UDAR NA GOLF GTI

FOTO: VOZILI SMO FORD FOCUS ST Na pola puta do RS-a

Ford vraća Focus RS, ali je sada unaprijedio i ST koji je po karakteristikama sličniji Golfu GTI
 FOTO:Ivan Lacković

Ford će u budućnosti proizvoditi sportske aute u tri kategorije - od takozvanih naprednih sportaša preko auta visokih performansi (poput Mustanga GT350 i Focusa RS) do supersportaša kakav je novi Ford GT. Focus ST spada u prvu kategoriju, aute sportskih performansi koji ipak zadržavaju svoju svakodnevnu praktičnost i upotrebljivost, pa stoga dolazi isključivo sa 5 vrata, može biti i karavan, a sad u ponudi sad ima i dizel motor. No, to ujedno ne znači i da je riječ o mekanom sportašu za kućanice, što je očito već na prvi pogled.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Za razliku od bezličnog Golfa GTI, izgubljenog Méganea R.S. ili preagresivne Astre OPC, on izgleda baš onako kako i treba izgledati kompaktni sportaš za svaki dan - elegantno, ne pretjerano napadano, ali dovoljno agresivno i upečatljivo. Jer kad se pojavi iza zavoja, zasigurno ga nećete zamijeniti za obični Focus i to ne samo zbog atraktivne boje. Naročito ako se kotrlja na doplatnim 19-inčnim kotačima. Na njima je nešto osjetljiviji na oštre neravnine, naročito pri nižim brzinama, no bez obzira na kotače vrlo je ugodan u vožnji.

Nećete poskakivati u sjedalu, a oble ležeće policajce prelazi vrlo mekano. Ovjes je, naime, kvalitetno dorađen, a električni upravljač nanovo je kalibriran i naglašeno je direktan jednom kad ga zakrenete, dok u središnjem položaju dozvoljava više plesa za opušteniju vožnju autocestom. Reprogramiran je i ESP, koji sad predosjeća kad se treba uključiti, a nudi tri režima rada. Srećom, i kad je ESP posve isključen, sustav kontrole raspodjele momenta između prednjih kotača, takozvana elektronska blokada diferencijala (eTVC), ostaje aktivna. No, momenta je puno, pa eTVC muku muči s prijenosom na podlogu, naročito kad je skliska.

Premda vrlo efikasno kontrolira proklizavanje kotača, ST dosta radi na upravljaču dok elektronika pokušava pronaći način da rasporedi veliku snagu između kotača. Na jutarnjem vlažnom asfaltu, pri usponu na planinu Montserrat kraj Barcelone, naša je vožnja ličila na koridu. Kasnije, kad se cesta osušila, mogli smo puno slobodnije isprobati što nudi bijesni Focus, no i tad je vožnjom dominirala borba elektronike sa snagom te vozača s elektronikom. Jer snage ima u izobilju. I dalje je tu isti 2,0-litreni EcoBoost turbobenzinac s izravnim ubrizgavanjem visokog pritiska, 25 KS jači od prethodnika, žednog 2.5 turbaka karakterističnog zvuka.

I novi u vožnji zvuči jako dobro, zahvaljujući, među ostalim, i sustavu koji zvuk motora propušta i kroz zvučnike, no treba reći da u oštroj vožnji ne zaostaje puno ni potrošnjom... Vrlo mekano i uvjerljivo vuče od najnižih okretaja, potpuno je izliječen od turbo rupe, što ga čini pravom poslasticom, ali isto tako, za razliku od izravnih konkurenata, jasno pokazuje da mu visoki okretaji pretjerano ne odgovaraju. To postaje primjetno već iznad 5500 okretaja, kad mu snaga počne padati, pa puno više nudi u višem stupnju prijenosa zahvaljujući momentu koji maksimum zadržava kroz srednje okretaje. No, tako i karakterom izvrsno sjeda točno u sredinu između upotrebljivog, ali pomalo mekanog Golfa GTI te agresivnijeg, ali i nepraktičnog Méganea R.S.

ST I S DIZELSIKIM MOTOROM

Ford je ponudu Focusa ST obogatio sa 185 KS snažnim dizelašem. Moderni dizelski dvolitraš nešto je sporiji, no nudi 40 Nm više od benzinca i troši znatno manje

Prvi puta u povijesti Ford nudi Focus ST i s dizelskim motorom. Izvana se od benzinskog brata ni po ničemu ne razlikuje, nema čak ni oznake motora na karoseriji, a i iznutra su također identični, izuzme li se tek kraću skalu okretomjera. Dvolitreni dizelaš kruna je Fordove Duratorq serije motora, a opremljen je elektronski kontroliranom pumpom goriva, protočnijim usisom i sportskim ispušnim sustavom. Premda je očito da je riječ o dizelašu, i on zvuči odlično, duboko i snažno, naročito pod punim gasom u srednjim okretajima. Taj mu stil vožnje i najviše odgovara, je,r baš kao i benzinac, nije ljubitelj visokih okretaja. To ga čini razmjerno kratkog daha, pa treba češće posezati za ručicom mjenjača, koja je nažalost, smještena mrvicu predaleko od vozača. Raspolaže s većim okretnim momentom, no manja snaga i nešto veća masa kumuju lošijim performansama od benzinca. No, zato mu je jak adut potrošnja goriva, kojom daleko nadmašuje benzinski motor. Tvornica obećava prosjek od samo 4,2 l/100 km, koliko smo mi uspjeli ostvariti na otvorenoj cesti. No, iznenadila nas je povoljna potrošnja i pod punim gasom - prosjek testne rute s dosta brze vožnje iznosio nam je tek nešto više od 8 litara.

ST 2.0 ECOBOOST

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski

Obujam 2000 ccm

Snaga 250 KS pri 5500/min

Moment 360 Nm pri 2000-4500/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Pogon prednji

Dimenzije 436,2 x 185,8 x 147,1 cm

Osovinski razmak 264,8 cm

Prtljažnik 313 litara

Brzina 248 km/h

0-100 km/h 6,5 sekundi

Potrošnja 6,8 l/100 km

Ispuh C02 159 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 06:32