‘ZELENI PROBLEMI‘

Honda odgađa proizvodnju svojih pogona na vodik: Potražnja za takvim vozilima jednostavno je još mala

Globalni trend usporavanja interesa za vodik kao pogonskog goriva postaje sve izraženiji, a Honda zbog ovoga gubi i državne subvencije

HONDA, VODIK, ILUSTRACIJA

Globalni trend usporavanja interesa za vodik kao pogonskog goriva postaje sve izraženiji, a Honda zbog ovoga gubi i državne subvencije

Honda je odgodila izgradnju prve svoje tvornice za proizvodnju modula gorivih ćelija, planirane za 2027. godinu u japanskom Moka Cityju. U originalnom planu, godišnji kapacitet proizvodnje najnovijih Honda gorivih ćelija trebao je iznositi 30.000 jedinica. Međutim, nakon temeljite analize globalnog tržišta automobila na vodik i tržišta samog vodika, tvrtka je donijela odluku o smanjenju planirane proizvodnje te odgodi početka rada postrojenja .

image

HONDA, VODIK, ILUSTRACIJA

Ova promjena strategije za Hondu znači i gubitak državnih subvencija, jer su se japanski poticaji odnosili na postrojenje koje bi do kraja fiskalne godine 2028. moglo proizvoditi barem 20.000 modula godišnje. Iako se subvencija sada gubi, Honda ističe da iza ove odluke stoji pragmatičan pristup: tržišni uvjeti za vodik još se uvijek razvijaju, a potražnja je niža od očekivane.

image

HONDA, VODIK, ILUSTRACIJA

Posljednjih tridesetak godina Honda aktivno razvija tehnologiju gorivnih ćelija. Trenutno u ponudi imaju model CR‑V e:FCEV,s integriranom gorivom ćelijom razvijenom u suradnji s General Motorsom. Premda se taj model zasad ne nudi na europskom tržištu, predstavlja tehnološku platformu za buduće projekte.

image

HONDA, VODIK, ILUSTRACIJA

Honda prepoznaje četiri ključna područja za primjenu sljedeće generacije gorivih ćelija: osobna vozila, komercijalna vozila, stacionarne opskrbne sustave te građevinske strojeve. U tome vidi potencijal za širenje poslovanja s vodikom kao jednog od strateških stupova do 2050. godine.

image

HONDA, VODIK, ILUSTRACIJA

U međuvremenu, globalni trend usporavanja interesa za vodik kao pogonsko gorivo postaje sve izraženiji. Prema podacima Međunarodne agencije za energiju, broj vozila na vodik u usporedbi sa standardnim baterijskim elektromobilima ostaje zanemariv. Takvi podaci navode i druge proizvođače, poput Stellantisa i GM-am da usporavaju ili čak preispituju svoje vodikove strategije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 23:19