Dacia otvara novo poglavlje u svojoj ponudi predstavljanjem novog hibridno-plinskog 4x4 pogona namijenjenog modelima Duster i Bigster. Novi sklop nosi oznaku Hybrid-G 150 4x4 i spaja modernu blagu hibridnu tehnologiju s mogućnošću vožnje na benzin i ukapljeni naftni plin (LPG). Rezultat je impresivan doseg od 1500 kilometara između dva točenja, uz smanjenje troškova goriva do 30 posto u odnosu na usporedive benzinske izvedbe.
Osnova sustava je novi turbobenzinski trocilindraš obujma 1,2 litre, potpomognut 48-voltnim blagim hibridnim sustavom. On razvija 140 KS i 230 Nm, dok straga dolazi dodatni elektromotor snage 31 KS i 87 Nm. Ukupna snaga sustava je 154 KS.
Za prijenos snage zadužen je šesterostupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i ručicama za mijenjanje brzina iza volana, što je premijera takvog rješenja za Daciu. Elektromotor ima vlastiti dvobrzinski mjenjač i može odvojiti stražnju osovinu kako bi se smanjila potrošnja. Pogon na sva četiri kotača raspoloživ je do 140 km/h, a vozaču je na raspolaganju šest programa vožnje, uključujući Lock, Snow i Hill Descent Control.
Baterija od 0,84 kWh puni se isključivo rekuperacijom, a u gradskoj vožnji Duster i Bigster s ovim pogonom mogu do 60 posto vremena koristiti električni motor. Tu su i dva spremnika goriva: 50 litara za benzin i 50 litara za LPG, a kad su oba puna, doseg automobila se penje na gotovo nestvarnih 1500 kilometara.
Dacia nije stala samo na ovom pogonskom sklopu. Duster je dobio znatne izmjene. Tu su tako nova sjedala s podešavanjem lumbalne potpore u Journey paketu opreme, dok Extreme donosi crne aluminijske naplatke. No mnogo važnije od toga je promjena palete motora za ovaj auto. Uz spomenuti 4x4 pogon Duster dobiva čak tri nova pogona iz Bigstera.
Vrh ponude sada zauzima Hybrid 155, s 4-cilindričnim benzincem od 109 KS, dva elektromotora, 1,4 kWh baterijom, automatskim mjenjačem bez spojke i ukupno 156 KS. On mijenja dosadašnji Hybrid 140 sa 141 KS i nudi 80 posto gradske vožnje na struju, potrošnju od 4,6 l/100 km i emisiju 105 g/km. Ispod njega je Mild Hybrid 140, s novim 1,2 trocilindrašem u Millerovu ciklusu, 48V sustavom i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, uz prosjek od 5,4 l i 122 g/km CO2. Ovaj motor mijenja dosadašnji Mild Hybrid 130. Osjetno snažniji je postao i osnovni motor na plin Eco-G. Umjesto verzije sa 100 KS, sada je stigao Eco-G 120, snažniji motor s dva spremnika za gorivo ukupne zapremine 100 litara, što je dovoljno za doseg od 1380 km.
Novi Hybrid-G 150 4x4 u Dustera i Bigstera stiže u europske salone do kraja godine, a cijene će tek biti otkrivene. Isto vrijedi i za obnovljeni Duster s novim pogonima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....