Kiša je počela padati na jutro utrke. Ubrzo je stigla i gusta magla. Hladnoća. Bio je to proljetan dan kakav može biti samo u Engleskoj. Mehaničari su nervozno šetali gore-dolje, vlasnici momčadi grizli nokte, a Bernie Ecclestone zabrinuto gledao prema publici, koja se 11. travnja okupila na stazi Donington Park, misleći hoće li se svi razbježati. Jedan čovjek nije bio nimalo nervozan. Ayrton Senna sjedio je u svom McLarenu MP4/8 na četvrtom startnom mjestu, iza Michaela Schumachera, Damona Hilla i svog najvećeg protivnika - Alaina Prosta, koji je zasjeo na prvu startnu poziciju. McLarenov bolid te je godine kaskao za konkurencijom zbog niza problema. Ipak, Senna je sjedio u bolidu sa smiješkom. Baš zato što je padala kiša. Znao je da će sve biti uredu. Ono što nije znao jest da će upravo odvoziti najbolji krug utrke Formule 1 u povijesti.
Senna je u tom trenutku već bio jedan od najuzbudljivijih i najtalentiranijih vozača koje smo imali prilike vidjeti. Dvije godine ranije, kada je imao 31 godinu, postao je najmlađi trostruki šampion u povijesti Formule 1. Bila je to peta godina da vozi za McLaren. Nije sve bilo sjajno. McLaren se u tom trenutku našao u velikim problemima, a to se odrazilo i na Sennu. Nakon pet godina sjajne suradnje, u rujnu 1992. Honda, čiji se motor nalazio u McLarenovom bolidu, je najavila da odlazi iz Formule, a McLaren je morao u nekoliko mjeseci pronaći zamjenski motor. Ron Dennis, koji je tada vodio momčad, uporno je pokušavao u svoje bolide dovesti Renaultov V10 motor koji se pokazao toliko uspješnim u Williamsovom timu, ali bezuspješno....
Na kraju su uspjeli isposlovati samo jedan motor u dogovoru s Fordom - Cosworth HB. Ipak, ni to nije prošlo bez problema, s obzirom na to da je Ford imao dobar odnos s Benettonom. To ne samo da je značilo da McLaren mora motore plaćati po komercijalnim cijenama, već nisu imali pristup ni naprednom motoru Serije VIII, koji je bio u Benettonu, i morali su uzeti stariju generaciju V8 motora. Problemi su se gomilali. Ugovor za novi motor nije bio potpisan, pa je razvoj novog bolida kasnio, a inženjeri su naprosto odlučili da im je dosta čekanja i krenuli s izradom bolida kao da je HB motor riješena stvar. Cosworthov motor je također bio drastično slabiji od motora koje su druge momčadi koristile, pogotovo Renaultovog koji su u Williamsu koristili Prost i Hill. Ipak, nije sve bilo tako strašno. V8 motor je bio manji i lakši od ostalih motora, što je omogućilo više kreativnosti pri konstrukciji bolida, a i trošio je manje goriva. McLaren je imao i najbolji tim koji je razvijao pomoćne sustave za vozače, koji su tada bili na svom vrhuncu, pa je njihova momčad uvijek imala najbolju elektroniku za kontrolu kočnica i proklizavanja. Senna je bio svjestan da vozi slabiji auto od konkurenata. Iako vrlo skeptičan u početku, Senna je ubrzo prigrlio MP4/8, koji se pokazao bolji nego što je itko očekivao. Iako u očito slabijem od ostalih bolida, Sennin talent je preskočio te manjke i pokazao se uspješnim...
CIJELU PRIČU o legendardnom Ayrtonnu Senni pročitajte u posebnoj knjižici na 52 stranice koja dolazi uz novi broj Auto kluba koji je od danas na svim kioscima! Ugodno čitanje!