MOTOR GODINE

Fordov 1,0-litreni EcoBoost proglašen najboljim motorom godine šesti put zaredom!

Spomenuti Fordov motor osvojio je nagradu International Engine of the Year u kategoriji motora ispod 1,0 litre
 Ivan Lacković

Već šestu godinu zaredom, Fordov 1,0 litreni EcoBoost motor proglašen je najboljim međunarodnim motorom godine u kategoriji “ Najbolji motor u kategoriji do 1,0 litara zapremnine”. Fordov 3-cilindarski EcoBoost je nepobjediv od trenutka kada je izašao na tržište 2012. godine. Žiri se sastojao od 82 novinara iz 35 zemalja koji su pohvalili fantastičnu kombinaciju performansi, učinkovitosti, potrošnje goriva i tehnologije motora. Tako je 1,0 litreni EcoBoost, sveukupni pobjednik ovog natjecanja rekordnih 3 puta, do sada osvojio 10 međunarodnih nagrada za motor godine te nagradu za najbolji novi motor.

„Naš inovativni trocilindraš 1,0 litreni EcoBoost s turbo punjenjem i direktnim ubrizgavanjem mijenja pravila igre i postavlja nove standarde“ izjavio je Joe Bakaj, potpredsjednik odjela za Razvoj proizvoda iz tvrtke Ford Europa. „Iako smo već 10 puta osvojili jednu od nagrada za motor godine, mi i dalje nastojimo pomaknuti granice u inženjeringu pogonskih sklopova te tako osigurati još više pogodnosti korisnicima ovog malog, ali priznatog i poznatog motora.“

Ford

Dostupan sa 100 KS, 125 KS i 140 KS, Fordov 1,0 litreni EcoBoost trenutno pokreće svaki peti Ford na europskom tržištu, uključujući dvije od pet Fieste. Fordov EcoBoost benzinski motor zapremnine do 3,5 litara nalazi se u Fordovim vozilima u cijelom svijetu, od kompaktne nove Ford Fieste do Transit kombija, kamioneta i raznih modela Ford Performance uključujući Focus RS i Ford GT modele.

Ovaj motor prvi je put predstavljen u Ford Focusu 2012. godine, a još uvijek dominira u svojoj kategoriji, iako je u međuvremenu konkurencija izrazito narasla. U kategoriji motora do 1,0 litara zapremnine ove je godine bilo čak 35 motora, 9 više u odnosu na 2012. godinu kada se EcoBoost prvi puta natjecao.

Početkom 2018. godine, 1,0-litreni EcoBoost donosi smanjenje troškova. Zahvaljujući tehnologiji deaktivacije cilindara, jedan od cilindara će se automatski zaustaviti kada puna snaga nije potrebna, kao npr. za vrijeme ležerne vožnje i tako smanjiti potrošnju goriva. Jedan od primjera naprednog inženjeringa kojem će svjedočiti Fordovi korisnicima benzinskih, dizelskih ili električnih motora jest tehnologija koja isključuje i ponovno uključuje cilindar za 14 milisekundi – što je 20 puta brže od treptaja oka. Naravno, same performanse ili profinjenost, kako napominju u Fordu, nisu dovedeni u pitanje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. travanj 2024 09:59