Nissan je dodatno usavršio svoju tehnologiju e-Power, a nova generacija tog sustava debitirat će na modelu Qashqai u rujnu. Ovaj pogonski sklop je jedinstven na tržištu bog soje koncepcije. Naime, to nije klasični hibridni sustav jer motor s unutarnjim izgaranjem ne pokreće kotače, već služi isključivo kao generator za električni pogon. Rezultat je vozačko iskustvo vrlo slično električnim automobilima, ali bez potrebe za ikakvim punjenjem na strujnim utičnicama.
Nissanova e-Power tehnologija je sada znatno rafiniranija. U središtu sustava nalazi se novi 1.5-litreni turbobenzinski trocilindraš koji proizvodi električnu energiju za elektromotor i puni bateriju kapaciteta 2,1 kWh. Pogonski kotači pokreću se isključivo električno, što znači da Qashqai ubrzava glatko, relativno tiho i bez zadrške, baš poput pravog električnog auta. No za razliku od njega, ne treba (i ne može) ga priključivati na punjač jer svu potrebnu struju generira sam, uz pomoć benzinskog motora i regenerativnog kočenja.
Nissan ističe da novi sustav omogućava doseg veći od 1.000 kilometara u realnim uvjetima, dok je prema WLTP standardu moguće prijeći i do 1200 kilometara s jednim spremnikom. Potrošnja je s 5 litara snižena na 4,5 litara na 100 kilometara, dok emisije CO2 padaju s prijašnjih 116 g/km na sadašnjih 102 g/km. Time se Qashqai pozicionira kao jedna od ekološki najpovoljnijih opcija među SUV-ovima s motorom na fosilna goriva.
Novi hibridni pogon je i snažniji od dosadašnjeg koji je razvijao 190 KS. Naime, u voznom režimu Sport povećana je izlazna snaga elektromotora za dodatnih 14 konjskih snaga, čime ukupna snaga sustava sada iznosi 204 KS. Time se postiže agilnija reakcija na gas i poboljšane performanse pri pretjecanjima. Novi Qashqai s poboljšanim hibridnim pogonom donosi i vidljive pomake i u udobnosti. Razina buke u kabini smanjena je za 5,6 decibela, što se osobito osjeti pri vožnji gradskim i prigradskim brzinama.
Novi trocilindrični 1,5-litreni motor sada koristi napredniju tehnologiju izgaranja te snažniji turbopunjač. Ova kombinacija omogućuje motoru rad pri nižim okretajima, osobito na autocesti, što dodatno smanjuje buku i doprinosi ukupnoj energetskoj učinkovitosti sustava. Novi hibridni sklop dizajniran je kao kompaktna cjelina, u kojoj su generator, inverter, motor i reduktor objedinjeni radi bolje iskoristivosti prostora i smanjenja mase.
Treća generacija e-Power tehnologije razvijena je primarno za europski Qashqai, no bit će uskoro dostupna i na modelu X-Trail i na drugim tržištima, uključujući američki Rogue i japanski Elgrand.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....