Dacia je već godinama sinonim za pametnu kupnju, a modeli Sandero i Jogger njezin su važan temelj. Od lansiranja treće generacije Sandera 2020. godine, prodaja je kontinuirano rasla. Samo prošle godine u Europi prodano je više od 309.000 primjeraka Sandera, što je rast od 14,5 posto i dovoljno za status najprodavanijeg automobila na kontinentu. Oko dvije trećine prodaje otpada na povišenu verziju Sandera, Stepway, a obiteljski Jogger u istom je razdoblju pronašao gotovo 100.000 kupaca.
Sada Sandero i Jogger ulaze u novu fazu. Temeljiti facelift za 2026. donosi osvježen dizajn, digitalno unaprijeđenu unutrašnjost i nove pogonske opcije, uključujući prvi Dacijin pogon na plin s automatskim mjenjačem i potpuno novi hibrid s 155 KS. Cilj je jasan, zadržati vodeću poziciju, ali i pokazati da povoljna cijena više ne znači i kompromis.
Na prvi pogled, promjene nisu drastične, no detalji otkrivaju promišljenu modernizaciju. Sandero, Sandero Stepway i Jogger dobili su LED svjetlosni potpis u obliku obrnutog slova T, inspiriran novim Dusterom. Nova maska i redizajnirani odbojnik daju čvršći, zreliji dojam, dok stražnja LED svjetla s efektom piksela stvaraju prepoznatljiv potpis.
Stepway se i dalje ističe avanturističkim izgledom, ali za svoje plastične karoserijske dodatke koristi materijal "Starkle", razvijen od 20 posto reciklirane plastike, koji se ne lakira i otporniji je na ogrebotine. Nova Amber Yellow i Sandstone boja dodatno naglašavaju robusnost. Jogger, kao najveći član obitelji, zadržava vertikalna stražnja svjetla, ali sada djeluje skladnije, s naglašenijim bokovima i modernijim prednjim krajem.
Unutrašnjost je doživjela najveći iskorak u povijesti ovih modela. Novi 10,1-inčni zaslon osjetljiv na dodir s bežičnim Apple CarPlayem i Android Autom sada je dostupan u višim paketima, a instrumenti su sada 7-inčni digitalni zaslon. Infotainment "Media Nav Live" donosi navigaciju s prometnim informacijama u stvarnom vremenu.
Materijali su sada robusniji, s detaljima u "denim tkanini" ili "Microcloud-TEP presvlakama" u najvišoj opremi Extreme. Tu su i praktična rješenja: YouClip sustav za modularno pričvršćivanje dodataka (od držača mobitela do torbica), indukcijsko punjenje mobitela, automatska duga svjetla i kamere s višestrukim pogledom. Ergonomski preoblikovan volan i nova ručica mjenjača za automatske verzije dodatno olakšavaju svakodnevnu vožnju.
Glavna tehnička novost je pogon Hybrid 155 koji dolazi u Jogger i Sandero, čime manji model prvi puta dobiva potpuno hibridni pogon. Sustav spaja 1,8-litreni benzinski motor sa dvama elektromotorima, 1,4 kWh baterijom i automatskim Multi-Mode mjenjačem s četiri stupnja za motor i dva za električni pogon. Snaga od 155 KS i 170 Nm okretnog momenta dovoljno je za agilne performanse, a Dacia navodi da se u gradskim uvjetima do 80 posto vožnje može obaviti isključivo električno, uz desetak posto manju potrošnju goriva u odnosu na prethodnu generaciju hibrida koji se koristio u Joggeru.
Još zanimljiviji je novi Eco-G 120, prvi Dacijin motor na plin s automatskim mjenjačem. Riječ je o 1,2-litrenom trocilindrašu s turbopunjačem i 6-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, koji razvija 120 KS. Veći spremnik plina (49 litara) u kombinaciji s spremnikom benzina omogućuje do 1590 kilometara ukupnog dosega, što je idealno rješenje za racionalne vozače i poslovne flote.
Za one koji ostaju pri klasičnim motorima, u ponudi su benzinski TCe 100, TCe 110 i SCe 65 (za neka tržišta), s ručnim mjenjačima i poznatom mehanikom koja se dokazala po izdržljivosti i niskim troškovima održavanja.
U skladu s novim europskim pravilima, svi modeli sada imaju automatsko kočenje u nuždi s prepoznavanjem pješaka, biciklista i motociklista, kao i upozorenje na umor vozača. Nova My Safety tipka omogućuje brzo podešavanje najčešće korištenih sustava pomoći, što dodatno pojednostavljuje isključivanje neželjenih sustava.
Još nema konkretnih informacija o početku prodaje i cijenama novih modela. Očekuje se da će prodaja započeti početkom 2026. godine, a prije toga trebali bi biti objavljeni i prvi detalji o cijenama u Hrvatskoj.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....