Velika analiza

Europski kraljevi: Ovo su najpopularniji automobili u najvećim državama

Je li Golf još uvijek kralj u Njemačkoj, što najviše vole Talijani, a što Francuzi?

Skladište automobila

 Hans Blossey/Alamy/Alamy/Profimedia

Realno, na svijetu je stvarno malo globalnih automobila. Na primjer, Toyota Corolla je najprodavaniji model u povijesti automobilske industrije, no nipošto nije globalni model.

Njene izvedbe osjetno se razliku na mnogim tržištima, a u Europi nikada nije bila među najprodavanijim i najomiljenijim modelima.

Golf je pak europska ikona i drugi najprodavaniji auto u povijesti, no u Aziji i SAD-u nikada nije bio u prvom planu. I danas je tako s većinom auta na tržištu, Europljani kupuju jedne automobile, Amerikanci imaju svoje druge favorite, a u Kini su pak najpopularniji neki auti za koje većina ljudi u Europi nikada nije ni čula. Trenutno jedini zaista uspješni globalni model koji je isti i podjednako uspješan na svim tržištima je Teslin Model Y.

No razlike nisu očite samo od kontinenta do kontinenta. I u samoj Europi se ukusi i preferencije na tržištima jako razlikuju. Da bismo otkrili koliko su te razlike velike uzeli smo šest najmnogoljudnijih europskih država i provjerili koji automobil je u kojoj od njih najpopularniji.

U Njemačkoj je Golf još uvijek kralj

VW Golf došao je na tržište prije točno 50 godina . Od tada do danas se mnogo toga promijenilo. Već dugo više nije europski bestseler, već je osjetno pao na europskim prodajnim ljestvicama. No u svojoj domovini je i dalje kralj. Skoro od početka prodaje Golf je na vrhu njemačke ljestvice najprodavanijih, a tako je i danas.

Jedino što se promijenilo su količine. U svojim najboljim godinama dostizao je i brojku od 400.000 novih registracija godišnje. Prošle je godine u Njemačkoj registrirano "samo" 81.117 Golfova, no i ta brojka je bila dovoljna za očuvanje prve pozicije ispred T-Roca i Tiguana.

image

50 godina VW Gofa

Volkswagen AG

Golf nije baš jeftin, no u Njemačkoj je i dalje "institucija" što potvrđuje činjenica da se uspio (za sada) othrvati invaziji SUV-ova kao jedini klasični kompakt u njemačkom Top 10 najprodavanijih.

Britanci vole Ford, sada je to Puma

Iako je ford posljednjih godina ukidanjem Fieste, Mondea i Focusa potpuno "osakatio" svoju europsku ponudu, i dalje imaju jedan model koji je dovoljno dobar da bi bio najprodavaniji auto u Velikoj Britaniji. Riječ je o Pumi koje je lani bila najprodavaniji auto na otoku, a tim je putem nastavila i ove.

image

Ford Puma

Ford Europe

Ford je institucija u Velikoj Britaniji, i povijesno gledano, dominirao je popisom najprodavanijih modela u Ujedinjenom Kraljevstvu tijekom posljednjih nekoliko desetljeća, uz samo nekoliko iznimaka. Ipak, Britanci su posljednjih godina, zbunjeni nedolaskom novih Fordova dosta lutali prije nego što su odabrali novog favorita. Nakon što je Fiesta bila broj jedan punih 11 godina u nizu, 2021. je na vrh dospjela Vauxhall Corsa, a godinu nakon toga Nissan Qashqai. Sada je na vrhu opet jedan Ford.

Francuzi najviše vole Clio (i 208)

U Francuskoj zapravo nemaju izrazitog favorita već naviše vole francuske gradske aut, a desetljećima se na vrhu uglavnom izmjenjuju Peugeot i Renault. Tako je bilo i posljednjih godina. Peugeot je bio na vrhu od 2019. godine, a prošle ga je prestigao Clio, koji je posljednji puta na vrhu bio 2019. i dugi niz godina prije toga.

image

Renault Clio

WHamdi.B

Ali zašto je Renault Clio (i gradski Peugeot) tako uspješan? Francuzi naravno kupuju patriotski i ekonomično. Clio je relativno povoljan, dovoljno malen, a opet dosta velik i vrlo štedljiv.

Talijani i dalje obožavaju (pra)staru Pandu

Teško biste pogodili, da nismo napisali u naslovu. Da, mala i stara Panda koja je na tržištu još od 2011. i dalje je najprodavaniji automobil u Italiji, i to traje već 12 godina, praktično čitavu njenu karijeru, od kada je zamijenila Punto na vrhu. I dok je u ostalim europskim državama Panda samo "prolaznik na tržištu" u Italiji je ona prava institucija.

image

Fiat Panda

CROPIX

No zašto je tako? Iz sličnih razloga kao i u Francuskoj. I u Italiji se također kupuje lokalpatriotski i ekonomično. A Panda je, unatoč tome što Fiat pripada Stellantisu, još uvijek tipičan Fiat "stare škole" što Talijani itekako cijene. Doduše, cijene oni i šarm te izvornost modela 500, no Panda je osjetno praktičnija, prostranija i, što je najvažnije, jeftinija. Sve su ovo faktori za uspjeh kojeg najbolje oslikavaju prodajne brojke.

Panda je prošle godine prodana u 102.584 primjeraka. Druga je bila Dacia Sandero s 48.398 primjeraka. Zbog toga ni ne čudi da se dolaskom nove Pande stara za sada neće ugasiti. Nastavit će se proizvoditi najmanje do 2026. pod nazivom Pandina.

U Španjolskoj je na vrhu Sandero, ali...

Teško je otkriti koji je omiljeni automobil Španjolaca, jer čini se da oni, za razliku od ranije nabrojanih država nemaju nekog jasnog favorita ili preferenciju.

Dobro, možda je Seat najpopularnija marka na tržištu, no i to je vrlo uvjetno. U posljednjih šest godina na vrhu su se izmijenila četiri različita lidera. Seat Leon (2019. i 2020.), Seat Arona (2021.), Hyundai Tucson (2022.) i Dacia Sandero (2023.). Ove godine trenutno vodi Leon, pa bi se situacija opet mogla izmijeniti.

image

Dacia Sandero Stepway

CROPIX

Turci vole jedan Fiat za kojeg mnogi ne znaju što je

Najprodavaniji model u Turskoj je Fiat Egea. Da, jasno nam je da mnogi Europljani nikada nisu ni čuli za taj model, no on zapravo nije ništa egzotično ni specifično za Tursku. Egea je zapravo, turski naziv za aktualni Fiat Tipo.

image

Fiat Egea

Fiat Media

Zašto je on tako uspješan lako je objasniti. Tursko tržište je vrlo specifično po svojoj ljubavi za limuzinski oblik, bez obzira na to radi li se o malim gradskim autima ili velikim, "pravim" limuzinama. Drugi razlog za popularnost je činjenica što se ovaj auto proizvodi u Turskoj što za sobom povlači određenu dozu lokalpatriotizma ali i niske cijene.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. srpanj 2024 23:00