svi detalji

HAC je objavio natječaj za izvođača novog sustava naplate cestarine putem ENC-a ili preko registracija

Procijenjena vrijednost nabave novog elektroničkog sustav naplate cestarine iznosi 100 milijuna eura

Naplatna postaja Lučko

 CROPIX

Novi sustav naplate cestarine u Hrvatskoj trebao bi, prema službenim najavama, profunkcionirati najranije krajem 2024. godine. Kako bi se to zaista dogodilo, ubrzavaju su pripreme za njegovu implementaciju.

Tako su Hrvatske autoceste (HAC) danas objavile javni natječaj za odabir izvođača za elektronički sustav naplate cestarine, pri čemu procijenjena vrijednost nabave novog sustava iznosi 100 milijuna eura.

"Procijenjena vrijednost nabave novog sustava naplate cestarine na autocestama pod upravljanjem Hrvatskih autocesta, Bine Istre i Autoceste Zagreb-Macelj iznosi 100 milijuna eura", istaknuto je u priopćenju HAC-a.

Natječaj je od danas dostupan u Europskom oglasniku javne nabave i Elektroničkom oglasniku javne nabave Narodnih novina te će trajati 60 dana.

Natječaj za uvođenje novog sustava naplate cestarine se financira iz sredstava Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO), a pokrenut je nakon provedenog postupka savjetovanja sa zainteresiranim gospodarskim subjektima, koje je završeno 17. ožujka, čime su se stekli uvjeti za objavu javnog natječaja, naveli su iz HAC-a.

image

Naplatna postaja Lučko

CROPIX

Dosadašnje istraživanje tržišta pokazalo je da u Europi ima 12 tvrtki koje bi se mogle javiti na natječaj. Prema procjenama, zbog kompleksnosti nabave sam bi natječaj mogao trajati oko godinu dana. Kao što je već poznato, naplata cestarine će se obavljati putem ENC uređaja ili očitavanjem tablica, ovisno što korisnik odabere.

Sustav kamera će, osim samih tablica, morati dati podatke o boji vozila, njegovu obujmu, profil vozila te procjenu očekivanog vremena prolaska između pojedinih nadzornih točaka na autocesti. Sustavi registriranja ulaska vozila na autocestu ne bi se postavljali na poziciju gdje su danas naplatne kućice, nego na portale nekoliko kilometara u dubini autoceste. To će, između ostalog, vozačima koji to nisu učinili omogućiti da se registriraju za prolazak autocestom nakon što uđu na nju.

Nadzor na autocestama obavljat će službe koncesionara, koji će formirati mobilne timove za hvatanje onih koji autocestom žele voziti bez plaćanja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. travanj 2024 11:55