NEDOSTATAK NIKLA

Još jedna posljedica ruske invazije: Cijene električnih automobila mogle bi značajno porasti

Rusija je treći svjetski dobavljač i najveći svjetski proizvođač nikla te ima kontrolu cijena i dostupnosti

VW Zwickau pogon, ilustracija

 VW

Ruska invazija u velikoj je mjeri dotaknula automobilsku industriju. Osim porasta cijena goriva, mnogi proizvođači povlače se iz Rusije kao dio ekonomskih sankcija. Međutim, čini se kako će porasti i cijene električnih vozila.

Prema novom izvješću koje je objavio S&P Global Mobility, za to je kriv stalno rastući trošak sirovina, u kojem se vidi jasna veza između sukoba i trenda rasta cijena nekih elemenata koji su vitalni za proizvodnju električnih vozila, piše portal Motor1.

Studija, predstavljena na Automotive News, posebno govori o tim materijalima. Nikal je najvažniji od njih, a budući da je Rusija treći najveći svjetski dobavljač i dom najvećeg svjetskog proizvođača nikla, također ima kontrolu nad cijenom, ali i dostupnošću.

image

VW Zwickau pogon, ilustracija

VW

Datuma 8. ožujka cijena tone nikla nakratko je skočila na 100.000 dolara (689.110 kuna). Sada je pala na razumnijih 37.115 dolara po toni (255.763 kuna). Ali ako pogledamo projekcije cijene nikla prije ruske invazije koju je izvršio Capital.com, oni su očekivali 32.500 dolara (223.960 kuna) do kraja sljedeće godine, i 38.835 dolara (267.615 kuna) u prosincu 2025.

Cijene su već danas gotovo na toj razini, iako su trenutno u padu, pa ne možemo reći kada će one zapravo dostići ili premašiti projekciju za 2025. godinu. S&P Global Mobility predviđa da bi do kraja ove godine cijena sirovina koje ulaze u baterije EV-ova mogle porasti za čak 8000 dolara (55.128 kuna) po vozilu. To se možda neće u potpunosti odraziti na prodajnu cijenu vozila, ali će i dalje povećati cijene.

Još jedan problem s kojim se susreću proizvođači automobila, koji ne samo da bi mogao povećati cijene, već bi mogao i potpuno zaustaviti proizvodnju je mogućnost da bi njihova imovina u Rusiji mogla biti zaplijenjena i na kraju nacionalizirana. To utječe na proizvođače automobila kao što su Volkswagen, Mercedes-Benz, Renault-Nissan i Stellantis.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 04:57