Svjetska premijera

Još korak bliže premiumu: Novi CX-5 je Mazda o kojoj će se još dugo pričati. Evo i zašto...

Treća generacija nudi više mjesta i moderniji ambijent, a najavljuje i vozački iskorak s blagohibridnim benzincem 2.5 od 141 KS

Mazda CX-5

Treća generacija nudi više mjesta i moderniji ambijent, a najavljuje i vozački iskorak s blagohibridnim benzincem 2.5 od 141 KS

Mazda CX-5 se u svojih 13 godina postojanja i dvije generacije (prva iz 2012., druga iz 2017.) lijepo udomaćila i postala čest primjerak na hrvatskim cestama, jedan od najprodavanijih u C-SUV klasi. Sasvim dobar razlog da sa zanimanjem otputujemo u Mazdino europsko sjedište u Njemačkoj, gdje nas je ispod svečanog plašta skrivena čekala potpuno nova, treća generacija.

image

Mazda CX-5

Skidavši pokrov s predserijskog primjerka, dugogodišnji Mazdin dizajner Jo Stenuit diskretno je motrio naše reakcije, među kojima se u prvi mah dala nazrijeti doza iznenađenja. Novi CX-5, naime, na prvu više izgleda kao temeljit redizajn postojećeg modela, nego potpuno nov automobil.

image

Mazda CX-5

Međutim, zagleda li s pažljivije, vidi se da je sve na ovom automobilu novo, s pojedinim detaljima nadahnutima dizajnom s većeg CX-60. Svi prisutni zaključujemo da novi CX-5 izgleda otmjenije i skuplje. Ulogu igraju i nove dimenzije, koje Mazdu sada svrstavaju u gornji dom klase.

image

Mazda CX-5

Narasla je u dužinu na 4,69 metra, u širinu na 1,86 i u visinu na 1,69 metra, pa postavljena na novu i veću platformu osovinskog razmaka 2,81 metra, veličinom se znatno približila većoj CX-60 – kraća je samo pet centimetara.

image

Mazda CX-5

Unutrašnjost nas se jednako dojmila. Istina, bila nam je pokazana u materijalima, detaljima i opremom najboljem paketu opreme Homura, ali ostaje činjenica velike količine i putničkog i prtljažnog prostora. Kokpit je čistijih linija, digitalno potpuno opremljen s zaslonima instrumenata od 10,25-inča i dodirnog infotainmenta od 12,9-inča s Google uslugama, dok viši paketi nude i infotainment od čak 15,6-inča, stakleni krov, glazbu Bose...

image

Mazda CX-5

Motori? Dizelaši su u Mazdi odavno out, pa je u ponudi samo 4-cilindarski blagohibridni 24V atmosferski benzinac 2.5 (141 KS), zamjena za dosadašnji 2.0 motor. Mazdini inženjeri nam tvrde da ovaj dugohodni stroj (89 x 100 mm) ima brži odziv na gas, ljepše putuje kroz okretaje, daje bolje performanse, a manje troši i ima čišći ispuh od dosadašnjeg, te da je troškovno i tehnološki optimalan izbor za prilike u kojima su dizelašima u Europi odbrojani dani.

image

Mazda CX-5

A premda je riječ o SUV automobilu, poznat Mazdin Jinba Ittai pristup dinamici vožnje, promoviran nekad u roadsteru MX-5 u kojem vozač i automobil dišu kao jedno, u CX-5 prisutan je kao nikad dosad, kažu nam japanski stručnjaci.

image

Mazda CX-5

Postavke ovjesa s vektoriranjem sila po kotačima u 4x4 verziji, te mjenjača i volana podešene su u njemačkom razvojnom centru upravo prema istančanima standardima europskih ljubitelja dobre vožnje i, prema uvjeravanjima inspiriranih inženjera, novi CX-5 bit će i u vozačkom smislu vrhunski primjerak svoje klase. A znamo da bi Japanci prije počinili harakiri nego iznevjerili obećanja.

SVI DETALJI NOVOG CX-5...

Dimenzijama 4,69 x 1,86 x 1,69 metra novi CX-5 dulji je od dosadašnjeg 11,5 cm, širi 1,5 i viši 3 cm. I osovinski razmak nove platforme (2,81 m) veći je 11,5 cm

image

Mazda CX-5

Dolazak na naše stiže planiran je za potkraj godine. Konačne cijene zasad, naravno, još ne mogu biti definirane, no neće značajno odstupati od dosadašnjih oko 37.000 eura

image

Mazda CX-5

Dva prava ispušna topa element su koji svakom automobilu daje vizualnu snagu i identitet, a i novom CX-5 dobro stoji. Logotip Mazde zamijenjen je natpisom, a dizajn stražnjih svjetala nadahnut onim s većeg modela CX-60

image

Mazda CX-5

Prtljažnik daje 583 litre, čak 61 litru više nego prije. Podnica je duža 4,5 do 9,4 centimetra, do stropa ima 3 centimetra više, peta vrata odižu se 2,6 centimetra više, dok je ulazni prag niži 1,8 centimetar

image

Mazda CX-5

Novi CX-5 teži od 1629 do 1711 kilograma, ovisno o modelu a može vući kočenu prikolicu ukupne mase do 2000 kilograma. Spremnik goriva prima 56 do 58 litara, a C02 ispuh mjeri 157 do 169 g/km, ovisno o izvedbi

image

Mazda CX-5

Nova i veća platforma, osim što daje veću dozu udobnosti, čvršća je od dosadašnje i u sinergiji s novom kalibracijom ovjesa i volana, te širim tragom kotača još preciznije podešenih prema europskim standardima osnova je bolje vozačke dinamike u zavojima

image

Mazda CX-5

Atmosferski 4-cilindarski benzinac 2.5 (141 KS i 238 Nm) jedini je motor u ponudi, povezan s klasičnim automatskim mjenjačem sa 6 brzina. Mazda ubrzava za 10,5 s, postiže 187 km/h i troši 7,3 l/100 km (4x4 za 10,9 s, ide 185 km/h i troši 7,7 l)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. studeni 2025 22:09