BMW-ova SUV ponuda već je među najširima na tržištu, od kompaktnih crossovera do luksuznih sedmerosjeda, pa čak i zasebnog M modela. No, unatoč toj širini, u ponudi nedostaje pravi, robusni terenac koji bi mogao stati rame uz rame s Mercedesovom G-klasom ili Land Rover Defenderom. No čini se da će ta praznina uskoro biti popunjena, izvori bliski marki otkrivaju da BMW razvija novi vrhunski SUV fokusiran na terensku sposobnost, čija se proizvodnja očekuje u drugoj polovici 2029.
Projekt, interno nazvan G74, navodno će se proizvoditi u BMW-ovoj tvornici Spartanburg u američkoj saveznoj državi Južnoj Karolini, gdje nastaju i modeli X3, X4, X5, X6, X7 te XM. Novi terenac neće koristiti platformu većeg X7, nego platformu buduće generacije X5, što bi mu trebalo dati agilniji karakter izvan asfalta.
Kako električna G-klasa teško pronalazi kupce, BMW će navodno ostati vjeran motorima s unutarnjim izgaranjem za ovaj projekt. Primjeri poput X5 Silver Anniversary Editiona, opremljenog xOffroad paketom, pokazuju da tvrtka već eksperimentira s robusnijim pristupom u SUV segmentu. Novi model mogao bi dobiti povišeni ovjes, dodatnu zaštitu podnice i napredno terensko softversko upravljanje kako bi se bez problema nosio s najtežim terenima.
No, dolazak G74 mogao bi značiti kraj aktualnog modela XM. Taj prvi samostalni M automobil nakon legendarnog M1 vjerojatno neće dobiti izravnog nasljednika, a proizvodnja bi, prema AutoForecast Solutionsu, mogla završiti već u studenom 2028., svega pet godina nakon lansiranja. BMW očito vjeruje da će luksuzni terenac s pravim off-road pedigreom privući imućne kupce više nego cestovno orijentirani XM koji bilježi vrlo loše prodajne rezultate. Time bi BMW fokus prebacio na konkurenciju poput Mercedes-AMG G63 umjesto na modele poput Lamborghinija Urusa.
Ipak, izazov nije mali. G-klasa je "institucija" što potvrđuju i podaci Edmundsa koji pokazuju da u SAD-u čak 65 posto vlasnika G-klase prilikom kupnje novog auta opet uzima Mercedes G-klasu. Ako BMW želi taj dio tržišta, morat će ponuditi automobil koji će ne samo parirati G-klasi, nego i ponuditi nešto sasvim novo, drugačije i bolje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....