VOZILI SMO

Čekanje se isplatilo! Škoda Kodiaq ima pregršt aduta za proboj do vrha klase

Škoda

Muževan i robustan nastup prvog Škodinog velikog SUV-a sa sedam sjedala na tržištu sigurno neće proći neprimijećeno, a usto Kodiaq raspolaže svom silom moderne tehnologije, s pet motora i 4x4 pogonom. Cijene u Hrvatskoj startat će na 177.000 kuna za početni model

Najvažniji modelu nakon Octavije u novoj eri Škode, novi Kodiaq s početkom iduće godine nastupa u sve popularnijem B-segmentu SUV-ova, gdje je danas bilo kojem novaku teško pronaći vlastito mjesto pod suncem. Jer, za njega se već otprije bore modeli poput Hyundaija Tucsona i Kije Sportage, ali i Nissana X-Traila, Honde CR-V, Mazde CX-5, Peugeota 3008, Forda Kuge... Kodiaq sa 4,7 metara i sa sedam sjedala (doplata 5500 kuna) obraća se onima kojima treba više prostora za smještaj prtljage i putnika, za razliku od kompaktnijih bratskih VW Tiguana i Seata Atece izraslih na identičnoj MQB platformi. Vanjski izgled pritom djeluje snažno, moćno i moderno oblikovano s jednom od boljih koeficijenta otpora zraka u klasi od 0,33.

 

Foto: Škoda

U unutrašnjosti putnike dočekuje prepoznatljivo racionalno i jasno oblikovanje svojstveno Škodi: ergonomija je uzorna, upravljanje funkcijama intuitivno, dok je smještaj pokazivača i tipki klasičan. Dva velika instrumenta ispred vozača i digitalni pokazivač vrijednosti putnog računala između, dok je veliki digitalni ekran smješten u sredinu kokpita. Izrada je pritom na visokoj razini, prednja sjedala su sjajno dimenzionirana u udobna, a i na stražnjoj se klupi sjedi komotno (površina naslona može se nagnuti za veći komfor), dok su dvije sjedalice u trećem redu ipak dovoljna tek za smještaj djece ili putnika nižeg rasta.   Prtljažnik pak i s podignutim sjedalicama raspolaže sa 270 litara iskoristivog prostora, dok sklapanjem u pod poraste na 720 litara, a preklapanjem i drugog reda do enormnih 2065 litara.

Dovoljno prostora čak i za selidbu. Škoda Kodiaq je usto sposobna povući do 2,5 tona, pa vješanje prikolica s gliserima ili kampice na kuku neće biti rijedak prizor. U motornoj ponudi nalaze se tri benzinska i dva dizelska motora i po želji 4x4 pogon, kao i 7-stupanjski DSG mjenjač. Pritom 1.4 TSI dolazi u dvije snage sa 125 KS (prednji pogon i 6-stupanjski ručni mjenjač) i 150 KS (prednji ili 4x4 pogon i 6-stupanjski ručni ili DSG mjenjač), 2.0 TSI sa 180 KS (prednji ili 4x4 pogon, 6-stupanjski ručni ili DSG mjenjač), 2,0-litreni TDI sa 150 i 190 KS (prednji ili 4x4 pogon, 6-stupanjski ručni ili 7-stupanjski DSG mjenjač).

Mi smo isprobali snažnijeg dizelaša uz 7-stupanjski DSG i 4x4 pogonom. U vožnji plijeni sjajnom izolacijom kabine , motor od 190 KS pruža primjerene performanse i posebno dobro reagira na međuubrzanja kada DSG bez trzaja odrađuje svoj posao. Upravljač je standardno lagan, a u načinu rada Sport jasnije govori što se dešava s kotačima. No, Kodiaq nije stvoren za jurnjavu kroz zavoje i najbolje ugođaj pruža u ustaljenoj vožnji, kad do punog izražaja dolazi komfor koji pruža. Na koncu i cijene: početna će iznositi oko 177.000 kuna za model Kodiaq 1.4 TSI (125 KS), a najdostupniji dizelski Kodiaq 2.0 TDI (150 KS) stajat će oko 236.000 kuna, kada u ožujku iduće godine stigne u domaće salone...

Ukratko

Jednostavno pametno: detalji poput gumene zaštitne letvice koja iskače iz okvira vrata kako bi se spriječila oštećena na rubu vrata i limu auta parkiranog preblizu, gumena podloga predviđena za različite predmeta, dva kišobrana u vratima...

Napredni sustavi za pomoć u vožnji kao u modelima iz viših klasa, vrhunski infotainment sustav s Online opcijom spajanja na pametni telefon kojim se vozilu može pristupiti na daljinu, poziv u hitnim slučajevima kod Kodiaqa dolazi serijski ili uz doplatu

Uz dva TDI motora, u ponudi će se naći i tri benzinska TSI, a pored ručnog i mjenjača DSG sa 7 stupnjeva, te pogoni na sva četiri ili samo na prednje kotače.

Stalni pogonu na sva četiri kotača prati poseban pretprogramirani način rada Off road, ali zaboravite lutanja izvan ceste, jer Kodiaq je stvoren za asfalt i blaže makadame

Kompletnu recenziju potražite u idućem broju Auto kluba

Izdvajamo

Iz drugih medija