SHOW ZAJAMČEN

EVO ZAŠTO PRATITI WRC 2017. Nakon 30 godina stiže moderna Grupa B

Širi, lakši i snažniji WRC automobili naoružani velikim spojlerima, krilcima i difuzorima najavljuju spektakularnu sezonu svjetskog reli prvenstva u koju sve četiri vodeće momčadi ulaze s istim izgledima za uspjeh
 Hyundai Motorsport / Hyundai Motorsport

U potrazi za spektaklom i neizvjesnošću, FIA je za 2017. uvela seriju promjena u pravilnik svjetskog reli prvenstva i pred nama je sezona koja miriše na 80-te i legendarnu Grupu B. Potvrdila su to i predstavljanja novih automobila (Ford Fiesta, Citroen C3, Hyundai i20 i Toyota Yaris), koji u odnosu na prošlogodišnje modele izgledaju kao bodibilderi na steroidima.

Inženjeri su napokon dobili slobodnije ruke u projektiranju automobila i dozvoljen im je veći odmak od serijskih modela. Maštovitost je došla do izražaja i novi WRC automobili su širi, nakrcani spojlerima i aerodinamičkim profilima koji izbijaju doslovno sa svih strana. Mnogi od njih ne bi izdržali ni jedan brzinac na dobrom makadamu, ali sve je to dio spektakla.

Foto: Hyundai, Citroen, Toyota, M-Sport

U tu svrhu povećana je snaga motora za oko 60 KS (ukupno 380 KS), dok okretni moment iznosi 450 Nm pri 4500 okretaja. Kako bi dodatna konjica imala još veći učinak, minimalna dozvoljena težina smanjena je za 25 kg (1175 kg bez posade) čime je u konačnici značajno poboljšan omjer mase i konja i s prošlogodišnjih 3,8 došlo se na 3,1 kg/KS. Uz bolju aerodinamiku i više snage past će mnogi rekordi na nekim od tradicionalnih brzinaca. Prema riječima vozača razlike između starog i novog automobila usporedive su prelaskom iz grupe N u WRC i na nekim dužim brzincima razlike u vremenima neće biti izražene u sekundama već u minutama.

Osim što su brži, novi automobili su i sigurniji. Povećanjem širine vozač i suvozača dodatno su udaljeni od mogućeg mjesta udara što u konačnici stvara osjećaj sigurnosti. Tome treba pridodati i povratak središnjeg aktivnog diferencijala koji će dodatno olakšati prijenos snage na podlogu. Osim tehničkog pravilnika, FIA je unijela promjene i u sportski pravilnik vezano za startnu proceduru kojom se vraća rješenje iz 2010. Vozač koji je vodeći u prvenstvu prvi starta samo na prvoj etapi, a startni poredak na preostale dvije dobiva se invertiranjem prvih 15 u poretku relija, a kako bi se spriječio nastup bogatih vikend vozača u novim WRC automobilima uvedene su posebne dozvole po uzoru na F1 koje odobrava FIA.

Ukratko

Nakon godine pauziranja koju su iskoristili za razvoj novog automobila, tvornička momčad Citroena vraća se u svjetsko prvenstvu punom snagom i s velikim ambicijama

Stražnji difuzor i ogroman spojler

Lukovi blatobrana mogu se širiti i koristiti kao aerodinamički element. Omogućeno je otvaranje većih kanala za hlađenje kočnice, te ugradnja stražnjeg difuzora koji izlazi iz okvira karoserije najviše 50 mm i uz ogroman spojler WRC sada nalikuje na pravi GT automobil.

Aktivni središnji diferencijal

Prednji i stražnji diferencijali su klasični mehanički, a nakon šest godina u WRC aute vraća se središnji elektronski kontrolirani diferencijal koji će vozačima omogućiti brže i uglađenije prolaske kroz zavoje čemu doprinose i za 55 mm širi tragovi kotača.

Širi restriktor i više konja

Broj konja koje razvija 1.6 turbo povećan je sa 320 na 300, a okretni moment sa 425 Nm na 450. Rezultat je to povećanja širine restriktora turbo punjača sa 33 mm na 36 (tlak ostaje 2,5 bara) i ostalih dorada na motoru u skladu sa specifikacijama primijenjenim na WTCC motorima.

Veće dimenzije manja težina

Novim pravilima minimalna težina spuštena je na 1175 kg (-25), a dozvoljeno je povećanje prevjesa sprijeda i straga, te povećanje veličine pragova na vratima kao i središnjeg stupa, ali ukupno gledano karoserija novog modela mora svojim oblikom prekrivati karoseriju lanjskog automobila.

Više TV emisija i prijenosa uživo

Red Bull, promotor WRC-a za novu sezonu, najavljuje bogatiju TV produkciju. Sažetke od 20-30 minuta nakon prve i druge etape, 75 minuta prijenosa uživo s brzinaca drugog dana, te 30-40 minuta sažetka relija u nedjelju. Prijenos je besplatan i dostupan putem aplikacije Red Bull TV.

Kalendar

1. Monte-Carlo 19. - 22. Sječnja

2. Švedska 9. - 12. Veljače

3. Meksiko 9. - 12. Ožujka

4. Francuska 6. - 9. Travnja

5. Argentina 27. - 30. Travnja

6. Portugal 18. - 21. Svibnja

7. Italija 8. - 11. Lipnja

8. Poljska 29. Lipnja - 2. Srpnja

9. Finska 27. - 30. Srpnja

10. Njemačka 17. - 20. Kolovoza

11. Španjolska 5. - 8. Listopada

12. Velika Britanija 26. - 29. Listopada

13. Australija 16. - 19. Studenog

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 13:02