ŽELE KLASIKU

Istraživanje pokazalo: Vozači ne vole komande na dodir, komande gestama ni glasovne naredbe

Pokazalo se da velik broj ispitanika nema povjerenja u tehnologiju i da više vole klasične komande na instrumentnoj ploči
Infotainment u autu
 Byton, Profimedia

Reprezentativno istraživanje Instituta YouGov izrađeno za poznati online auto oglasnik mobile.de otkriva veliku rezerviranost njemačkih vozača prema korištenju funkcija dodirom, gestama ili glasom u automobilima.

No, to je trend u autoindustriji koja posljednjih godina takav način komandi "gura" u sve klase automobila kao nešto jako inovativno i korisno, pa priznajemo kako i nama kod nekih od najnovijih testnih automobila treba određen period privikavanja kako bismo "utrenirali" korištenje i prolaske kroz razne "menije" koje se kriju iza dodira prstom ili geste.

image
Upravljanje gestama
BMW

Pritom nije ni tajna da je to kod nekih automobila izvedeno logičnije i brže, dok je već primjerice samo namještanje klime kod nekih drugih automobila izvedeno kompliciranije od Gordijskog čvora.

Ono što je započeo Tesla kod svojih modela još u najranoj fazi ekstremno smanjujući broj fizičkih prekidača brojnih funkcija, tako gotovo kompletnu operaciju premjestivši na golemi središnji zaslon osjetljiv na dodir, slijedili su svi ostali.

Pokušajte danas navesti barem jedan moderni novi automobil koji nema zaslon osjetljiv na dodir? Ono što je armaturnim pločama trebalo dati moderan minimalistički izgled te osigurati udobnost i bolju ergonomiju čini se, većini uopće nije po volji, a na stranu to da su neka istraživanja već pokazala kako takvo korištenje komandi može biti i opasno.

image
Prekidači u autu
Ivan Lacković

Tako je spomenuto istraživanje pokazalo kako većina vozača preferira "analogne" tipke i komande ili barem kombinaciju ručnih i digitalnih kontrola. Rezultat je to reprezentativnog istraživanja na uzorku od 2000 ispitanika starijih od 18 godina.

Pokazalo se da velik broj ispitanika nema povjerenja u tehnologiju: četiri od deset njih (39,9 posto) strahuje od pogrešaka ako glasovna naredba ne bude prepoznata, dok svaki šesti (16,9 posto) općenito nema povjerenja u funkcionalnost glasovne kontrole. Gotovo svakog drugog vozača (47,3 posto) barem povremeno ometaju funkcije navigacije ili pametni telefon tijekom vožnje.

image
Infotainment ekran
Profimedia

Nadalje, čak i ako bi glasovna kontrola trebala osigurati veću sigurnost u automobilu: tek svaki deseti vozač (9,9 posto) doista bi volio da se njime upravlja pomoću glasovnih naredbi. Gotovo dvije trećine (59,6 posto), s druge strane, i dalje preferira potpuno ili barem klasične kontrole za najvažnije funkcije.

Tek svaki dvanaesti vlasnik automobila (8 posto) navodi da nema tipke, već samo glasovnu kontrolu ili dodirni zaslon u vlastitom automobilu za većinu funkcija, dok 61 posto vlasnika, s druge strane, nema digitalni sustav upravljanja u svom automobilu - polovica njih (52 posto) očito preferira klasično upravljanje.

image
Byton kokpit
Byton

Ipak, 57,6 posto Nijemaca ipak vidi prednosti u glasovnoj kontroli: uglavnom zbog povećane sigurnosti zahvaljujući manje ometanja (35,4 posto) i pojednostavljenja upravljanja (16,6 posto).

Funkcije za koje vozači vole da su "na tipku"

1. Podizači stakala - 52,3 posto

2. Klima uređaj  ( podešavanje temperature i ventilatora) - 44,6 posto

3. Glasnoća zvuka - 43,4 posto

4. Kontrola svjetla - 36,1 posto

5. Otključavanje i zaključavanje vrata - 32,9 posto

6. Funkcije udobnosti (npr. grijanje sjedala ili upravljača) - 23,6 posto

7. Unutarnja rasvjeta (npr. Svjetla za čitanje) - 22 posto

8. Kontrola medija - 20,2 posto

Afiniteti

37 posto smatra da su samo tipke najbolje

22 posto smatra da je kombinacija najbolja

16 posto smatra da su zaslon osjetljiv na dodir i geste najbolji

10 posto smatra da je kontrola funkcija glasom najbolja

ANKETA

- sa nama podijelite što je vama draže: 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. prosinac 2020 12:25