
U Hrvatskoj trend traje već dugi niz godina – većina rabljenih automobila uvozi se iz Njemačke i Francuske. Međutim, istraživanje tvrtke za podatke o automobilima carVertical pokazuje da vozila uvezena iz drugih zemalja često dolaze s lažiranim brojem kilometara ili skrivenim nedostacima.
Većina uvezenih vozila u Hrvatsku dolazi iz Zapadne Europe i okolnih zemalja. Od svih uvezenih vozila provjerenih putem carVerticala u 2024. godini, 29,3% bilo je uvezeno iz Njemačke, 15,7% iz Francuske, 14,8% iz Belgije, 11,3% iz Italije i 6,9% iz Slovenije.
"Hrvatski kupci favoriziraju njemačke marke kao što su BMW, Audi i Volkswagen, stoga ne čudi da se većina vozila uvozi iz Njemačke. Također, kupci preferiraju i automobile iz Francuske, Belgije i Italije jer te zemlje imaju stroge propise o održavanju vozila koji osiguravaju da mnogi uvezeni rabljeni automobili budu u dobrom stanju", objašnjava Matas Buzelis, stručnjak za tržište automobila u tvrtki carVertical.
Uvezeni automobili nisu uvijek bolji izbor
Iako mnogi kupci rabljenih automobila u Hrvatskoj preferiraju vozila iz uvoza, Buzelis upozorava da žurno sklapanje posla bez odgovarajuće provjere može biti rizično. Velik broj uvezenih vozila ima lažiranu kilometražu ili skrivene nedostatke. Za popravke mnogih automobila oštećenih u prometnim nesrećama korišteni su jeftini, neoriginalni dijelovi, što kasnije može dovesti do problema s pouzdanošću.
Rizične zemlje
Prema istraživanju carVerticala, automobili uvezeni iz Slovenije i Poljske u Hrvatsku imali su najveći rizik od prijevare s brojem kilometara, pri čemu je 4,6 posto provjerenih vozila pokazalo odstupanja. Uz njih, tu je i Italija s 3,9 posto.
Slijede Austrija (2,9%) i Francuska (2,4%).
Teško je pratiti gdje je promijenjen broj kilometara. Često automobil stigne iz inozemstva s određenom kilometražom, ali lokalni prodavači manipuliraju očitanjem brojača kilometara kako bi napuhali njegovu vrijednost.
"Budući da ne dijele sve zemlje podatke o povijesti vozila, ova situacija pogoduje nepoštenim prodavačima. U nekim slučajevima kupci nisu ni svjesni da je njihov automobil uvezen. To omogućuje skrivanje ozbiljnih problema poput prethodnih prometnih nesreća, stvarne kilometraže ili čak zapisa o krađama“, upozorava Buzelis.
Komentari
0