VIZUALNO OSVJEŽENJE

Fiat Punto: Grande nestao iz imena, ne i cijene

Uz lagano vizualno osvježenje Fiatov bestseller ponudu je obogatio modernim, štedljivim i ekološki prihvatljivim motorima, no za njegov budući prodajni uspjeh važnija je činjenica da su osnovni modeli postali tek neznatno jeftiniji
Uz lagano vizualno osvježenje Fiatov bestseller ponudu je obogatio modernim, štedljivim i ekološki prihvatljivim motorima, no za njegov budući prodajni uspjeh važnija je činjenica da su osnovni modeli postali tek neznatno jeftiniji

Od predstavljanja Fiata Punto Evo prošlo je tri godine i uobičajeni redizajn nije mogao izostati. No, za Fiat to je ujedno bila prilika i za okončanje dvostrukog života najprodavanijeg modela koji se kroz šest generacije od 1993. do danas prodao u više od 8,5 milijuna primjeraka. S redizajnom tako nestaje dilema Evo ili Grande, pa odsad postoji samo Punto. Redizajn istodobno ne donosi značajnije promjene u izgledu. Sve se svelo tek na skidanje elemenata koji nisu izazvali oduševljenje među tradicionalnom Fiatovom klijentelom.

Nestala je kromirana letvica na nosu ispod zaštitnog znaka, kao i crne zaštitne ploha na odbojnicima. Punto se vratio čistim uglađenim površinama koje je svojedobno odredio Giugiaro. No, uz vizualno osvježavanje stižu i dva nova motora - dvocilindrični turbo benzinski TwinAir, te druga generacija dobro poznatog 1.3 MultiJet turbo dizelaša sa 85 KS. Za oba motora Talijani deklariraju ekstremno malu potrošnju: 4,2 litre za 0.9 MultiAir, te 3,5 za maleni dizelaš.

Talijanski su dvocilindrični MultiAir (875 ccm) prilagodili novim uvjetima. Zadržao je istu snagu kao i originalna izvedba predstavljena u modelu 500, a nova mu je elektronika poboljšala razvijanje snage kroz cijelu upotrebljivu zonu okretaja. Ugradnja zamašnjak podijeljenih masa, te nove radilice kao i novi nosači motora, umanjili su vibracije i buku. Motor uvjerljivo vuče već od 1500 okretaja i nema potrebe za njihovim drastičnim podizanjem pri samom startu. Jedan od razloga je i novi omjer prijenosa u mjenjaču sa šest stupnjeva.

Prvih pet posloženo je prilično gusto, dok je šesti jako dugačak i idealan za dugačke ravne dionice. Motor se lako zavrti do 6000 okretaja, ali zvuk nije posebno privlačan. Tvornica tvrdi da do stotke stiže za 12,7 sekundi i da mu je najveću brzina 172 km/h. Upravljač je progresivan i ugodan, ali ne i pretjerano brz.

Uz štedljivi MultiAir ide i poseban paket opreme i uređenja unutrašnjosti, ali sve pada u sjenu cijene, za oko 7000 kn više od 1.4 verzije. Ukupno je u ponudi čak 10 motora (tri dizelaša, pet benzinaca i dva plinaša), te šest paketa opreme uz koje ide i bogata lista dodatnih elemenata. No, zato će bazni model 1.2 sa 69 konja (s unutrašnjosti nalik Grande Puntu), stajati 72.990 kuna, a u ponudi će biti čak 10 motora, te šest paketa opreme, uz koje stiže i bogata lista dodatne opreme.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. prosinac 2025 21:20