StoryEditor
NOVITET

EVO ZAŠTO SE ISPLATILO ČEKATI NA NOVU GENERACIJU kultnog malog terenca Suzukija Jimnyja

Čistokrvni mini offroader doživljava tek četvrtu generaciju u karijeri dugoj 47 godina. Šarmantna i kraća, a šira i viša karoserija nudi više mjesta i svu modernu opremu, ali i jaču šasiju i nov atmosferski benzinac 1.5 sa 102 KS
 Suzuki

Malo je automobila koji se mogu pohvaliti gotovo polustoljetnom tržišnom tradicijom, a jedan od članova elitnog kluba veterana, koji kod ljubitelja automobila uživaju poseban status, svakako je Suzuki Jimny. Zgodno se zato malo vratiti u malo poznatu povijest (znanu samo zaljubljenicima u ovaj automobil). Seže u davnu 1970., kada je predstavljen u Japanu pod izvornom oznakom LJ70. Izgledom je podsjećao na američki Jeep Willys, premda je bio dugačak tek tri metra i imao skromne 2-cilindarske motore. Proizvodio se do 1981., kada je predstavljena druga generacija SJ, duža za 20 centimetara, s puno širim izborom motora. Međutim, sve do 1984. i redizajna druge generacije Suzukijev mini terenac ostao je prilično nepoznat na europskom tržištu, a tada je revoluciju u približavanju tržištima izvan Japana donio poboljšan i moderniziran model SJ 410/413, u Europi popularan i kao Samurai.

Foto: Suzuki

Modernog izgleda, opremljen stalnim pogonom 4x4, reduktorom i također malih dimenzija idealnih za probijanje terenom (3,3 metra) vrlo brzo se prometnuo u jednog od favorita off-road scene i lidera u klasi malih terenaca, a istovremeno zbog svojih sposobnosti postao jedan od omiljenih radnih automobila u voznim parkovima tvrtki čiji posao zahtijeva obilazak težih terena. I naravno, lovaca, ribiča i svih ostalih zaljubljenika koji vole lutati prirodom. Samurai se često viđao i na našim cestama, s tvrdim metalnim ili mekim platnenim krovom, a može ih se sresti i danas. U proljeće 1998. na scenu stupa treća generacija promijenjenog naziva Jimny, dugačka 3,68 metra, koja se na tržištu uz poboljšanja i dorade zadržala sve do danas, puna dva desetljeća. To dovoljno govori o odličnoj prihvaćenosti tog automobila, premda na hrvatskom tržištu u manjoj mjeri nego u ostalim zemljama. Zadržao je 1,3-litreni motor prethodnog modela snage 85 KS i naravno poboljšan. Zajednički elementi svim generacijama su male i kompaktne dimenzije s malim prevjesima i visokom odignutošću podnice od tla, kruta terenska šasija i stalni 4x4 pogon s redukcijom omjera mjenjača. I naravno, samo dvoja bočna vrata. Tradiciju dugu 47 godina u rujnu nastavlja četvrta generacija, a bit će to posljednji Mohikanac u klasi malih, čistokrvnih terenaca.

Suzuki
 

Ono što izaziva najviše pozornosti je kutijast izgled, koji straga mnoge podsjeća na skupocjen Mercedes G. Japanski mini međutim, na osnovi malih dimenzija ima posebnog duha i svoju vrstu draži, koja ništa manja nije u unutrašnjosti. Potpuno je novo uređena, s dodirnim zaslonom multimedije i kompletnim sastavom sigurnosne opreme, kao i svi ostali suvremeni automobili. Komfor vožnje bit će međutim veći: karoserija jest 4,5 centimetara kraća (3,65 m), ali je isto toliko šira (1,65 m) i dva centimetra viša (1,72 m). Krupnije osobe tako se više neće doticati ramenima, a šire je i stražnje sjedalo pa će i na njemu biti više mjesta. Uz već poznati robustan 4x4 pogon s redukcijom omjera u mjenjaču i pojačanu šasiju s jednim krakom više i udaljenosti od tla većom dva centimetra (21 cm), novi Jimny ima i nov motor. Bit će to četverocilindarski atmosferski benzinac 1.5 (102 KS i 130 Nm), a nada li se tko dizelskom motoru, ostat će razočaran. Kao i dosad, neće ga biti. Na hrvatsko tržište ovaj zanimljiv mini terenac stiže u studenom.

UKRATKO

Za njega nema prepreka, na terenu je kao divokoza: podnica mu je odignuta od tla 21 centimetar, a prilazni i silazni kutevi osjetno veći nego dosad (37 i 49 stupnjeva). Prtljažnik je zbog povećanja prostora na stražnja dva sjedala skroman (85 litara), ali podnica mu je sa srušenim naslonima ravna. Vrata se kao i dosad otvaraju bočno, u desno

Robustan 4x4 pogon s redukcijom omjera mjenjača odlika je i novog Jimnyja, malog terenca posebno omiljenog među lovcima i uglavnom javnim tvrtkama s čestim terenskim poslovima. Podvozje Jimnyja je klasičan oblik gradnje ozbiljnog 4×4 vozila. Uzdužne i poprečne grede daju čvrstoću i otpornost na jače udare, a šasija novog modela ima i dodatna pojačanja

Novi 4-cilindarski 1,5-litreni atmosferski benzinski motor (102 KS) novitet je koji je malo tko očekivao, s obzirom da Suzuki u portfelju ima 3-cilindarski 1,0-litreni turbo (112 KS). Širina veća 4,5 centimetra i visina veća za dva osnova su veće prostranosti, unatoč dužini manjoj za 4,5 centimetara

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. lipanj 2020 10:57