ZAPELA ELEKTRIFIKACIJA

I Audi mijenja planove: benzinski i dizelski modeli ostaju do 2035., možda i dulje

U razgovoru za Autocar, Döllner je izjavio kako će Audi zadržati motore s unutarnjim izgaranjem "još sedam, osam, možda deset godina"

Audi A5 avant.
 

 Zeljko Puhovski/CROPIX
U razgovoru za Autocar, Döllner je izjavio kako će Audi zadržati motore s unutarnjim izgaranjem "još sedam, osam, možda deset godina"

Kada je 2021. godine Audi objavio da će do 2026. prestati s predstavljanjem novih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem, a do 2033. potpuno ukinuti njihovu proizvodnju, mnogima je to djelovalo kao početak epohalne transformacije, slične onima koje su najavljivali i drugi proizvođači. No, od tada su mnogi promijenili te planove, a sada je na radu i Audi. Naime, izvršni direktor Audija Gernot Döllner potvrdio je da će tvrtka nastaviti s proizvodnjom benzinskih i dizelskih modela znatno dulje nego što se prethodno tvrdilo.

U razgovoru za Autocar, Döllner je izjavio kako će Audi zadržati motore s unutarnjim izgaranjem "još sedam, osam, možda deset godina", produžujući time životni vijek svojih motora na izgaranje barem do 2035. godine, pa možda i kasnije, ovisno o razvoju globalnog tržišta i zakonskih regulativa.

image

Gernot Doellner

Audi

"Već smo odlučili nastaviti proizvodnju i nakon prethodno objavljenih krajnjih rokova", rekao je Döllner, jasno dajući do znanja da ranija strategija više ne vrijedi.

Odluke o prestanku razvoja benzinskih i dizelskih modela donesene su u mandatu bivšeg šefa Audija Markusa Duesmanna. Döllner je preuzeo dužnost u rujnu 2023., naslijedivši kompaniju u trenutku kada je elektrifikacija naišla na tržišne otpore i počeo mijenjati planove.

image

Audi A5 avant.

Zeljko Puhovski/CROPIX

Audi je ove godine zabilježio rast prodaje električnih automobila. U prvom kvartalu 2025. isporučeno je 46.371 električno vozilo, što je 30,1 posto više nego u istom razdoblju 2024.

U međuvremenu je Audi ukinuo model Q8 E-Tron i zatvorio tvornicu zbog slabe potražnje. Iako se najavljuje novi, jeftiniji električni model u A3 segmentu koji bi trebao ubrzati prihvaćanje električnih vozila, jasno je da potpuna elektrifikacija ne ide tempom kakvom su se nadali u Ingolstadtu.

Nova generacija modela poput A5, A6 i Q3 predstavljena je i svi će ostati dostupni s benzinskim ili dizelskim motorima najmanje do sredine 2030-ih. Usto, većina novih modela imat će i sportske izvedbe s oznakama S i RS, također s motorima s unutarnjim izgaranjem.

image

Audi Q3

Audi

Pitanje koje lebdi u zraku jest: što će se dogoditi ako Europska unija provede najavljenu zabranu prodaje novih automobila s benzinskim i dizelskim motorima od 2035.? Audi zasad ostavlja otvorene opcije: ili će u potpunosti ugasiti modele s motorima na izgaranje ili će ih nastaviti nuditi na tržištima izvan EU, gdje takva ograničenja ne vrijede.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
12. srpanj 2025 15:46