velika razlika

Istraživanje: Emisija CO2 iz automobila testirane u laboratoriju i one u s tvarnosti jako različite

Ako se ne poduzmu odgovarajuće mjere, službene vrijednosti emisija CO2 bit će sve manje reprezentativne

Promet, ilustracija

Ako se ne poduzmu odgovarajuće mjere, službene vrijednosti emisija CO2 bit će sve manje reprezentativne

Jaz između stvarne i deklarirane emisije ugljičnog dioksida iz novih automobila u Njemačkoj znatno se produbio od 2018. godine, utvrdila je ekološka udruga ICCT, upozorivši na problematično laboratorijsko testiranje.

U 2022. novoregistrirani automobili u Njemačkoj emitirali su u prosjeku 14,1 posto više ugljičnog dioksida no što su proizvođači automobila službeno tvrdili, izvijestila je udruga u srijedu. U 2018. godini razlika je iznosila 7,7 posto, piše Hina.

Deklarirane emisije CO2 smanjile su se u razdoblju od 2018. do 2022. oko 7,3 posto. U stvarnoj vožnji smanjene su samo za 2,3 posto, izračunali su u ICCT-u.

Istraživači su u analizi usporedili službene podatke Europske agencije za okoliš (EEA) o emisijama CO2 s podacima o stvarnoj potrošnji goriva više od 160.000 automobila koje su koristili kao pokazatelj stvarne emisije štetnog stakleničkog plina.

Podaci o potrošnji goriva preuzeti su s internetske stranice spritmonitor.de, a analizirana su vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem i standardna hibridna vozila.

Službene emisije CO2 kod novih modela vozila utvrđuju se u kontroliranom laboratorijskom okruženju, testom WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) koji je uveden u EU 2017. godini.

image

Ispuh automobila, ilustracija

Profimedia

Test je temeljitiji od prethodnog NEDC postupka pa pokazuje realnije vrijednosti emisija štetnih tvari i potrošnje goriva.

„Ako se ne poduzmu odgovarajuće mjere, službene vrijednosti emisija CO2 bit će sve manje reprezentativne u odnosu na stvarne vrijednosti, a obvezno smanjenje službenih vrijednosti neće se odraziti na stvarne emisije CO2”, rekao je znanstvenik ICCT-a i koautor istraživanja Jan Dornoff.

U prvih godinu dana primjene novog testa razlika između laboratorijskih i stvarnih vrijednosti pala je s 32,7 na 7,7 posto. Sad se jaz ponovo produbljuje.

Trend potkopava nastojanja EU-a da strožim propisima smanji emisije CO2 povezane s prometom, smatra Dornoff. Tome valja dodati da potrošači gorivo plaćaju skuplje no što se očekivalo, dodaje.

Od 2010. proizvođači moraju objavljivati koliko ugljičnog dioksida njihovi automobili ispuštaju i plaćati naknadu ako emisija prekorači propisanu granicu. Od 2035. novi automobili više ne bi smjeli ispuštati štetne plinove.

Kako bi dokinula razlika između stvarne i deklarirane emisije, istraživači predlažu upotrebu podataka uređaja za mjerenje potrošnje goriva koji su od početka 2021. obavezni u novim vozilima.

"Regulatori EU sada imaju primjereni alat za ispravljanje te razlike transparentnim i pouzdanim podacima", rekao je izvršni direktor ICCT-a Peter Mock.

Međunarodno vijeće za čisti prijevoz (ICCT) neovisna je istraživačka organizacija koja je sudjelovala u otkrivanju Volkswagenovog krivotvorenja podataka o emisiji štetnih plinova iz dizelaša 2015. godine u SAD-u.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
06. srpanj 2025 02:56