WRC U HRVATSKOJ

Intervju Zrinko Gregurek: Za WRC utrku u Hrvatskoj možemo se zahvaliti Jeanu Todtu

Za ulazak u WRC kalendar presudan je bio sastanak predsjednika FIA-e Todta i hrvatskog premijera
Zrinko Gregurek WRC

Početkom rujna prošle godine, Hrvatski auto i karting savez dobio je novog glavnog tajnika. Nakon gotovo 24 godine obnašanja dužnosti prvog operativca nacionalnog automobilističkog saveza, Zrinko Gregurek prepustio je dužnost Zdravku Novoselu.

- Ova odluka ne znači da odlazim iz obitelji auto i karting sportova. U svakom trenutku bit ću na raspolaganju predsjedniku i Upravnome odboru HAKS-a jer na to me ne obvezuje samo moje iskustvo koje sam stekao aktivnim radom u nacionalnom sportskom savezu od 1991. godine, nego i ugovorna obveza s HAKS-om, izjavio je tom prigodom Gregurek koji se može pohvaliti i 27-godišnjim stažem u CEZ-u, jednoj od najjačih i najorganiziranijih regionalnih asocijacija unutar Svjetske automobilističke federacije (FIA), čiji je dugogodišnji predsjednik i jedan od osnivača.

image
Todt i Gregurek
powerstudio.sk

Članom FIA komisija postao je 1993. godine, a dolaskom Jeana Todta 2009. na mjesto predsjednika FIA-e, Gregurek ulazi u Svjetsko automobilsko vijeće (WMSC), tijelo koje utvrđuje propise za sve discipline, od kartinga do F 1.- Ne, nije došlo do zamora. Jednom kada se zaraziš oktanima od toga nema lijeka. Za to još nisu izmislili cjepivo.

Ostajem u HAKS-u u jednoj novoj ulozi, a razlog mog samoinicijativnog odlaska je ponuda da se aktivnije uključim u aktivnosti FIA-e. Upravo zbog tih dodatnih obaveza, ponudio sam Upravnom odboru raskid radnog odnosa jer ću ubuduće, nakon ublažavanja pandemijskih mjera, nešto češće izbivati van Hrvatske. Izdvojiti nešto iz ogromnog broja događanja tijekom obnašanja dužnosti glavnog tajnika HAKS-a nije jednostavno.

image
WRC u Hrvatskoj
Uroš Modlić

Bilo je uspona i padova, ali uglavnom nosim lijepa sjećanja na sve te godine u HAKS-u. U svakom slučaju, najupečatljivijih je posljednjih 12 godina od kada sam punopravni član WMSC-a tijekom kojih se HAKS se profilirao kao najorganiziraniji motorsportski savez u široj regiji.

Mandat u Svjetskom automobilskom vijeću FIA-e ističe vam koncem godine. Što slijedi?

- U ovom trenutku nije još poznato ni tko bi trebao biti kandidat za sljedećeg predsjednika FIA-e, a ni njegovi budući suradnici. Mobility program koji se bavi sigurnošću, ekologijom i drugim aspektima cestovnog prometa, čini 70 posto aktivnosti FIA-e, a samo 30 posto otpada na utrke.

To je na neki način i povijesno nasljeđe, stoga je prije više od godinu dana u okviru FIA-e osnovana posebna tvrtka koja će se baviti budućim financiranjem svih tih aktivnosti i čeka nas puno posla u VMSC-u. Zbog aktualne pandemije, posljednjih mjeseci „odradili“ smo desetak pripremnih video-konferencija. Odgođen je F1 u Australiji, a WRC u Monte Carlu realiziran je pod posebnim epidemiološkim mjerama, bez noćnih brzinaca, kraći nego inače.

Kao sportski koordinator WRC projekta u Hrvatskoj s bogatim iskustvom delegata FIA-e na utrkama, koja su vaša očekivanja?

- Ja se prije svega nadam da ovo neće biti WRC za jednu godinu, tim više jer smo uspjeli postići da HAKS potpiše trogodišnji ugovor. Naravno da to prije svega ovisi o kvaliteti ovogodišnje izvedbe utrke za koji su utvrđeni vrlo jasni standardi. Spreman sam pomoći na svaki, meni dostupan način.

Međutim, sada je na Danijelu Šaškinu i njegovim partnerima koji su izradili dobar sigurnosni plan, da to sve tehnički realiziraju na odgovarajućem nivou. U Hrvatskoj postoje sportski dužnosnici koji uz pomoć iskusnih inozemnih kolega mogu realizirati utrku u skladu s FIA pravilima.

Može li dolazak WRC-a pozitivno utjecati na domaći autosport?

- Uvjeren sam u to. Ja ne dvojim da Hrvatska ima dobrih vozača. Martin Kodrić jedan je od primjera. U Monte Carlu je ove godine nastupio Viliam Prodan. Ali, to je nedovoljno. Ova situacija s koronom, prema analizama ekonomskih stručnjaka bacila nas je 5 do 10 godina unatrag. Što znači da u istom periodu ne možemo očekivati značajna ulaganja u puno dijelova života koji nisu egzistencijalne prirode. Bojim se da će se to odraziti i na sport.

Ipak, dobili smo WRC?

- Svaka čast Šaškinu i njegovom entuzijazmu. On je o svom trošku osigurao sve potrebne dokumente za pripremu WRC-a, ali na listi čekanja ima još puno nacionalnih saveza diljem svijeta, a status nositelja WRC projekta ipak je dobio HAKS. Uz višegodišnja lobiranja u WMSC-u, ključan je bio sastanak Todta i Plenkovića u Hrvatskoj.

Tvorničke momčadi nisu bile za dolazak u Hrvatsku, WRC promotor je isto odustao, a onda je uletjela korona. Na moj poziv Jean Todt je u srpnju 2020. došao u Zagreb, susreo se s predsjednikom Vlade Plenkovićem koji mu je potvrdio da Vlada RH smatra WRC kao projekt od interesa za Hrvatsku, a nakon potvrde da će Grad Zagreb biti domaćin i sponzora, Todt je presudio.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 04:22