Nova tvornica u Debrecenu model je održivosti i tehnologije te će biti ključna za proizvodnju asortimana "Neue Klasse". Otkad je 2013. godine započela proizvodnja BMW-a i3 u samodostatnoj tvornici u Leipzigu, održivost je postala središnji fokus industrijske strategije Grupe. Danas se sve tvornice napajaju prvenstveno obnovljivom energijom, a tvrtka se kreće prema modelu kružnog gospodarstva.
Ambiciozni cilj je eliminirati 200 milijuna tona CO₂ do 2030. godine, optimizirajući svaku fazu životnog ciklusa vozila, od ekstrakcije do recikliranja. Kako bi ostvarila ovaj važan cilj, BMW je otvorio svoju dosad najnapredniju i najodrživiju tvornicu u Debrecenu u Mađarskoj. Ovaj proizvodni centar, koji će krajem listopada započeti serijsku proizvodnju novog BMW-a iX3, predstavlja najambiciozniju viziju njemačke marke: tvornicu bez fosilnih goriva, pogonjenu isključivo obnovljivom energijom i digitalno dizajniranu od temelja.
Tvornica je prvi stvarni primjer strategije BMW iFactory, koja se fokusira na učinkovite procese, potpunu digitalizaciju i sveobuhvatnu održivost. Od virtualnog planiranja do automatizirane proizvodnje, sve je osmišljeno kako bi se smanjile emisije i maksimizirala učinkovitost.
Jedan od najrevolucionarnijih aspekata tvornice u Debrecenu je njezin stopostotni električni rad. Ne koristi se plin ni nafta. Sva energija dolazi iz obnovljivih izvora, uključujući fotonaponsku instalaciju od 50 hektara koja pokriva do 25 posto godišnje potrošnje. Osim toga, sustav za pohranu topline od 130 MWh omogućuje pohranu viška energije za razdoblja vršne potražnje.
Lakirnica, tradicionalno jedno od područja s najvećim zagađenjem, transformirana je. Zahvaljujući tehnologijama poput eRTO (električna regenerativna termička oksidacija) sustava, zrak se pročišćava bez potrebe za fosilnim gorivima, smanjujući emisije CO₂ do 12.000 tona godišnje. Tvornica u Debrecenu bit će odgovorna za oživljavanje novog BMW-a iX3, prvog modela u toj "Neue Klasse", ‘Novoj Klasi‘, generaciji električnih vozila koja će usmjeravati budućnost marke. Ovaj SUV ima baterije šeste generacije, proizvedene u vlastitoj tvornici, s 20 posto većom gustoćom energije i 30 posto bržim vremenom punjenja.
Zahvaljujući zonskoj arhitekturi ožičenja, iX3 smanjuje težinu i poboljšava učinkovitost. Nadalje, njegov modularni dizajn omogućuje bržu i ergonomičniju proizvodnju, s manje dijelova i većom fleksibilnošću za buduće modele. Digitalizacija je još jedan ključni stup. Svako vozilo povezano je s proizvodnim sustavom, što omogućuje praćenje u stvarnom vremenu.
Umjetna inteligencija analizira podatke sa senzora i kamera kako bi se osigurala kvaliteta u svakom koraku. Roboti čak provode automatske preglede i predviđaju kvarove prije nego što se dogode. Interna logistika također je električna i autonomna. Inteligentni roboti prevoze dijelove i baterije, dok sustav "prstne strukture" omogućuje da 80 posto komponenti stigne izravno na mjesto montaže, smanjujući vrijeme i troškove.
S više od 2.000 zaposlenika i globalnom mrežom suradnje, tvornica u Debrecenu, prema riječima rukovoditelja bavarske marke, ne proizvodi samo automobile: ona "proizvodi budućnost". To je živi laboratorij inovacija, održivosti i učinkovitosti koji će poslužiti kao model za buduće BMW-ove tvornice diljem svijeta.
Tvornica u Debrecenu ne predstavlja samo tehnološku prekretnicu, već i čvrstu predanost budućnosti planeta. BMW je želio pokazati da je moguće proizvoditi električna vozila sljedeće generacije bez žrtvovanja održivosti. S inteligentnim procesima, nultom izravnom emisijom i globalnom vizijom, ova tvornica ima za cilj postati novi industrijski standard i predvidjeti kako bi trebali izgledati proizvodni centri budućnosti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....