning također su znatno lošiji u odnosu na standardne cestovne gume.

– Na snijegu samo su dvije gume pružile performanse bliske običnim cjelogodišnjim gumama.

image

Vožnja po terenu, ilustracija

Profimedia

ADAC ističe da ove gume imaju smisla samo u pravilnim uvjetima:

– Na šljunku ili u pravoj terenskoj vožnji (npr. za vozila s pogonom na sve kotače) mogu biti korisne, ali treba ih birati pažljivo.

– Većina vozača koristi AT gume na cestama, iako one nisu optimizirane za takve uvjete.

– “Izgled off-road guma ne nadoknađuje stvarnu sigurnost” – zaključak je da su kvalitetne cjelosezonske gume bolji izbor za one koji rijetko izlaze s asfalta.

Poseban slučaj: kamperi na mokroj travi

Jedan od razloga za kupnju AT guma jest strah da se kamper neće moći pokrenuti s mokre trave. No, testovi pokazuju da duboki profil AT guma ovdje ne pomaže – pogon na sve kotače je puno važniji. Ovaj scenarij nije uključen u službenu ocjenu (zbog teške ponovljivosti), ali ADAC ističe da je realan problem.

Trend ugradnje All-Terrain guma na vozila koja nikad ne napuštaju asfalt može biti opasan kompromis. Umjesto toga, ADAC preporučuje kvalitetne cjelosezonske gume, koje pružaju pouzdanije kočenje i upravljanje u svim uvjetima. Istraživanje je obavljeno na gumama dimenzije 225/65 R17, piše Fenixmagazin.

Prošle godine, švicarski magazin Auto-illustrierte došao je do vrlo sličnih rezultata performansi terenskih guma. Detaljne rezultate testa pronađite OVDJE.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
20. svibanj 2025 09:44