Udarac za elektifikaciju

Benzinci postaju ‘čisti‘ poput električnih auta: U Njemačkoj već krenula prodaja ‘Klima Benzina‘, evo detalja...

Klima Benzin 95 zamjenjuje fosilne komponente tzv. zelenim metanolom, čime se emisije CO2 smanjuju i do 95 posto

Klima Benzin 95

 Klima Kraftstoffe
Klima Benzin 95 zamjenjuje fosilne komponente tzv. zelenim metanolom, čime se emisije CO2 smanjuju i do 95 posto

U Njemačkoj je sredinom lipnja 2025. započela prodaja inovativnog goriva Klima Benzin 95, benzina koji sadrži čak 95 posto nefosilnih komponenti. Premijera se dogodila na benzinskoj postaji Classic u Kirchweyheu, blizu Bremena, čime je simbolično otvoreno novo poglavlje u tranziciji prema održivijoj mobilnosti.

Za razliku od tradicionalnog benzina E5, koji sadrži pet posto bioetanola i 95 posto derivata nafte, Klima Benzin 95 zamjenjuje fosilne komponente tzv. zelenim metanolom, čime se emisije CO2 smanjuju i do 95 posto, i to bez ikakvih potrebnih tehničkih prilagodbi na motorima. Riječ je o gorivu koje je tzv. "drop-in" rješenje: može se miješati s postojećim benzinskim gorivima i koristi istu logističku infrastrukturu, od skladištenja do točenja na standardnim pumpama.

Oktanska vrijednost ostaje na razini standardnih goriva (95), a proizvođač tvrdi da kvaliteta rada motora ne trpi nikakve gubitke i da je Klima Benzin 95 namijenjen svakodnevnoj upotrebi u vozilima s benzinskim motorima, bez potrebe za modifikacijama ili dodatnim ulaganjima.

image

Klima Benzin 95

Klima Kraftstoffe

Ključni element u razvoju ovog goriva je tehnologija methanol-to-gasoline (MTG), koju je razvila tvrtka CAC Engineering. Proces pretvara metanol, dobiven iz obnovljivih izvora, u gorivo koje po sastavu i ponašanju odgovara konvencionalnom benzinu.

Klima Benzin 95 dolazi iz portfelja tvrtke Klima Kraftstoffe GmbH, poznate po nizu održivih goriva, uključujući Klima Diesel 25 i HVO100. Nova formulacija predstavlja prvi pokušaj da se benzinsko gorivo s visokim udjelom nefosilnih komponenti ponudi širem tržištu putem običnih benzinskih postaja.

"Ponosni smo što smo nakon uspjeha s Klima Diesel HVO100 sada u mogućnosti ponuditi i prvu alternativu benzinu izravno na pumpi", izjavio je Lorenz Kiene, direktor Klima Kraftstoffe GmbH i Lühmann grupe, koja upravlja postajom Classic u Kirchweyheu. "Ovo je konkretan korak prema pristupačnijoj i klimatski prihvatljivijoj svakodnevnoj mobilnosti."

Jedina veća prepreka za rast popularnosti ovog goriva je za sada cijena. Naime, u Njemačkoj ovo gorivo trenutačno košta oko 2,30 eura po litri. To je oko 55 centi skuplje od klasičnog Supera 95 E5 i oko 60 centi skuplje od E10 Supera 95 koji ima 10 posto udjela etanola i koji je vrlo popularan u Njemačkoj. Dugoročni planovi uključuju širenje distribucije i mogući pad cijene kako se poveća opseg proizvodnje i potražnje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 01:43