Iako je prema ranijim planovima trebala otići u mirovinu već ove godine, Alfa Romeo Giulia ostat će u proizvodnji sve do 2027. godine. Isti scenarij vrijedi i za SUV Stelvio, potvrdio je izvršni direktor marke Santo Ficili tijekom predstavljanja obnovljenog modela Tonale.
Ova odluka znači da će dva ključna modela talijanskog brenda, predstavljena još 2015. i 2016., dobiti dvije dodatne godine života. Proizvode se u tvornici Cassino i počivaju na Giorgio platformi, skupom inženjerskom projektu u koji je bivša FCA grupa, pod vodstvom Sergia Marchionnea, uložila više od milijardu eura.
Prvotna strategija Stellantisa bila je da Alfa Romeo već 2027. postane isključivo električna marka, s novom Giulijom i Stelvijom kao potpuno električnim nasljednicima. No, promjene na tržištu i usporena potražnja za električnim automobilima natjerale su grupaciju da promijeni planove. Umjesto potpunog prelaska na struju, Alfa će iduću generaciju modela ponuditi i s motorima s unutarnjim izgaranjem.
U pozadini te odluke stoji i činjenica da STLA Large platforma, na kojoj će počivati budući modeli, još nije u potpunosti prilagođena za ugradnju benzinskih motora. Zato će trenutačni Giulia i Stelvio ostati u proizvodnji dok inženjeri ne dovrše prilagodbu.
Iako aktualne verzije ne nude nikakav oblik elektrifikacije, Alfa Romeo očito još uvijek vjeruje u njihov potencijal. Giulia je i dalje poznata po voznim osobinama koje su je učinile jednim od najdinamičnijih limuzina u klasi, dok Stelvio i nakon sedam godina na tržištu ostaje prepoznat kao vozački orijentiran SUV.
Za nove generacije modela, najviše se nagađa o ugradnji 3.0 V6 biturbo motora iz Maseratija za sportske Quadrifoglio izvedbe, dok bi slabije varijante mogle koristiti redni šesterocilindraš "Hurricane" iz Dodgea Chargera.
Alfa Romeo tako odgađa svoju električnu budućnost, barem za nekoliko godina. Brend će ostati vjeran klasičnoj mehanici dok se tržište dodatno ne stabilizira, što i nije iznenađenje, s obzirom na to da su i drugi proizvođači, poput BMW-a ili Porschea, ublažili tempo elektrifikacije.
Zanimljivo, Giulia i Stelvio pritom nisu ni najstariji modeli unutar Stellantisa. Fiat Panda je na tržištu još od 2011., a američki Dodge Durango iz 2010. dobit će nasljednika tek 2029. godine. U usporedbi s njima, Giulia i Stelvio doista još nisu za mirovinu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....