EUROPSKA PREMIJERA

AVANGARDNA PO IZGLEDU I MOTORIZACIJI: Naguravanje oko nove Trojke u Češkoj potvrdilo - Mazda ima vrući hit!

 
 Mazda

Ne želimo pretjerivati, ali nakon što smo upoznali novu Mazdu 3 na europskom premijernom predstavljanju u Pragu možemo samo ustvrditi kako tvrtka iz Hiroshime ponovo ima hit model. Odbrojavanje do premijere novog kompakta započelo je prošle zime predstavljanjem fantastičnog koncepta Kai, koji je dao naslutiti radikalan izgled buduće Trojke. Da su konkavne linije, masivni stražnji nosač krova, oštre linije poklopca motora i velika karakteristična maska zaživjeli i na serijskoj Trojci, bilo je jasno već prije dva tjedna na njezinoj svjetskoj premijeri održanoj u Los Angelesu, pa smo je jedva dočekali vidjeti je uživo, ali i opipati.

Mazda

Atraktivan dizajn donio je i djelomice promijenjen odnos dimenzija i proporcija. Peterovratni model je sada kraći za centimetar i niži za dva i pol, a treba spomenuti i da će u ponudi biti i limuzinski model (koji je sada dimenzijama na razini prve Mazde 6) koji je od dosadašnjeg modela duži osam centimetara (4,45 metra) i niži pola centimetra. Širina je u odnosu na sadašnju ostala ista , a za nove proporcije najviše je zapravo zaslužna potpuno nova platforma, osovinskog razmaka veća dva i pol centimetra i nešto šireg traga kotača. Sa 2,73 metra to je trenutno najveći osovinski razmak u klasi.

Mazda

Originalan i rekli bismo, pomalo hazarderski stil nove Mazde 3 očigledno je zaintrigirao veliku većinu predstavnika medija u fantastičnom ambijentu povijesnog Vinohradsky paviljona u Pragu. Velika novost je inovativno koncipiran dvolitraš i prva serijska primjena već neko vrijeme najavljivanog revolucionarnog atmosferskog benzinskog motora 2.0 Skyactive-X, s mehaničkim kompresorom i 190 KS. Osnovna mu je karakteristika što uz svjećice za paljenje i rad dobrim dijelom koristi i kompresiju, kao dizelski motori. Uz novotarije u području ubrizgavanja, ali i niz ostalih posebnih rješenja, rezultat u vožnji je fin rad benzinca uz potrošnju manju do 30 posto, kao kod dizelaša!

Mazda

U ponudi će biti i poznati standardni atmosferski Skyactive-G benzinci - 1.5 od 100 KS, 2.0 od 121 KS te 2.0 Mildhybrid od 150 KS. U ponudi je i 1,8-litreni dizelaš Skyactive-D OD 115 KS. Svi motori dolaze uz 6-stupanjske ručne mjenjače dok se automatik nudi kod snažnijih verzija, a cijela pogonska shema i dalje se oslanja na Skyactive princip primjene lakih i čvrstih materijala.

Mazda

Pritom su u Mazdi ponosni i na velike pomake po pitanju izolacije od buke u vožnji, boljih materijala u kabini, opreme za zabavu kojom se upravlja putem 8,8-inčnog ekrana dok iz Mazde 6 dolazi cijela i-Activesense garnitura sigurnosnih sustava. Dakle, jasno je, kasnije tijekom godine novi Ford Focus, Kia Ceed t nadolazeća Toyota Corolla i VW Golf VIII u avantgardnoj Mazdi 3 dobit će protivnika iznimne osobnosti već poslovične japanske kvalitete.

Mazda

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 00:51