Daciu Jogger teško je staviti u zadani okvir. Rumunjski crossover nudi duljinu karavana i prostranost monovolumena, a sve to upakirano je u formu SUV modela. Neobičan spoj ‘svega i svačega‘ kupci su prihvatili objeručke, posebno u plinskim varijantama.
Vidi se da je Jogger potekao iz modela Sandero Stepway, od kojeg je duži 45 centimetara, širi jedan i viši 17 centimetara. Osovinski razmak je veći 30 centimetara. Visoko odignuta podnica skoro kao na Dusteru i gume s dosta mesa ulijevaju povjerenje na lošim cestama ili putevima. I suputnici straga mogu doći do svježeg zraka, otvaranjem prozora u stranu.
Budući da u ponudi nema dizelaša, Dacia je kao alternativu ponudila hibridnu verziju, dostupnu samo uz bogati Extreme paket opreme. Radi se o provjerenom hibridnom sklopu koji pogoni Renaultove modele Clio i Captur, a krase ga glatki prijelazi iz benzinskog u električni režim uz pomoć sofisticiranog automatskog mjenjača.ž
I dok prva hibridna Dacia u povijesti stiže iz pogona u rumunjskom Mioveniju, sam hibridni pogon s polica je majčinskog Renaulta i već se ugrađuje u Clio e-Tech, Nissan Juke Hybrid...
Riječ je o 1,6-litrenom atmosferskom benzincu sa 94 KS, elektropokretaču koji ujedno služi i kao generator i u mjenjač ugrađenom elektromotoru od 49 KS, koji struju crpi iz na mjesto rezervnog kotača ugrađene litij-ionske baterije od 1,2 kWh. Pritom hibridna kombinacija u praksi funkcionira vrlo jednostavno.
Nakon sedmodnevnog testa, pokazalo se da ovaj hibrid predstavlja odličnu alternativu dizelašima. Prosjek potrošnje u gradu je između četiri i pet litara, na autocesti oko sedam, a test smo završili s 5,5 litara. Odlične brojke ostvarili smo ležernijom vožnjom, no to ne znači da je hibridni Jogger ‘mrtvo puhalo‘. Sa 143 KS vožnja može biti itekako žustra, posebno u sportskom načinu rada.
Ubrzanje do 100 traje deset sekundi, a jedina kritika ide na račun maksimalne brzine (167 km/h). Iako je to više nego dovoljno za vožnju autocestom, vrijeme potrebno za razvijanje visokih brzina, ali i buka koja tada nastaje - tjeraju vozača na puštanje papučice gasa.
Svakako najjači adut Joggera je prostranost. Drugi red sjedala prima troje odraslih, dok je treći red predviđen tek za prijevoz djece. Zahvaljujući izdašnom paketu opreme Extreme (aluminijski naplatci 16 inča, LED svjetla, stražnji senzori i kamera, 7 sjedala, kožni upravljač i mjenjač, automatska klima, multimedija Media Display) cijena hibridnog Joggera iznosi 29.500 eura.
Prema tome, jogger Hybrid 140 najjeftiniji je hibrid na tržištu, serijski opremljen sa sedam sjedala i najbogatijim paketom opreme Extreme, a, usporedbe radi, plinska verzija s Extreme opremom stoji 22.500 eura.
1.6 HYBRID
TEHNIČKI PODACI
Motor: benzinski atmosferski, 1598 ccm
Snaga: 69 kW/95 KS na 5600/min
Moment: 148 Nm na 3200/min
Elektromotor 1:36 kW (49 KS) i 205 Nm
Elektromotor 2:15 kW (20 KS) i 50 Nm
Baterija: 1,2 kWh (litij-ionska)
Ukupna snaga: 105 kW (143 KS)
Okretni moment: 205 Nm
Mjenjač: automatski, MultiMode
Dimenzije: 455 x 179 x 167 cm
Osovinski razmak: 290 cm
Prtljažnik: 160/595/1807 litara
Gume: 205/60 R 16,
Continental EcoContact 6
Masa: 1385 kg
Najveća brzina: 167 km/h
0-100 km/h: 10 sekundi
Potrošnja: 5,8/100 km
OPREMA EXTREME - alu 16” • LED svjetla • crna stražnja stakla • dekorativni detalji • stražnji senzori i kamera • 7 sjedala • volan i mjenjač u koži • automatska klima • električna parkirna • multimedija Media Display • sva stakla na struju...
DOPLATE TESTNOG AUTA - metalik boja • prednji senzori • nadzor mrtvog kuta • multimedija Media Nav • Ukupno 1200 eura