KRIVI SU HAKERI

Apsolutna kaos: Jaguar Land Rover od kolovoza nije proizveo ni jedan automobil, gube milijune

Prema britanskim medijima, zastoj tvrtku košta između 5 i 10 milijuna funti dnevno, odnosno od 5,7 do 11,4 milijuna eura

JLR ilustracija

 JLR
Prema britanskim medijima, zastoj tvrtku košta između 5 i 10 milijuna funti dnevno, odnosno od 5,7 do 11,4 milijuna eura

Jaguar Land Rover našao se u možda najvećoj krizi u svojoj povijesti. Od 31. kolovoza, kada je grupa tinejdžerskih hakera onesposobila interne sustave, tvornice u Solihullu, Halewoodu i Wolverhamptonu stoje potpuno paralizirane. Umjesto uobičajenih tisuću vozila dnevno, s proizvodnih linija ne silazi ni jedan automobil.

Tvrtka je potvrdila da će se zastoj produžiti najmanje do 1. listopada, no neslužbene informacije govore da bi kriza mogla potrajati i do studenoga. Iz JLR-a poručuju da im je “fokus na kupcima, dobavljačima i zaposlenicima”, ali izostanak jasnog plana stvara sve veći pritisak.

image

Tvornica automobila

JLR

Prema britanskim medijima, zastoj tvrtku košta između 5 i 10 milijuna funti dnevno, odnosno od 5,7 do 11,4 milijuna eura. Prema tim procjenama tvrtka je do sada već izgubila između 143 i 285 milijuna eura. No, posljedice ne osjeća samo JLR nego i širi opskrbni lanac. Manji dobavljači upozoravaju da nemaju financijske rezerve za višemjesečni prekid i da bi mnogi mogli završiti u stečaju. "Ako se proizvodnja uskoro ne pokrene, opskrbni lanac možda više neće postojati", upozorio je lokalni sindikalni predstavnik Jason Richards.

Situacija jasno pokazuje koliko je moderna automobilska industrija krhka pred kibernetičkim napadima. JLR je u potpunosti digitalizirao proizvodne procese, a "ručni obrasci" kojima se trenutačno služe u prodajnim salonima tek su privremeno rješenje. Problem je što su i kupci i zaposlenici u neizvjesnosti, automobili se ne proizvode, a radna mjesta su dovedena u pitanje.

image

Land Rover Defender

Land Rover

Bivši šef Aston Martina Andy Palmer upozorio je da bi propast dobavljača mogla imati lančani efekt i ugroziti i druge britanske proizvođače. Dugotrajni zastoj mogao bi tako prerasti iz tehničkog incidenta u pravu industrijsku krizu. I sam JLR je u velikoj opasnosti. Zbog "tranzicije marke" Jaguar već duže ne proizvodi veliku većinu svojih modela, a sada ni Land Roverovi SUV-ovi ne silaze s traka. To znači da cijela kompanija gubi prihode upravo u trenutku kada bi trebala ulagati najviše u razvoj novih električnih vozila i renesansu marke Jaguar.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. prosinac 2025 20:15