Na raznim portalima često se mogu pronaći savjeti da ugasite klima-uređaj prije nego što isključite vozilo ili da ga ne palite kada motor još nije uključen. Može se pročitati i savjet da bi zbog zdravlja akumulatora vozila trebalo isključiti klima-uređaj nekoliko minuta prije nego što se zaustavite i isključite motor. Kompresor troši veliku količinu energije pa se tako sprečava pražnjenje i skraćivanje radnog vijeka akumulatora.
Je li baš tako?
HAK-ov tehnički savjetnik Marin Morava je objasnio da s novim vozilima nema potrebe za takvim manevrima.
– Današnja vozila imaju senzor na klemi akumulatora koji prati napunjenost baterije i ciljano prazni bateriju do 80% napunjenosti kako bi mogao regenerativno kočenje pospremati u bateriju.
Dakle, nove tehnologije baterija to više ne zahtijevaju. Gašenjem klime isključe se ventilatori na hladnjaku klime i spusti se potrošnja električne energije te se tako stvori više prostora za punjenje akumulatora, ali danas to uglavnom nije potrebno kod vozila koja su opremljena s start-stop sustavom.
Dakle, ako imate start-stop sustav na vozilu, s akumulatorima ne bi trebalo biti problema ako klima-uređaj ostane uključen kratko vrijeme nakon gašenja motora, piše HAK.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....