StoryEditor
DO 2025. BIT ĆE IH PETINA

GOTOVO JE, AUTO INDUSTRIJA KAKVU SMO POZNAVALI ODLAZI U POVIJEST? Dolazeća 2020. bit će prekretnica za povećanu prodaju električnih vozila u Europi

 
 VW

Automobilski analitičari više ne dvoje - iduća će godina biti prekretnica u auto mobilnosti kakvu poznajemo.  Po svemu, 2020. bit će godina električnih automobila, zahvaljujući valu brojnih novih modela na struju koje spremaju europski proizvođači.

Prema podacima tvrtke IHS Markit broj modela koji će iduće godine biti ponuđen europskim kupcima porasti će sa 100 na 175 do kraja godine. Ta će brojka rasti iz godine u godinu da bi ih u idućih opet godina, dakle do 2025. na tržištu bilo ponuđeno 330 modela.

S povećanim brojem električnih vozila koji će se nuditi kupcima, očekuje se da će se povećati i njihova prodaja jer veća konkurencija znači niže cijene.

 

U 2019. godini prodaja električnih vozila činila je 3,4 posto prodaje. Očekuje se da će skočiti na 5,5 posto, što ukupno iznosi oko 131.000 vozila. Prodaja električnih vozila nastavit će se povećavati i do 2026. godine, a iznosit će otprilike petinu prodaje.

Širom Europske unije prodaja električnih automobila očekuje se skok s 319.000 jedinica 2019. na 540.000 u 2020. godini.

Već su poznati i novi propisi birokrata Europske unije koji stupaju na snagu 1. siječnja 2020. i koji se odnosi na kažnjavanje proizvođača kojima prosječna vrijednost emisija ugljičnog dioksida game vozila premašuje 95 g/km.

 

Ako kompanije premaše ovu granicu, morat će platiti kaznu od po 95 eura za svaki gram viška pomnoženo s ukupnim brojem prodanih automobila.

Ukupni trošak za prekomjerne emisije iznosio bi 28,6 milijardi funti po prodajnim podacima za 2018. godinu, prema analizi automobilskog savjetnika Jato Dynamics, koja ilustrira opseg promjena koje zahtijevaju proizvođači automobila u kratkom vremenskom razdoblju.

Analitičar Jata Felipe Muñoz rekao je da će biti velikih novčanih kazni, jer tvrtke nastavljaju prodavati profitabilne automobile s motorom s unutarnjim izgaranjem i bore se kako bi cijene električnih automobila donekle izjednačile s ekvivalentnim modelima na fosilna goriva.

 

No teško će se biti boriti s propisima koji kroz dodatnih devet godina nakon 2021. skidaju  još 37,5 posto dopuštenog Co2 što će sigurno rezultirati još većim investicijama proizvođača u razvoj električnih vozila, a posljedično i sve veći broj automobila na struju na prometnicama.

"Proizvođačima automobila vrlo je teško promijeniti proizvodnu infrastrukturu u tako kratkom roku kakve zadaju birokrati EU", rekao je Muñoz za The Guardian.

No, unatoč tome, ne očekuje se da će nove regule brzo imati značajan utjecaj na snažnu prodaju električnih vozila. To je uglavnom stoga što proizvođači automobila uspješno lobiraju za pravilo koje znači da vozila koja emitiraju manje od 50 g ugljičnog dioksida po kilometru ispunjavaju uvjete za tzv. "super kredite".

VW
 

To znači da se svaki prodani EV u osnovi računa kao dva automobila, što proizvođačima automobila olakšava ispunjavanje ciljeva za sve emisije cjelokupne game bez bitno značajnijeg povećanja proizvodnje električnih modela.

Konzultanti iz Deloittea pak procjenjuju kako će tržište električnih automobila dostići najvažniju točku u prodaji 2022. godine, kada će se troškovi vlasništva električnog automobila prema procjenama izjednačiti s onim kod modela s unutarnjim izgaranjem, a to najavljuju i električni noviteti koji stižu dogodine kao alternativa "fosilcima" poput VW-a ID.3, Minija Coopera SE, Opela e-Corse, električnog Peugeota 208, Fiata 500 Electric...

Do tada, zabrinutost vozača diljem Europske unije oko dosega električnih vozila ne jenjava, a takvih je većina koja će sigurno odlagati kupnju EV-a do potpunog razvoja infrastrukture koja bi bila ekvivalentna onoj za modele na fosilna goriva.

S druge strane proizvođači će ulagati sve više sredstava u razvoj električnih vozila, jer tko se kasno uključi u taj segment riskira propast brenda i poduzeća...

Primjerice Volkswagen, premda njegov električni ID.3 model ima problema sa softverom koji se sada rješava kod prve serije modela, naveliko se hvali kako je njihova strategija o proizvodnji milijun primjeraka do kraja 2023. godine prema projekcijama već sada premašena, da će postići tu brojku već dvije godine ranije od predviđene, te da će do 2025. prema novim procjenama proizvesti 1,5 milijuna e-vozila.

Po svemu, pred nama u zapadnoj Europi u idućih se 10 godina otvara jedan potpuno novi, drugačiji auto svijet....

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. lipanj 2020 11:07