FENOMEN U NJEMAČKOJ

Jeftina marka prkosi tržištu na kojem su cijene poludjele: Poskupjeli su čak 48 posto i ipak prodali više auta

Analitičari upozoravaju. Ako automobilski sektor nastavi s politikom „manje auta, ali skupljih“, riskira da si sam sruši temelje

Promet, Njemačka, ilustracija

 Profimedia

U vremenu kad cijene automobila divljaju, inflacija reže kupovnu moć, a elektrifikacija podiže troškove proizvodnje, jedno se ime u Njemačkoj ističe kao prava tržišna anomalija: Dacia.

Prema podacima JATO Dynamicsa, rumunjski proizvođač povisio je cijene svojih modela za čak 48 posto između 2019. i 2024., no istovremeno je zabilježio rast prodaje od 19 posto. U državi gdje je ukupna prodaja novih automobila pala za 22 posto, to je vrhunski rezultat.

Unatoč poskupljenju, Dacia je ostala najpristupačnija opcija u gotovo svim segmentima. Cijene njezinih modela još su uvijek osjetno niže od prosjeka: Sandero u Njemačkoj počinje od 12.490 eura, električni Spring od 16.900, Jogger od 17.990, Duster od 18.990, a nadolazeći Bigster SUV kreće od 23.990 eura.

U svijetu u kojem osnovni modeli često nadmašuju 30.000 eura, ta ponuda djeluje gotovo kao relikt prošlih vremena, ali u pozitivnom smislu.

image

Dacia Sandero

Dacia

Kupcima kojima ne trebaju veliki ekrani, skupi asistenti i digitalni ključevi, već jednostavan i pouzdan auto, Dacia nudi točno ono što žele. Bez buke, bez glamura, ali i bez preplaćenih dodataka.

Dacijin uspjeh tim je impresivniji kad se uzme u obzir šira slika. Cijene novih automobila u Njemačkoj u pet su godina skočile za 40 posto, dok su neto plaće porasle "samo" 24 posto. Rezultat je pad "ukupne pristupačnosti automobila" za 11 posto. Za mnoge su nova vozila postala luksuz i nešto što si više ne mogu priuštiti.

image

Dacia Duster

Dacia

Najveći udar pretrpio je segment ispod 30.000 eura, koji se ubrzano prazni. Elektrifikacija je svakako jedan od razloga. Baterijski i plug-in hibridni modeli poskupili su cijelu ponudu, a i "obični hibridi" dolaze uz dodatnu cijenu. Ipak, samo trećina ukupnog poskupljenja novih auta direktno se može povezati s električnim pogonima, ostatak se odnosi na opću inflaciju, strože regulative i više proizvodne troškove.

U takvom kontekstu sve više ljudi poseže za leasingom, kreditima ili prelazi na rabljena vozila. Tržište novih automobila još uvijek postoji, ali sve je manji broj onih koji u njemu mogu sudjelovati. Ako se ovakav trend nastavi, proizvođači će se sve više oslanjati na manji broj imućnih kupaca, što dugoročno može ugroziti stabilnost i rast industrije.

image

Dacia Bigster

Dacia

Analitičari upozoravaju. Ako automobilski sektor nastavi s politikom „manje auta, ali skupljih“, riskira da si sam sruši temelje. Tržište se ne može vječno oslanjati na premium segmente i poslovne kupce. Vrijeme je za preispitivanje strategije. Dok ostali gube tlo pod nogama, Dacia se drži stare filozofije. Poskupjela jest, ali ne do mjere koja bi je izbacila iz realnih budžeta prosječnog kupca. Sigurno se ne radi o "automobilima snova", ali za sve veći broj europskih vozača, Dacijini modeli sve više, nažalost, postaju jedini auti koji si još mogu priuštiti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
09. lipanj 2025 15:18