Mazda CX-5 se u svojih 13 godina postojanja i dvije generacije (prva iz 2012., druga iz 2017.) lijepo udomaćila i postala čest primjerak na hrvatskim cestama, jedan od najprodavanijih u C-SUV klasi. Sasvim dobar razlog da sa zanimanjem otputujemo u Mazdino europsko sjedište u Njemačkoj, gdje nas je ispod svečanog plašta skrivena čekala potpuno nova, treća generacija.
Skidavši pokrov s predserijskog primjerka, dugogodišnji Mazdin dizajner Jo Stenuit diskretno je motrio naše reakcije, među kojima se u prvi mah dala nazrijeti doza iznenađenja. Novi CX-5, naime, na prvu više izgleda kao temeljit redizajn postojećeg modela, nego potpuno nov automobil.
Međutim, zagleda li s pažljivije, vidi se da je sve na ovom automobilu novo, s pojedinim detaljima nadahnutima dizajnom s većeg CX-60. Svi prisutni zaključujemo da novi CX-5 izgleda otmjenije i skuplje. Ulogu igraju i nove dimenzije, koje Mazdu sada svrstavaju u gornji dom klase.
Narasla je u dužinu na 4,69 metra, u širinu na 1,86 i u visinu na 1,69 metra, pa postavljena na novu i veću platformu osovinskog razmaka 2,81 metra, veličinom se znatno približila većoj CX-60 – kraća je samo pet centimetara.
Unutrašnjost nas se jednako dojmila. Istina, bila nam je pokazana u materijalima, detaljima i opremom najboljem paketu opreme Homura, ali ostaje činjenica velike količine i putničkog i prtljažnog prostora. Kokpit je čistijih linija, digitalno potpuno opremljen s zaslonima instrumenata od 10,25-inča i dodirnog infotainmenta od 12,9-inča s Google uslugama, dok viši paketi nude i infotainment od čak 15,6-inča, stakleni krov, glazbu Bose...
Motori? Dizelaši su u Mazdi odavno out, pa je u ponudi samo 4-cilindarski blagohibridni 24V atmosferski benzinac 2.5 (141 KS), zamjena za dosadašnji 2.0 motor. Mazdini inženjeri nam tvrde da ovaj dugohodni stroj (89 x 100 mm) ima brži odziv na gas, ljepše putuje kroz okretaje, daje bolje performanse, a manje troši i ima čišći ispuh od dosadašnjeg, te da je troškovno i tehnološki optimalan izbor za prilike u kojima su dizelašima u Europi odbrojani dani.
A premda je riječ o SUV automobilu, poznat Mazdin Jinba Ittai pristup dinamici vožnje, promoviran nekad u roadsteru MX-5 u kojem vozač i automobil dišu kao jedno, u CX-5 prisutan je kao nikad dosad, kažu nam japanski stručnjaci.
Postavke ovjesa s vektoriranjem sila po kotačima u 4x4 verziji, te mjenjača i volana podešene su u njemačkom razvojnom centru upravo prema istančanima standardima europskih ljubitelja dobre vožnje i, prema uvjeravanjima inspiriranih inženjera, novi CX-5 bit će i u vozačkom smislu vrhunski primjerak svoje klase. A znamo da bi Japanci prije počinili harakiri nego iznevjerili obećanja.
SVI DETALJI NOVOG CX-5...
Dimenzijama 4,69 x 1,86 x 1,69 metra novi CX-5 dulji je od dosadašnjeg 11,5 cm, širi 1,5 i viši 3 cm. I osovinski razmak nove platforme (2,81 m) veći je 11,5 cm
Dolazak na naše stiže planiran je za potkraj godine. Konačne cijene zasad, naravno, još ne mogu biti definirane, no neće značajno odstupati od dosadašnjih oko 37.000 eura
Dva prava ispušna topa element su koji svakom automobilu daje vizualnu snagu i identitet, a i novom CX-5 dobro stoji. Logotip Mazde zamijenjen je natpisom, a dizajn stražnjih svjetala nadahnut onim s većeg modela CX-60
Prtljažnik daje 583 litre, čak 61 litru više nego prije. Podnica je duža 4,5 do 9,4 centimetra, do stropa ima 3 centimetra više, peta vrata odižu se 2,6 centimetra više, dok je ulazni prag niži 1,8 centimetar
Novi CX-5 teži od 1629 do 1711 kilograma, ovisno o modelu a može vući kočenu prikolicu ukupne mase do 2000 kilograma. Spremnik goriva prima 56 do 58 litara, a C02 ispuh mjeri 157 do 169 g/km, ovisno o izvedbi
Nova i veća platforma, osim što daje veću dozu udobnosti, čvršća je od dosadašnje i u sinergiji s novom kalibracijom ovjesa i volana, te širim tragom kotača još preciznije podešenih prema europskim standardima osnova je bolje vozačke dinamike u zavojima
Atmosferski 4-cilindarski benzinac 2.5 (141 KS i 238 Nm) jedini je motor u ponudi, povezan s klasičnim automatskim mjenjačem sa 6 brzina. Mazda ubrzava za 10,5 s, postiže 187 km/h i troši 7,3 l/100 km (4x4 za 10,9 s, ide 185 km/h i troši 7,7 l)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....