Dacije na vrhu

Istraživanje u Francuskoj: Mali, pouzdani i benzinski - ova tri automobila najbolje drže vrijednost

Top ljestvica jasno pokazuje jednostavno pravilo: automobili koji najmanje gube vrijednost obično su mali, pouzdani i benzinski

Dacia Sandero

 Zeljko Puhovski/CROPIX
Top ljestvica jasno pokazuje jednostavno pravilo: automobili koji najmanje gube vrijednost obično su mali, pouzdani i benzinski

Nova analiza francuskog tržišta rabljenih automobila donijela je zanimljiv, ali ne i neočekivan rezultat. Dacia zauzima prva tri mjesta kada je riječ o modelima s najmanjim padom vrijednosti nakon pet godina. Podaci, koje je objavio Le Parisien uz podršku statistike velike oglasne platforme Leboncoin, pokazuju da Sandero (benzinski i dizelski) te Logan prednjače zahvaljujući jednostavnom receptu, niskoj početnoj cijeni i solidnoj pouzdanosti.

image

Dacia Sandero

Zeljko Puhovski/CROPIX

Kada je novi automobil relativno jeftin, prostor za pad vrijednosti prirodno je manji. No analiza postaje zanimljivija kada se pogledaju modeli koji slijede iza Dacije. Volkswagen Polo, Suzuki Swift i Toyota Yaris pokazuju koliko ugled marke može utjecati na zadržavanje vrijednosti. Čak i kada nemaju najnižu nabavnu cijenu, kupci ih smatraju sigurnim izborom, što rabljenim primjercima drži cijenu iznad prosjeka.

image

VolksWagen Polo

CROPIX

Promjene u cijenama novih automobila također igraju veliku ulogu. Kako je tržište posljednjih godina doživjelo snažan rast cijena, iznosi koje su kupci plaćali 2020. danas djeluju gotovo skromno. Stoga pristupačni modeli s reputacijom "dobre kupnje" imaju lakši put do malog pada vrijednosti. Kod francuskih proizvođača slika je drukčija. Modeli poput Peugeota 208 i Citroëna C3 prisutni su u velikim količinama, što snižava cijene rabljenih, a eventualne tehničke kontroverze, poput problema sa starijim PureTech motorima, dodatno potiču pad vrijednosti.

image

Peugeot 208

Zeljko Puhovski/CROPIX

Poseban je kontrast vidljiv na premium tržištu. Francuski kupci u toj klasi najviše vjeruju Mercedesu. CLA, GLA, GLB i A-klasa predvode listu premium modela s najmanjom amortizacijom, dok BMW X2 i Audi A5 znatno brže gube vrijednost. Isti trend vrijedi i među kompaktnim modelima srednje klase, gdje se BMW Serije 3 i Mercedes C-klasa nalaze pri vrhu poretka.

image

Mercedes CLA

Zeljko Puhovski/CROPIX

Električni automobili daju nešto konfuzniju sliku. Analiza obuhvaća razdoblje 2020.–2025., kada su električni modeli bili skuplji, a metodologija zamagljuje rezultate. Primjerice, za Teslu Model 3 uzeta je prosječna cijena od više od šezdeset tisuća eura, premda je najprodavanija bila najjeftinija izvedba sa stražnjim pogonom te su današnje cijene novih Tesli mnogo manje. Zbog toga amortizacija ispadne visokih 59 posto, dok Peugeot e-208 i Renault Zoe prelaze i šezdeset posto pada vrijednosti, brojke koje su u stvarnosti vjerojatno niže, jer treba uračunati i državne poticaje.

image

Renault Zoe

Renault

Top ljestvica jasno pokazuje jednostavno pravilo: automobili koji najmanje gube vrijednost obično su mali, pouzdani i benzinski. Dacia u tom društvu ostaje neprikosnovena.

TOP 10 – najmanja amortizacija nakon pet godina (Francuska)

Dacia Sandero (benzinski) – 14 posto

2. Dacia Sandero (dizelski) – 23 posto

3. Dacia Logan (benzinski) – 25 posto

4. Volkswagen Polo (benzinski) – 27 posto

5. Suzuki Swift (benzinski) – 30 posto

6. Toyota Yaris (benzinski) – 30 posto

7. Renault Clio (benzinski) – 33 posto

8. Volkswagen Polo (dizelski) – 33 posto

9. Mitsubishi Space Star (benzinski) – 35 posto

10. Nissan Micra (benzinski) – 36 posto

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. prosinac 2025 23:57