nema tko

Električni auti su jeftiniji za servisiranje, no postoji problem - manjak kvalificiranih mehaničara

Premda su troškovi servisiranja niži, njihove cijene ostaju najveća prepreka koja sprječava mnoge vozače da prijeđu na struju

EV, radnici, ilustracija

 Profimedia

Dok mnogi vozači još uvijek imaju zabrinutosti oko prelaska na električna vozila zbog visokih cijena do nedostatka mjesta za punjenje i tjeskobe oko dometa baterije, jedna prednost su pristupačniji troškovi servisiranja, prema novom izvješću.

Prošlogodišnja analiza otkrila je da su potpuno električni modeli "znatno jeftiniji za servisiranje od svih drugih vrsta automobila". "Mali servis" električnog automobila u prosjeku košta 117 eura, dok su dizelaši najskuplji s prosjekom od 185 eura. Slijede ih hibridi (181 eura) i benzinci (172 eura).

BookMyGarage kaže da je ključni razlog nižih troškova servisiranja električnih automobila to što ima manje pokretnih dijelova i stoga je potrebno manje rada pri tipičnom održavanju u usporedbi s motorima s tradicionalnim motorom. Procjenjuje se da će ukupno električno vozilo koštati 43 posto manje od automobila s unutarnjim izgaranjem u smislu troškova održavanja.

image

EV u radionici, ilustracija

RioPatuca/Alamy/Alamy/Profimedia

Jessica Potts rekla je: "EV pogonski sklopovi puno su jednostavniji i ne zahtijevaju izmjene motornog ulja, filtra zraka, svjećice i filtra goriva. Smanjenje posla znači da servisiranje električnog vozila zahtijeva manje rada i manje zamjenskih dijelova i tekućina, što pomaže u smanjenju troškova".

Ipak, dok su troškovi servisiranja niži, njihove početne cijene ostaju najveća prepreka koja sprječava mnoge vozače da prijeđu na električne modele. Primjerice, najjeftiniji novi Volkswagen Golf s 1,0-litrenim benzinskim motorom košta oko 29.000 eura, dok ID.3 - električni obiteljski hatchback koji ima slične dimenzije počinje od 45.000 eura.

Iako će se ovo svidjeti vlasnicima, britanski Institut za industriju motora zabrinut je da broj tehničara koji stječu kvalifikacije za siguran rad na EV-ovima malen. Najnovije informacije pokazuju da je jedan od šest članova radne snage za popravke i održavanje vozila u Velikoj Britaniji trenutno kvalificiran za rad na električnim vozilima.

image

EV baterija

Alamy/Profimedia

Od početka siječnja do kraja rujna 2022. više od 11.500 tehničara prošlo je obuku potrebnu za stjecanje "IMI TechSafe" kvalifikacije za rad na električnim vozilima - što je nacionalno priznata kvalifikacija.

Unatoč ovom porastu, IMI kaže da je zabrinut da ubrzanje stjecanja kvalifikacija radnika jenjava i da bi Britanija mogla imati manjak tehničara prije kraja desetljeća.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 12:32